ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۵ آذر

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی اعلام کرد: فاز دوم طرح ثبت گوشی تلفن همراه از ۱۴ آذرماه آغاز می‌شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی، حسین فلاح جوشقانی گفت: با تصمیم کمیته‌ی راهبری طرح ثبت گوشی تلفن همراه و تجهیزات دارای سیم‌کارت در فاز دوم طرح، تمامی مدل‌های گوشی و تبلت اپل (آیفون و آی‌پد) تحت پوشش طرح رجیستری قرار می‌گیرند و در هفته‌های پس از آن به تدریج سایر مدل‌های گوشی و تبلت نیز شامل این طرح می‌شوند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۵ آذر

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با اشاره به سرمایه‌گذاری 3.5 تریلیون دلاری دنیا در حوزه‌ی آی‌تی گفت: در دنیا نسبت IT به CT در حدود 60 به 40 است در حالی که این رقم در ایران به صورت 80 درصد CT و 20 درصد IT است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۵ آذر

معاون مشتریان شرکت مخابرات ایران گفت: با توجه به سکوت مقررات، مخابرات موظف به ثبت و اعلام شماره‌ تلفن‌های ثابت واگذار شده توسط بخش خصوصی در 118 نیست اما مخابرات آمادگی دارد با دریافت هزینه، به این شماره‌ها نیز پاسخگویی کند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۵ آذر

دبیر کل شورای عالی علوم، تحقیقات، فناوری گفت: هم اکنون شرکت‌های آمازون و گوگل توانسته‌اند سرمایه‌بزرگی از حکمرانی داده ها کسب کنند.
به گزارش ایلنا، وحید احمدی دبیر کل شورای عالی علوم، تحقیقات، فناوری در پنجمین همایش مدیران فناوری اطلاعات کشور گفت: در نظام غیر اطلاعات، پشتوانه‌ی داده جایگاه بالایی داشته و از اهمیت بالایی برخوردار است. در نگاه سنتی نسبت به داده‌ها مانند دیگر ثروت‌ها و فراورده‌ها به آن‌ها توجه خاصی نداشتیم در حالی که این مساله از اهمیت بالایی برخوردار است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۵ آذر

جمعه‌ی سیاه، به طور سنتی به عنوان آغاز فصل فروش تعطیلات کریسمس مورد توجه است، اما رشد تجارت الکترونیکی در چند سال گذشته همه‌ی این معاملات را تغییر داده است و این روند با صدایی بلند خود را در جمعه‌ی سیاه نشان داد. Adobe می‌گوید فروش‌های آنلاین تجارت الکترونیکی در روز شکرگزاری رکورددار شد، ۲/۸۷ میلیارد دلار فروش داشت که این بیش از ۱۸/۳ درصد بالاتر از سال گذشته بود. این میزان فروش از پیش‌بینی ۲/۷۹ میلیارد دلاری Adobe هم سبقت گرفت. در مقام مقایسه، روز شکرگزاری سال 2016، به فروش ۱/۹۳ میلیارد دلار رسید.

ادامه مطلب
سرگرمی
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۵ آذر

به گزارش The Wall Street Journal، آقایNiantic، خالق بازی Pokémon Go بودجه‌ی جدید 200 میلیون دلاری را به آن اختصاص داد. هدایت سری دوم افزایش بودجه با Spark Capital است و مشارکت Founders Fund، Meritech، Javelin Venture Capital، You & Mr.Jones، و NetEase را به همراه دارد. شرکت Spark هم در حال پیوستن به این هیئت به عنوان بخشی از معامله‌ی مالی جدید است.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۵ آذر

Imgur، سایت محبوب اشتراک‌گذاری عکس، امروز فاش کرد که در سال 2014 از نقض اطلاعات آسیب دیده است، و مدعی شد که در 23 نوامبر از این اتفاق مطلع شده است. در پست وبلاگی Imgur اعلام کرد که هکرها آدرس‌های ایمیل و رمز عبور ۱/۷ میلیون حساب کاربری را به سرقت بردند که خوشبختانه این بخش کوچکی از 150 میلیون کاربر آن است. هیچ نوع اطلاعات شخصی دیگری شامل این سرقت نبوده است، این درحالی است که Imgur هرگز از افراد نخواسته است اسامی، آدرس‌ها، و یا شماره‌های موبایل حقیقی‌شان را ثبت کنند.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۵ آذر

حداقل 145 میلیون آمریکایی تحت تأثیر نقض اخیر امنیتی در Equifax قرار گرفته اند که اطلاعات شخصی کاربران از جمله اسم‌ها، آدرس‌ها، تاریخ‌های تولد، شماره‌های امنیت اجتماعی و شماره ی مجوز گواهی نامه‌های راننده‌ها را در اختیار دزدان قرار داده است. این مشکل در برابر با مشکل مشابه در یاهو که بیش از 1 میلیارد حساب کاربری را سرقت کرد، اندک به شمار می‌آید. فرض بر این است، مشکلی که با آن مواجه ایم همانند یک آیس برگ غول پیکر باشد یعنی آنچه که به نظر می رسد در واقع تمام مشکل روبرو نیست زیرا گزارش های حاکی از سرقت اطلاعات کاربران از این طریق، هنوز ادامه دارد.

ادامه مطلب