ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۲۷ آبان

تاکسی‌های اینترنتی فعال در کشور، از تاریخ ۳۰ آبان ماه جاری موظف به منع استفاده از اپلیکیشن مسیریاب ویز (Waze) شدند. تاکسی‌یاب‌های اینترنتی در اطلاعیه‌ای از رانندگان خود خواسته‌اند که از این پس از اپلیکیشن مسیریاب Waze استفاده نکنند.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۲۷ آبان

در طی چند سال گذشته، OnePlus ویژگی‌های خوبی را به خود اختصاص داده است. این شرکت هرگز خود را مشغول و گرفتار حجم وسیع تکنولوژی‌های پیشرفته نکرد و به جای آن برای ارائه دادن یکی از بهترین معاملات در گوشی‌های هوشمند به مشتریان تلاش کرده است. این گوشی که از 21 نوامبر در ایالات متحده و اروپا عرضه می‌گردد، دارای صفحه نمایش ۶/۱ اینچی AMOLED با نسبت ابعاد 18 در 9 است. مدل 5T اولین دیوایس OnePlus است که از طریق تشخیص چهره و حالت Portrait قفل گشایی می‌شود.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۲۷ آبان

Qualcomm Technologies، ZTE و China Mobile سیستم تست داده برای شبکه‌سازی 5G را ساخته‌اند که وعده داده شده داده‌های بدون سیم را در چند گیگابایت در ثانیه فراهم می‌کند. این گامی بیشتر در یک روند طولانی مدت است تا همه‌ی ما سریع‌ترین پهنای باند موبایل و تماس‌های قابل اعتماد را دریافت کنیم. این شرکت‌ها سیستم تست پهلو به پهلوی 5G NR را ایجاد کرده‌اند که اتصال داده را بر اساس استاندارد 3GPP R15 دارد. این بدان معنا است که شرکت‌های نام برده در حال تلاش برای تست کیفیت انتقال داده‌ها بر روی شبکه‌های 5G هستند که قابل جایگزینی با شبکه‌های 4G LTE برای تماس‌های موبایلی و داده‌ها می‌باشند.

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۲۷ آبان

روز گذشته Google از TensorFlow Lite رونمایی کرد. این ارائه‌ی جدید به توسعه‌دهندگان برنامه توانایی گسترش هوش مصنوعی را بر روی تلفن همراه می‌دهد. نسخه‌ی تلفن همراه این برنامه‌ی منبع‌باز هوش مصنوعی اولین‌بار در کنفرانس توسعه‌دهنده‌ی I/O اعلام شد. TensorFlow Lite برای هر دو توسعه‌دهندگان برنامه‌ی iOS و Android در دسترس است. از زمان آغاز به کار TensorFlow Lite در ماه می، چندین محصول رقابتی مانند Core ML از Apple، سرویس ابری Clarifai برای آموزش AI بر روی تلفن همراه و سخت‌افزاری همچون پردازنده‌ی هوش مصنوعی Kirin 970 در داخل تلفن هوشمند Huawei Mate 10 ظاهر شدند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۲۶ آبان

یه گزاش فناوران، با توجه به اینکه مزایده‌ی طرح پروژه‌ی خدمات ارزش افزوده‌ی (VAS) به صورت سرویس‌های متنی SMS، کدهای دستوری USSD، صوتیIVR آهنگ انتظار RBT چندرسانه‌ای APP، GAME، NFC، PAYMENT، IN برگزار شده و شرکت توسکا با مدیریت محمد کاشانی برنده‌ی این مزایده شده است، شرکت‌های تولیدکننده‌ی محتوا از روز 15 مهرماه ملزم به مشارکت با این شرکت، برای معرفی خدمات خود در رسانه ملی بوده‌اند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۲۶ آبان

بررسی‌های فنی مرکز ماهر در خصوص اخبار منتشر شده مبنی بر هک سامانه‌ی مرتبط با مدیریت توزیع قرص متادون وزارت بهداشت، غیرواقعی بوده و سامانه‌ی ایداتیس شاهد هیچگونه آسیب‌پذیری نبوده است.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان فناوری اطلاعات ایران، اخبار غیرواقعی در خصوص هک سامانه‌ی مرتبط با مدیریت توزیع قرص متادون در کشور و دسترسی و نشت اطلاعات هویتی تعداد قابل توجهی از افراد درج شده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۲۶ آبان

ولی‌الله افخمی‌راد، معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی تأمین اجتماعی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در رابطه با وضعیت رایتل به عنوان یکی از بنگاه‌های بزرگ تامین اجتماعی گفت: هم اکنون رایتل به عنوان یکی از اپراتورهای بزرگ و یکی از بنگاه‌های اقتصادی تامین اجتماعی موظف است تا سرمایه گذار داخلی یا خارجی پیدا کند چرا که همچنان نیاز به سرمایه گذار دارد تا بتواند سوددهی و درآمدزایی داشته باشد.

ادامه مطلب