ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۴ آذر

به گزارش مهر، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، پیرو تکالیف تعریف شده در حوزه‌ی الزامات امنیتی شبکه‌ی ملی اطلاعات، توصیه‌های ارتقاء امنیت برای توزیع‌کنندگان برنامه‌های سامانه‌های هوشمند را تهیه و منتشر کرد.
سید هادی سجادی، معاون امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات دراین باره گفت: طبق الزامات شبکه‌ی ملی اطلاعات و همچنین با توجه به تاکید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر تسریع در تحقق این الزامات، باید توصیه‌های امنیتی برای کسب‌وکارهای گوناگون فعال در فضای مجازی در جهت جلوگیری از بروز آسیب‌های احتمالی برای بهره‌برداران خدمات، تدوین و عملیاتی شود.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۴ آذر

Google اعلام کرد در حال بازگشایی منطقه‌ی پلتفرم رایانش ابری (GCP) خود در هنگ‌کنگ است. این منطقه که احتمالا در سال 2018 راه‌اندازی می‌شود، ششمین منطقه‌ی اقیانوس آرام (APAC) گوگل خواهد بود. قبل از هنگ‌کنگ شهرهای سنگاپور، سیدنی، تایوان، توکیو و اخیرا بمبئی دارای این منطقه شد‌ه‌اند. افزوده شدن هنگ‌کنگ ضمیمه‌ی چشمگیری برای فهرست جهانی مناطق رایانش ابری گوگل می‌باشد. این شرکت قصد دارد پس از آن پلتفرم خود را در سرزمین اصلی چین هم راه‌اندازی کند، هرچند Microsoft و Amazon AWS سال‌ها است که در چین با همکاری چند بازیگر محلی، خدمات رایانش ابری ارائه می‌دهند.

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۴ آذر

در حال حاضر مرورگر Firefox به خوبی کار می‌کند، مرورگر Quantum آن که به تازگی منتشر شده بسیار سریع‌تر و بهتر شده است. Firefox در حال کار بر روی ویژگی جدیدی است که طرفداران امنیتی به احتمال زیاد آن را دوست دارند: اگر شما در حال بازید از سایتی هستید که از نقض اطلاعاتی متاثر شده، این قابلیت به شما درباره‌ی آن هشدار می‌دهد. Firefox این کار را با همکاری "Have I Been Pwned" انجام می‌دهد، سایت محبوبی که می‌تواند ایمیل شما را بررسی کند و به شما بگوید که آیا اعتبار شما توسط هکرها به سرقت رفته است و یا خیر.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۴ آذر

Samsung که قدم‌های بزرگی در جهت سازگاری با تجهیزات بسیار پیشرفته برداشته است، در حال ایجاد مرکز تحقیقات هوش مصنوعی متمرکز بر مصرف‌کننده‌ی خود است. در بیانیه‌ای که امروز منتشر شد، این شرکت اعلام کرد قصد دارد تا به طور کامل تلاش‌های AI را با پروژه‌ی اختصاصی در زمینه‌ی کسب‌وکار موبایل و تجارت الکترونیک مشتری دنبال کند. اگر چه Samsung اطلاعاتی درباره‌ی مکان احتمالی این مرکز ارائه نداد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۴ آذر

Silentmode در نگاه اول همانند یک عینک واقعیت مجازی به نظر می رسد اما در واقع یک ماسک است. این ماسک از یک ماده ی متراکم ساخته شده است که اجازه‌ی عبور نور را نمی‌دهد و برای جلوگیری از صداهای خارجی هم یک سیستم عایق صدا در آن طراحی شده است.

ادامه مطلب
نرم افزار
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۴ آذر

بیش از دو سال پیش شرکت کره‌ای سامسونگ، گوشی هوشمند Galaxy S6 را عرضه کرد و هنوز هم میلیونها نفر از مردم در سراسر جهان از آن استفاده می کنند. بنابراین مدیران شرکت تصمیم گرفتند تا با توجه به اکثریت مشتریان خود به روز رسانی سیستم عامل Android 8.0 Oreo را منتشر کنند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۴ آذر

رصد مرکز ملی فضای مجازی از فعالیت کاربران ایرانی در شبکه ی اجتماعی تلگرام نشان می‌دهد که بالغ بر ۶۷۸ هزار کانال فارسی در این شبکه ثبت شده و کاربران روزانه ۲ میلیارد بازدید از این کانال ها دارند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۳ آذر

مدیرکل کنترل کیفیت و عملیات پستی شرکت ملی پست با اشاره به خدمات پرداخت غرامت این شرکت در قبال کلیه‌ی مرسولات ثبت شده تا سقف ۶۵۰ هزار تومان، از پرداخت فوری این زیانکرد تا حداکثر ۴۸ ساعت به مشتریان خبر داد.

ادامه مطلب