ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۴ مهر

رجیستری از پایان مهر از یک یا دو مدل گوشی آغاز می‌شود و تنها دو تغییر در فرآیند خرید حضوری و اینترنتی گوشی از روز اول اجرای رجیستری رخ خواهد داد.
بنابر اعلام رسمی طرح رجیستری گوشی موبایل از پایان مهر ماه با ممنوعیت و اعمال محدودیت روی دو مدل گوشی خاص و کمیاب در بازار آغاز خواهد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۴ مهر

به گزارش ایسنا، وزیر ارتباطات با اشاره به وجود مزاحمت پیامک‌های تبلیغاتی گسترده برای شهروندان از مسدود شدن شماره‌های پیام‌دهنده با گزارش پیامکی شهروندان به سامانه‌ی ۱۹۵ خبر داد.
محمدجواد آذری جهرمی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به راه‌اندازی سامانه‌ی ۱۹۵ توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: این سامانه گزارش‌های مردمی را در خصوص مزاحمت‌های تبلیغاتی برخی شماره‌ها دریافت می‌کند و پس از بررسی‌های لازم توسط مراجع ذیصلاح شماره گزارش شده و مسدود می‌شود.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۴ مهر

OnePlus بار دیگر در اوایل این هفته دچار دردسر شد، آن هم زمانیکه Chris Moore، توسعه‌دهنده‌‌ای متوجه شد که تلفن هوشمند OnePlus او در حال بارگزاری اطلاعات به شرکت پشتیبانی آن بود. این اطلاعات از دستگاه‌هایی که با سیستم‌عامل OxygenOS اجرا می‌شوند، جمع می شدند که شامل IMEI و شماره‌های سریال، آدرس‌های MAC و عکس العمل کاربران زمانیکه برنامه‌ها اجرا می‌شدند و یا گوشی از حالت قفل خارج می‌شد، بودند. این عملکرد انتقادات زیادی را به همراه داشته است، اما حالا شرکت به این وضعیت پاسخ می‌دهد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۴ مهر

این شبکه‌‌ی حرفه‌ای که در حال حاضر متعلق به مایکروسافت است، در نهایت به تبلیغات ویدئویی روی آورد. این تبلیغات همانند سایر ویدئوهای LinkedIn است که کاربران می‌توانند بر روی Feed تماشا کنند و البته بدون صدا پخش خواهد شد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۴ مهر

بستن زخم‌ها معمولا توسط بخیه و دوختن انجام می‌گیرد، اما هیچکدام از این‌ها یک چسبیدن کامل را منجر نمی‌شوند. هنگامیکه به زخم‌های داخلی می‌رسیم این کار بسیار سخت‌تر است و زخم‌ها بر روی اندا‌م‌هایی که حرکت قابل ملاحظه‌ای دارند مانند ریه‌ها، درمان سخت‌تری هم خواهند داشت. سیلانت‌ها (چسباندن) راه حلی برای این مشکل ارائه می‌دهند، اما هیچکدام از آن‌ها برای رفع تمامی نیازهای یک ابزار جراحی موثر مناسب نیستند. به هرحال، محققین اخیرا نوع جدیدی از سیلانت را ایجاد کرده‌اند که احتمالا حداقل استانداردهای لازم را دارا می‌باشد.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۴ مهر

نشریه‌ی کره ای The Korea Herald طی گزارشی نوشت، کمپانی Apple قصد دارد تا در سال 2019 محصول Apple Pencil را برای گوشی هوشمند iPhone ارائه دهد که درحال حاضر از آن برای تبلت iPad Pro استفاده می‌شود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۴ مهر

در پی صحبت های دیروز رئیس جمهور آمریکا، وی نام خلیج فارس را اشتباها با عبارت خلیج عربی عنوان کرد. این موضوع بازتاب زیادی در رسانه های ایران و جهان داست و برخی از رجل سیاسی، روزنامه نگاران، هنرمندان، دانشمندان و حتی ایرانیان متعصب به ذره ذره از مرز و بوم میهن خود، این اقدام ترامپ را بی پاسخ نگذاشته و در صفحات اینترنتی و رسانه ها، نظر خود را به این موضوع مطرح کردند.

ادامه مطلب