گوناگون
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۳۱ شهريور

امروزه یکی از جذابیت های علم و تکنولوزی، به کارگیری الفبای سلول های انسانی برای ذخیره سازی اطلاعات است. البته این دستاوردهای علمی هم در جهت مثبت و هم در جهات منفی به کارگرفته می شود. بر اساس خبر منتشر شده در سایت رسمی پلیس فتا و به نقل از منبع thehackernews، گویا به تازگی هکر ها توانسته اند برنامه های مخربی را بر روی DNA ذخیره کنند و برای مقاصد منفی خود از آن ها استفاده نمایند.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۳۱ شهريور

BlackBerry که اکنون تحت رهبری شرکت TCL فعالیت می کند، گوشی هوشمند جدید خود را را بدون صفحه کلید فیزیکی عرضه می کند. BlackBerry Krypton دارای بدنه ای از جنس کربن و یا کریستال سبک کربن خواهد بود.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۳۱ شهريور

شرکت تحقیقاتی Talos در مورد برنامه ریزی هکرها برای حمله به 20 شرکت فناوری و اینترنتی جهان با استفاده از ویروس خطرناک جایگذاری شده در برنامه ی CCleaner خبر داد. کارشناسان با بررسی این ویروس در برنامه ی CCleaner، متوجه شدند که بر اساس هدف برنامه ریزی شده هکرها آنها قصد داشتند تا مشکلاتی را برای برخی از شرکت های بزرگ فناوری اطلاعات ایجاد نمایند. در میان اسامی شرکت ها می توان به Google, Samsung, Microsoft, Sony, HTC, D-Link, LinkSys و همچنین 13 شرکت دیگر اشاره کرد.

ادامه مطلب
سرگرمی
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۳۱ شهريور

به گزارش سایت رسمی بنیاد ملی بازی های رایانه ای، نمایشگاه و همایش بازی White Nights روسیه واقع در مسکو کمتر از یک ماه دیگر برگزار می‌شود. رویداد WN مسکو که پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۳۰۰ شرکت‌کننده داشته باشد، در دو روز ۱۱ و ۱۲ اکتبر ماه برگزار خواهد شد.

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۳۰ شهريور

Apple یافته‌ی محقق امنیتی، Andrea Barisani مبنی بر آنکه روشن و خاموش کردن Wi-Fi و Bluetooth از طریق Control Center در iOS 11 به طور کامل منجر به خاموش شدن آن‌ها نمی‌گردد را تأیید کرده است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۳۰ شهريور

در گزارش شفاف‌سازی که سالانه دوبار منتشر می‌شود، Twitter تعدادی از اقدامات خود را بر ضد حساب‌های کاربری مرتبط با تروریسم اعلام کرد. این موارد شامل حساب‌هایی هستند که فعالانه خشونت‌های مرتبط با سازمان‌های تروریستی شناخته شده‌ی بین‌المللی را تبلیغ و رواج می‌دهند، همچنین ترویج سازمان‌های تروریستی بین‌المللی شناخته شده و یا حساب‌هایی که ضد امنیت شناخته می‌شوند، از جمله‌ی این موارد می‌گردند. در همین راستا در نیمه‌ی اول سال جاری، Twitter حدود ۳۰۰ هزار حساب کاربری را که تحت این رده قرار داشتند، حذف کرد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
بهناز زادبخش۱۲:۵۵ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۳۰ شهريور

یک افزودنی مانند، موم ساده می تواند جاده ها و پیاده روها را بدون یخ در زمستان حفظ کند. با توجه به تحقیقات جدید، آغشته شدن موم به بتن می تواند انرژی را ذخیره کرده و سپس آزاد نماید.

ادامه مطلب