کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۳۰ مهر

Veo Robotics که در حال ساخت سیستم رباتیک‌های هوشمندتر و مبتنی بر درک برای کاربردهای صنعتی است، امروز اعلام کرد که 12 میلیون دلار بودجه‌ی جدید تأمین کرده است. Lux Capital و GV با مشارکت Next 47 این دور را هدایت می‌کند. Next 47 از سرمایه‌گذاران موجود طرح است، شرکت سرمایه‌گذاری که توسط Siemens ایجاد شده است. این استارتاپ مستقر در ماساچوست که در سال 2016 تاسیس شد، نرم افزارهای مبتنی بر AI فراهم می‌کند که به ماشین‌ها می‌گوید چگونه در محیط کار عمل کنند و به انسان‌ها پاسخ دهند. این سیستم که با سخت‌افزارها جفت می‌شوند، شامل موتورهای محاسبه‌ی GPU و حسگرهای توزیعی 3D است.

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۳۰ مهر

صبح روز جاری Facebook اعلام کرد، هم اکنون کاربران PayPal در ایالات متحده قادر به ارسال و دریافت پرداخت‌های شخص به شخص بر روی Messenger هستند. این ادغام عمیق‌تر با پلتفرم Messenger که مجموعه‌ای از توافق‌ها بین دو شرکت را دنبال می‌کند، همینطور شامل اولین سرویس ردیابی مشتری PayPal است که امور رسیدگی به سوالات مشتری و درخواست برای کمک را انجام می‌دهد. سال گذشته، Facebook و Paypal ارتباط بیشتری را اعلام کردند که به مشتریان در ایالات متحده‌ اجازه‌ی خرید آنلاین از بازرگانان و فروشندگان را با استفاده از چت‌بات‌های Messenger می‌دهد و سپس معامله در این برنامه‌ی پیام‌رسان به وسیله‌ی PayPal نهایی می‌شود.

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۳۰ مهر

Google تلاش می‌کند این وب‌سایت‌هایی را که از اتصالات HTTP ناامن استفاده می‌کنند، امن ‌تر سازد. امروز این شرکت اعلام کرد که در حال حاضر 64 درصد از ترافیک Chrome بر روی Android محافظت می‌شود، این میزان در سال قبل 42 درصد بوده است. علاوه بر این، بیش از 75 درصد ترافیک Chrome در ChromeOS و Mac هم‌اکنون محافظت می‌شود که این‌ها سال گذشته به ترتیب 67 و 60 درصد بودند. در ارتباط با ترافیک Windows این محافظت بیش از 66 درصد است.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۳۰ مهر

یکی از مشکلاتی که امروزه کاربران فضای مجازی با آن روبرو هستند، هک کردن اطلاعات نرم افزار های موجود در تلفن همراه آن هاست. یکی از این نرم افزارها که می‌توان گفت معرف حضور تمامی مردم ایران است. نرم‌افزار پیام رسان تلگرام است.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۳۰ مهر

یکی از مسائلی که جامعه‌ی بشری، همیشه با آن دست و پنجه نرم می‌کرده است، موضوع کاهش وزن است. دانشمندان به تازگی ادعا می‌کنند که توانسته اند این مشکل را حل کنند. آنها می‌گویند واکسنی را اختراع کرده اند که می تواند به کاهش وزن افراد چاق کمک کند.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۳۰ مهر

کمپانی Huawei گزارش داد در حال تلاش است تا سال 2018 گوشی هوشمند تاشو خود را به بازارعرضه کند. از ویژگی های بارز این محصول، دارا بودن دو صفحه نمایش در آن است. گفتنی است این اخبار توسط ریچارد یو، مدیر کل Huawei منتشر شده است.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۳۰ مهر

بررسی های مرکز ماهر نشان می دهد که باج افزاری موسوم به TYRANT با الهام از یک باج افزار متن باز در فضای سایبری منتشر شده است که از صفحه ی باج خواهی به زبان فارسی استفاده می کند و طبیعتا برای هدف قرار دادن کاربران فارسی زبان طراحی شده است. این باج افزار در محیط سیستم عامل‌های ویندوزی عمل می کند. تا این لحظه تقریبا فقط نیمی از آنتی ویروس‌های معتبر، قادر به شناسایی این بدافزار هستند.

ادامه مطلب
ایران
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۳۰ مهر

به گزارش سایت رسمی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، ماراتن برزگ ایده‌پردازی، برنامه‌نویسی و طراحی بازی (FUMGAMEJAM) ۴۸ ساعته در بازه ی زمانی 15 الی 17 آذرماه سال با همکاری دانشگاه فردوسی مشهد و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای کشور برگزار می‌شود.

ادامه مطلب