امنیت
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۵ مهر

بسیاری از صاحبان OnePlus بیشتر از یک نگرانی ساده داشتند وقتی که متوجه شدند این شرکت در حال جمع‌آوری اطلاعات از داده‌های کاربران از روی تلفن‌های همراه خود بدون هیچ درخواستی از آن‌ها است که این‌ها شامل اطلاعات شخصی با قابلیت شناسایی هستند، می‌گرد. پس جای تعجب نیست که OnePlus گام‌های سریعی برای دفع کردن یا به حداقل رساند واکنش‌های شدید است. Carl Pei به مشتریان گفت شرکتش هم اطلاعاتی که از تلفن های OxygenOS جمع آوری می‌شود را محدود می‌کند.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۵ مهر

بر اساس خبر منتشر شده در رسانه‌های روسیه، دادگاه دولتی ناحیه مشانسکی مسکو به شماره‌ی No 383، پیام رسان تلگرام را 13 هزار دلار جریمه کرد. یولیا بوکاروا سخنگوی این دادگاه، در 16 اکتبر اعلام کرد جریمه ی در نظر گرفته شده به علت عدم همکاری مدیران این پیام رسان با سازمان امنیت روسیه و عدم ارائه ی اطلاعات کاربران جهت رمزگشایی پیام‌ها به سازمان امنیت روسیه بوده است.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۵ مهر

مدیر بخش طراحی گوشی های هوشمند Apple، جاناتان آیو، اعلام کرد این کمپانی کار بر روی گوشس هوشمند iPhone X را از سال 2012 آغاز کرده است. تلاش برای تولید یک گوشی هوشمند با طراحی بدون فریم از زمان عرضه‌ی نسل پنجم گوشی های این کمپانی شکل گرفته بود و قرار بود از آن در دهمین سالگرد تولید از این برند، رونمایی شود.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۵ مهر

پروژه‌ی آزمایشی توزیع دستبندهای هوشمند طراحی شده برای آتش نشانان و امدادگران مسکو در کشور روسیه آغاز شد. این دستبند ها قرار گرفتن نیروهای آتش نشان و یا امدادی را در شرایط بحرانی و اورژانسی خاص اعلام می‌کنند. همچنین می‌توانند وضعیت سلامتی این افراد را به مرکز گزارش دهند.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۵ مهر

آن طور که در برخی از نوشته های تاریخی اشاره شده واژه‌ی بورس از نام خانوادگی فردی به نام واندر بورس در شهر بروژ بلژیک گرفته شده باشد. تجار و بازرگانان برای مبادلات تجاری در مقابل خانه ی وی گرد می‌آمدند، پس از مدتی مردم نیز برای حل و فصل جنبه های مالی خود، شروع به رفتن به آنجا کردند. البته در برخی از مقالات نام بورس را از لغت های فرانسوی می‌دانند و اشاره شده است که در گذشته از آن به معنی کیف پول و یا کیسه‌ی پول استفاده می‌شده است و بعد ها اولین پورس نیز به بورس پاریس مشهور شد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۵ مهر

به گزارش سایت رسمی پلیس فتا، در تمامی خریدوفروش‌های آنلاین بحث مبادلات مالی باید از طریق درگاه‌های بانکی صورت بگیرد، درگاه‌هایی که از طریق بانک‌ها و یا شرکت‌های معتبر و دارای مجوز به متقاضیان ارائه می‌شود. از آنجاکه به دلایل مختلف، برخی از فروشگاه‌ها و کسب‌وکارهای آنلاین ممکن است فاقد نماد اعتماد الکترونیک برای کسب‌وکار خود باشند به سراغ درگاه‌های واسط می‌روند تا بتوانند وجه فروش کالا و خدمات خود را از مشتریان و کاربران به‌ راحتی و بدون اخذ تأییدیه و مجوزهای لازم دریافت نمایند که این موضوع خطر را برای هم‌وطنان دوچندان می‌سازد، زیرا احتمال کلاهبرداری و تخلف در این‌گونه سایت‌ها به‌مراتب بیشتر خواهند بود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۴ مهر

به گزارش خبرنگار تماس‌نیوز، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات در مراسم افتتاح هجدهمین نمایشگاه تلکام با اعلام حضور ۲۲۵ شرکت داخلی و ۱۰۲ شرکت خارجی در نمایشگاه گفت: نمایشگاه تلکام فرصت خوبی برای اعلام برنامه‌های ارتباطی برای توسعه‌ی کشور به شمار می‌رود.

ادامه مطلب