ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۲۹ مهر

بر اساس مطالعات انجام گرفته توسط پژوهشگاه ارتباطات و فناوري اطلاعات، حق‌الامتياز و تسهيم درآمد اپراتور ماهواره‌ای و كليات چارچوب حاكم بر صدور پروانه‌ی اپراتور ماهواره‌ای در كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات، در هيئت دولت به تصويب رسيد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۲۹ مهر

همان‌طور که صنعت خودروسازی به سوی خودروهای الکتریکی گام بر می‌دارد، سازندگان خودروها نیز نیازمند باتری با ظرفیت بالا می‌باشند. تاکنون شرکت‌هایی چون VW، Volvo و BMW تلاش‌هایی برای وارد کردن باتری از قاره‌ی آسیا نموده‌اند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۲۹ مهر

PayPal گزارش فصل سوم مالی خود را در روز پنج‌شنبه منتشر ساخت. طبق این گزارش هر سهم این شرکت ۴۶ سنت افزایش داشته است تا مجموع درآمد آن به ۳.۲ میلیارد دلار برسد. این رقم بدان معنی است که ارزس هر سهم این شرکت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد رشد داشته است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۲۹ مهر

Lyft به تازگی عنوان داشته است که موفق به جذب سرمایه‌ی ۱ میلیارد دلاری شده است که ارزش این شرکت را از مجموع ۷.۵ میلیارد به ۱۱ میلیارد دلار افزایش داده است. این سرمایه‌گذاری به رهبری شرکت Alphabet و در ادامه‌ی سرمایه‌گذاری ۶۰۰ میلیون دلاری ماه آوریل بر روی این شرکت صورت گرفته است.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۲۹ مهر

Intel و Amazon در حال مشارکت در زمینه‌ی ترکیب سیلیکون و دستگاه‌های هوشمند با پلتفرم صدای اخیر Alexa هستند. طبق بیانیه‌ای مطبوعاتی، این سازنده‌ی تراشه، کیت توسعه‌ی فعال‌سازی گفت‌گوی خود را معرفی کرد که "راه حل Front-end شنیداری کاملی برای کنترل صدای میادین دور" ارائه می‌دهد.

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۲۹ مهر

زمانی که Shishir Mehrotra در YouTube کار می‌کرد، ابزارهای پیش‌پا افتاده‌ای که اجرای سایت را محافظت می‌کردند، توجه وی را به خود جلب کرده بود. Mehrotra به عنوان ریاست بخش تولید شرکت تا سال 2014 که آن را ترک کرد، کار می‌کرد. وی تیم خود را عموما با استفاده از ترکیبی از Google Doc و Sheets مدیریت می‌کرد. این سیستم به اندازه‌ی کافی خوب عمل می‌کرد، اما این ابزارها یک دوره‌ی قبل ساخته شده بودند، بنابراین Mehrotra متمرکز بر یک سوال شد: اگر داکیومنت‌ها و صفحه گسترده‌ها ابداعاتی مربوط به زمان حال بودند چگونه ظاهری داشتند؟

ادامه مطلب
اپلیکیشن
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۲۹ مهر

امروز WhatsApp ویژگی قابل توجه جدیدی را معرفی کرد که احتمالا در بین میلیون‌ها فرد با هوش – امنیتی، فضول و بی حوصله محبوبیت پیدا می‌کند. Live Location جدید که در هفته‌های آینده بر روی Android و iOS قابلیت اجرایی پیدا می‌کند به کاربران اجازه می‌دهد موقعیت کنونی خود را با دوستان و خانواده‌شان به اشتراک بگذارند. خالی از لطف نیست که بگوییم، در حال حاضر هم WhatsApp به فرد اجازه می‌دهد تا موقعیت مکانی کنونی خود را به اشتراک بگذارد، اما این قابلیت ایستا است و اگر فرد از مکان خود جابجا شود، دوستانش قادر به دیدن جایی که فرد می خواهد برود، نیستند. از سویی دیگر این ویژگی جدید به افراد اجازه‌ی ردیابی شما را برای مدت زمان تعیین شده توسط خودتان می‌دهد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۲۹ مهر

مشکلات عدم اعتماد Qualcomm تمامی ندارد. کمیسیون تجارت منصفانه‌ی تایوان این شرکت را به دلیل سوء استفاده از ادامه‌ی تسلط خود در چیپست‌های موبایلی، مبلغ ۷۷۴ میلیون دلار جریمه نموده است.

ادامه مطلب