سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۲ آبان

درطی چندین سال گذشته تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند توجه بیشتری به اپتیک‌هایی که در گوشی‌های هوشمند خود استفاده می‌کردند، داشتند. این شرکت ها از دیافراگم‌های گسترده‌تر برای عملکرد بهتر در نور کم بهره می‌بردند.
به عنوان یک رفرشر، زمانی که همه چیز با هم برابر هستند، دیافراگم گسترده‌تر به معنی عملکرد بهتر در نور کم و عمق کم میدان است (اثر بوکه). مشکل عکاسی گوشی‌های هوشمند اینجاست که در این دستگاه‌ها به ندرت همه چیز با اندازه‌ی حسگر برابر است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۲ آبان

بر کسی پوشیده نیست که کار بر روی ویندوز 10 موبایل به دلیل عدم وجود دستگاه‌های جدید و ویژگی‌های نرم‌افزاری ضربه خورده است. به طور مثال بحث درباره‌ی به‌روزرسانی ویندوز موبایل در رویداد Build غایب بود. اما دقیقا چه اتفاقی برای آن افتاده است؟ Joe Belfiore از مایکروسافت این مسئله را حل کرده است. معاونت ویندوز و مدیر برنامه‌ی سابق Windows Phone به کاربران Twitter اطلاع داد که ویژگی‌ها و سخت‌افزارهای جدید برای Windows 10 Mobile بیش از این مورد توجه نیستند. البته اصلاحات و قطعات امنیتی وجود خواهند داشت، اما شما نباید بیش از آن انتظار داشته باشید.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۲ آبان

امروز Razer دو محصول جدید برای استریم‌ها عرضه کرد: میکروفون قابل حمل the Razer SeirenX و وب‌کم the Razer Kiyo با نور سرخود. این دو محصول آخرین تلاش Razer در تبدیل شدن به انتخاب محبوب میکروفو‌ن‌ها و وب‌کم‌ها است که مردم به طور معمول مایل به خروج از انتخاب‌های سنتی خود نیستند.

ادامه مطلب
نرم افزار
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۲ آبان

کاربران Windows 10 به تازگی هدیه‌ی ویژه ای از توسعه دهندگان کمپانی Microsoft دریافت کردند. این کمپانی به تازگی برنامه‌ای مشابه با فروشگاه Google Play را با نام Microsoft Store به کاربرانش ارائه کرده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۲ آبان

این روزها سوء استفاده از اعتماد هم‌وطنان به یکی از بزرگ‌ترین راه‌های کلاه‌برداری از کاربران فضای مجازی تبدیل‌ شده است. بر اساس پرونده‌های تشکیل‌شده در پلیس فتا، علت وقوع بسیاری از جرائم سایبری سوء استفاده از اعتماد هم‌وطنان است که متأسفانه گاهی اوقات منجر به اخاذی، باج‌گیری و تهدید خواهد شد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۲ آبان

محمدجواد آذری جهرمی در واکنش به خبر خودکشی دو نوجوان دختر اصفهانی به دلیل چالش بازی مرگ بار نهنگ آبی، در اینستاگرام خود نوشت: خبر خودکشی دو دختر نوجوان به دلیل پیروی از رفتارهای شیطان گونه در فضای مجازی برای شنوندگان ناراحت کننده و بهت آور بود. بنده نیز از شنیدن خبر متاثر شدم.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۱ آبان

به گزارش صمت، در حوزه‌ی تجارت الکترونیکی، دولت، مصرف‌کنندگان و زیرساخت‌ها نقش کلیدی ایفا می‌کنند. نقش و سهم هر یک از آنها در توسعه‌ی تجارت الکترونیکی متفاوت است. دولت‌ها بیشتر در نقش تأمین زیرساخت‌های اقتصادی، فنی و ارتباطی، امنیتی و تسهیل تجاری ظاهر می‌شوند. چندی است دیگر نیازی به حمل اسکناس‌های خرد و کلان و سبک و سنگین حس نمی‌شود، چراکه با الکترونیکی شدن تجارت، خرید و فروش و روزآمد شدن بنگاه‌های اقتصادی، معاملات از حالت سنتی به فضای مدرن گام نهاده‌اند. به منظور ساماندهی کسب و کار در بستر اینترنت، مرکز توسعه تجارت الکترونیک اقدام به ارائه‌ی خدمات نماد اعتماد الکترونیکی به فروشگاه‌های اینترنتی کرده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۱ آبان

به گزارش ایلنا، در حالی که کمتر از دو هفته از آغاز به کار سامانه‌ی هوشمند حمل‌ونقل اسنپ در شهر قم می‌گذرد، اکنون این سامانه خبر از آغاز فعالیت خود در شهر تبریز داده است. به این ترتیب با ورود اسنپ به تبریز، این سامانه هفتمین شهر ایران را مجهز به خدمات گسترده‌ی خود در بخش حمل‌ونقل کرده و امیدهای بیشتری برای فراگیری خدمات حمل‌ونقل آنلاین در سراسر ایران شکل گرفته است.

ادامه مطلب