ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۳ آذر

به گزارش تماس‌نیوز، مهدی فیض، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش پیرامون اقدامات انجام شده در راستای کاهش آسیب‌های فضای مجازی در جمعیت دانش‌آموزی گفت: یک اقدام رسمی در آموزش‌ و پرورش پیرامون تدوین کتب سواد رسانه شکل گرفت و اکنون شاهد تدریس آن در دبیرستان‌ها هستیم، البته معتقد نیستیم این اقدام کفایت می‌کند، اما می‌تواند تا حدی دانش‌آموز را نسبت به پیامدهایی که حضور و درگیری با فضای مجازی و رسانه‌های جدید دارد آشنا کند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۳ آذر

رصد مرکز ملی فضای مجازی از فعالیت کاربران ایرانی در سرویس تلگرام نشان می‌دهد که بالغ بر ۶۷۸ هزار کانال فارسی در این شبکه ثبت شده و کاربران روزانه ۲ میلیارد بازدید از این کانال‌ها دارند.
به گزارش مهر، آخرین وضعیت فعالیت کاربران ایرانی در سرویس تلگرام برمبنای رصد روزانه‌ای که توسط پژوهشگاه ملی فضای مجازی وابسته به مرکز ملی فضای مجازی صورت می‌گیرد، حاکی از آن است که تا روز دوم آذرماه بالغ بر ۶۷۸ هزار و ۲۵۷ کانال فارسی در این شبکه به ثبت رسیده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۳ آذر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با مقایسه‌ای از میزان تماشای ویدئوی آنلاین در ایران و جهان، گفت: روند تماشای آنلاین ویدیو در ایران و جهان صعودی و روند تماشای تلویزیون در جهان حالت نزولی دارد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۳ آذر

وزارت راه و شهرسازی در امکان جدید که فراهم آورده، به مسافران این فرصت را می‌دهد تا اعتراضاتشان نسبت به وضعیت جاده‌ها را از طریق شبکه‌های اجتماعی به گوش مسئولان برسانند.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۳ آذر

سامسونگ در حال برنامه‌ریزی برای نمایش پیش از معمول گوشی‌های نسل بعدی Galaxy S است. بر اساس اطلاعات به دست آمده درباره‌ی برنامه‌های شرکت، برنامه‌ریزی‌ها برای اولین حضور عمومی Galaxy S9 و Galaxy S9+ در ماه ژانویه در نمایشگاه Consumer Electronics Show در لاس وگاس است. اگرچه برخی از جزئیات مدل‌های جدید از طریق VentureBeat به اشتراک گذاشته شده بودند، مشخص نیست در رویداد CES چه میزان اطلاعات از این دیوایس ها منتشر می شود. و آن طور که به نظر می‌رسد، سامسونگ هنوز قصد دارد رویداد عرضه‌ی رسمی را در ماه مارس برگزار کند، همان تاریخی که در سال قبل Galaxy S8 و S8+ را رونمایی کرد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۳ آذر

بازوی استرالیایی Amazon.com در روز پنج‌شنبه به طور آزمایشی گرفتن سفارشات را آغاز کرد. این آزمایش در ساعت 3 عصر به وقت محلی، با پر کادر جعبه‌ی جستجوی نام‌های محصولات به طور اتوماتیک در وب سایت استرالیایی Amazon کلید خورد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۱۰:۳۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۳ آذر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدجواد آذری جهرمی در توئیت جدید خود، دلایل مسدودسازی اپلیکیشن"ویز" را برای کاربران شرح داد و از بررسی دستور قضایی مبنی بر عدم استفاده از این اپلیکیشن توسط تاکسی های آنلاین شهری خبر داد.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۹:۳۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۳ آذر

مطمئنا شما نیز یکی از کاربران اینترنت و پیام رسان های اجتماعی هستید و هر بار که خبری در مورد فیلترینگ یکی از شبکه ها و پیام رسان ها می‌شنوید، از اینکه راه های ارتباطی با بیشتر دوستانتان در داخل و خارج کشور قطع خواهد شد، احساس نگرانی می کنید. یکی از این اخبار فیلترینگ تلگرام است؛ پیام رسانی که به صورت یک اپلیکیشن عمومی در گوشی هوشمند همه‌ی ایرانیان نصب است.

ادامه مطلب