نرم افزار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۷ آذر

بر طبق اطلاعات به دست آمده از Chrome Unboxed، اکنون Microsoft Office برای اندروید بر روی تمامی Chromebookها سازگار با Play Store در دسترس است. سفر پیچیده‌ی این نرم‌افزار در راه لپ‌تاپ‌های Google به خوبی به اثبات رسیده است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۷ آذر

Nvidia و Nuance همکاری مشترکی را اعلام کردند که هدف آن کمک به موسسات مراقبت بهداشتی در بهره‌برداری از هوش مصنوعی است. Nuance به عنوان قطبی طراحی شده است که متخصصان پزشکی می‌توانند ابزارهای جدید را برای تجزیه و تحلیل نتایج اشعه‌ی X-ray و دیگر ابزارهای رادیولوژی در آن برگزینند. توسعه‌دهندگان AI قادر به انتشار مدل‌هایی خواهند بود که از طریق شبکه‌ی Nuance PowerShare تاسیس کرده‌اند و پس از آن به موسسات پزشکی و گروه‌های رادیولوژی اجازه‌ی اشتراک داده می‌شود. پس از اشتراک، نرم افزار Nuance PoowerScribe به طور اتوماتیک الگوریتم AI را در شرایط مربوطه عملی می‌کند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۶ آذر

طبق تصمیم دولت، وزارت ارتباطات موظف شده که به منظور اتصال یکپارچه‌ی دستگاه‌های دولتی به شبکه‌ی دولت و پایش امنیت آن و انطباق شرایط فنی آن با سند تبیین الزامات شبکه‌ی ملی اطلاعات برای صدور مجوز لازم برای کارور (اپراتور) شبکه‌ی دولت الکترونیکی از طریق کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اقدام و دستورالعمل‌های لازم به این امور را تهیه و ابلاغ کند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۶ آذر

معاون مشتریان شرکت مخابرات ایران با اعلام اجرایی شدن مصوبه‌ی عمده‌فروشی بیت‌استریم توسط مخابرات گفت: با این اقدام بخش‌هایی از شبکه‌ی دسترسی بین بازیگران حوزه‌ی اینترنت به اشتراک گذاشته می‌شود.
داود زارعیان، معاون مشتریان شرکت مخابرات ایران درباره‌ی جزئیات خبر وعده‌ی مدیرعامل مخابرات برای رفع انحصار ارائه‌ی اینترنت روی خطوط PCM و ONU (فیبر نوری) اظهار داشت: این اقدام در راستای اجرای مصوبه‌ی ۲۶۰ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات درباره‌ی خدمات عمده‌فروشی بیت استریم انجام شده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۶ آذر

مدیرعامل آسیاتک در پاسخ به سوال یکی از کانال‌های مجازی، درباره‌ی عدم عرضه‌ی اولیه‌ی این شرکت در بورس از دلایل آن می‌گوید: “اعتراض و درخواست‌ها در بازار سرمایه به شرکت بورس به دلیل تعدد و نزدیک به هم بودن عرضه‌ها، طی شدن زمان و گذر از ماه مهر (نیاز به ارائه‌ی گزارش ۶ ماهه‌ی حسابرسی شده طبق الزامات) و همچنین مطرح شدن ایده‌ی ادغام شرکت‌های حوزه‌ی ICT و پیرو آن نیاز به آگاه شدن صحیح و دقیق نهاد نظارتی برای ارائه تاییده بوده است.”

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۶ آذر

بر طبق گزارش Ming-Chi Kuo، تحلیلگر KGI Securities بهبود مداوم تخمین‌ها نسبت به iPhone X به خاطر بهبود بالاتر از انتظار تولید آن از زمان راه‌اندازی دستگاه است و نه مرتبط با ضعف تقاضا. به گفته‌ی Kuo که اغلب اطلاعات دقیقی از زنجیره‌ی تامین Apple را به اشتراک می‌گذارد، موضوع تولید iPhone X در هفته‌های اخیر "به دقت مورد توجه بوده است"، در حال حاضر Foxconn روزانه 450 تا 550 هزار دستگاه تولید می‌کند که افزایش چشمگیری را نسبت به تعداد 50 تا 100 هزار دستگاه در طی یک یا دو ماه نشان می‌دهد.

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۶ آذر

پس از 14 سال، شهر مونیخ تصمیم به بازگشت به استفاده از سیستم‌عامل Windows به جای Linux در بیش از 6000 اداره گرفته است. در فوریه‌ی گذشته، بحث‌های زیادی برای رها کردن استفاده از سیستم عامل GNU/Linux مبتنی بر Ubuntu و بازگشت مجدد به Windows مطرح بود. سیستم مبتنی بر Ubuntu در بیش از 29000 کامپیوتر در 6000 اداره استفاده می‌شود و حالا به نظر می‌رسد شورای شهر مونیخ تصمیم دارد این طرح را تصویب کند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۶ آذر

براساس برآوردهای Bloomberg، پس از آنکه سهام Amazon در جمعه‌ی سیاه رشد سریعی داشت، موسس و مدیرعامل آن Jeff Bezos شاهد افزایش ۱۰۰/۳ میلیارد دلار در درآمد خالص خود بود. سهام Amazon در سال جاری رشد فزاینده‌ای داشت و Bezos از سود ۳۲/۶ میلیارد دلاری بهره‌مند گشت. بله، این مبلغی است که او در سال 2017 به تنهایی به دست آورده است.

ادامه مطلب