ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۱ مهر

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، عربستان سعودی به دنبال ملغی کردن ممنوعیت استفاده و برقراری تماس از طریق اپلیکیشن‌هایی نظیر اسکایپ، فیس بوک مسنجر، واتس اپ و وایبر است. به گزارش ایسنا قرار بود چهارشنبه‌ی گذشته عربستان سعودی ممنوعیت برقرای تماس با استفاده از اپلیکیشن‌هایی نظیر اسکایپ، واتس‌اپ، فیس‌بوک مسنجر و وایبر را ملغی اعلام کند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۱ مهر

رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تقریبا روزانه حدود 280 میلیون پرس و جو از کشور ایران به گوگل ارسال می‌شود، اعلام کرد تعداد کل کاربران فعال سرویس ایمیل گوگل حدود یک میلیارد است که از این تعداد حدود 30 میلیون آن‌ها ایرانی هستند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۱ مهر

به گزارش مهر وزیر ارتباطات از ارائه‌ی تعرفه‌های جدید مکالمه و اینترنت توسط شرکت مخابرات خبر داد که قرار است در مهرماه در برخی از استان‌های کشور به صورت آزمایشی اجرا شود.
محمدجواد آذری جهرمی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرم تعرفه‌های جدید مخابرات را منتشر کرد و گفت: مخابرات ایران روز گذشته طی نامه‌ای اعلام کرد که بنا دارد تعرفه‌های زیر را در مهر ماه و برای برخی از استانها به صورت آزمایشی به اجرا درآورد.

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۱ مهر

Mozilla امروز Firefox 9.0 را برای iOS منتشر کرد و در کنار آن Firefox Focus را برای Android به‌روزرسانی نمود. این مرورگر iOS دارای قابلیت‌های حفاظت ردیابی، همگام‌سازی بهبود یافته و سازگاری در iOS 11 می‌باشد و مرورگر خصوصی Android هم در این به‌روز‌رسانی دارای tab شده است. علاوه بر این‌ها کاربر می‌تواند نسخه‌ی قبلی را از Apple App Store و آخرین نسخه را از Google Play دریافت کند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۱ مهر

Nvidia در روز جاری اعلام داشت که در حال صحبت برای پیش سفارش دستگاه گیرنده ی دیجیتال تلویزیون Shield TV، به قیمت 180 دلاری با 16 گیگابایت حافظه است. این سفارش جدید حدود 20 دلار ارزان‌تر از نمونه‌ی قبلی است که نشان‌دهنده‌ی تلاش این شرکت برای باقی ماندن در بازار رقابت است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۱ مهر

این راز بر کسی پوشیده نیست که پس از انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده‌ی آمریکا در سال 2016، Google به دنبال "چگونگی جابجایی به کانادا" است. بنابر گزارشی از Axios، حالا اطلاعات جدیدی وجود دارد مبنی بر اینکه استارتاپ‌های کانادایی بیش از گذشته برای کارگران آمریکایی جذاب هستند. MaRS، قطب نوآوری در تورنتو، از استارتاپ‌های داخل شهر این سوال را پرسیده که آیا آن ‌ها شاهد نوسان شدیدی در درخواست‌های کارگران آمریکایی از نوامبر گذشته بوده‌اند و یا خیر؟ و جالب است که پاسخ 62 درصد از آن‌ها به سوال مطرح شده مثبت بوده و اینکه این افزایش تقاضا از آمریکا تاکنون بی‌سابقه بوده است.

ادامه مطلب
پوشیدنی
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۱ مهر

کمپانی Apple چندی پیش به صورت رسمی از نسل سوم ساعت های هوشمند خود با قابلیت پشتیبانی از LTE رونمایی کرد. با این حال چیزی که اکنون معلوم شده این است که این گجت در اتصال با تلفن همراه دچار مشکل است.

ادامه مطلب
سرگرمی
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۱ مهر

کمپانی فرانسوی مشهور frantsuznaya Dontnod اعلام کرد تاریخ عرضه‌ی بازی جدید اکشن Vampyr به تعویق افتاده است. پیش از آن رونمایی بازی برای نوامبر سال جاری برنامه ریزی شده بود، اما در حال حاضر مشخص شده که طرفداران این بازی باید برای خرید آن تا بهار سال 2018 صبر کنند.

ادامه مطلب