گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۳۰ مرداد

Google در روز جاری به‌روزرسانی بزرگی را برای صفحات نتایج جستجو با تلفن‌همراه اعلام کرد. در هر زمان پرس‌وجوی فرد اشاره به یک ویدئو باشد، Google یک کلیپ شش ثانیه‌ای بدون صدا را با هدف کمک به اینکه آیا این ویدئو همان است که فرد می خواهد یا نه، نشان می‌دهد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۳۰ مرداد

بیل گیتس بزرگ‌ترین هدیه‌ی مالی خود از سال 2000 به بعد را ترتیب داد و 5 درصد از سهام Microsoft Crop، متعلق به دارایی خود را اهدا کرد. بر اساس گزارش کمیسون اوراق بهادار و بورس که در روز دوشنبه اعلام شد، این میلیاردر 64 میلیون دلار از سهام مایکروسافت را به بنیاد بیل و ملیندا گیتس در تاریخ 6 ژوئن اهدا کرد. این سهام در آن زمان ۶/۴ میلیارد دلار ارزش داشت.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۳۰ مرداد

سازنده‌ی کامپیوتر شخصی Lenovo با انتشار اولین افت سه ماهه‌ی خود در تقریبا دو سال گذشته در روز جمعه، درباره‌ی هزینه‌های بالاتر و فشارهای بودجه‌ی احتیاطی در ارتباط با کمبودهای اجزا همچون تراشه‌های حافظه هشدار داد.

ادامه مطلب
ایران
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۳۰ مرداد

وزیر ارتباطات: «یکی از مهمترین اقداماتی که باید به سرعت انجام پذیرد اصلاح تعرفه های سرویس های اینترنتی است که از قبل مانده و این کار اولویت نخست بنده است.» وی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما به این نکته اشاره کرد: «موضوعی که در این حوزه اهمیت ویژه ای دارد و به سرعت باید انجام شود تشکیل کارگروه حقوقی برای بازنگری مقررات و مسائل حقوقی برای حمایت از کسب و کارهای نوپا و اینترنتی است.»

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۳۰ مرداد

سازمان ملی هوافضا NASA با ارسال نامه‌ای به ادریس هیلتون 5 ساله پاسخ داد. این کودک چندی پیش تصویر راکت فضایی را برای این سازمان نقاشی و ارسال کرده بود. این پسر بچه در نامه ی خود نوشت موشکی که من کشیده ام سریع تر از هر موشک دیگری می تواند در فضا حرکت کند اما به مجور پرداز نیاز دارد تا بتواند به سفر فضایی برود.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۳۰ مرداد

توسعه دهندگان کمپانی ژاپنی Sharp هنوز هم از متعجب کردن متخصصین فناوری های گوشی همراه دست برنداشته اند. برای مثال پس از ارائه ی موفقیت آمیز محصول مقرون به صرفه‌ی Aquos S2، در حال توسعه‌ی نمونه‌ی بدون فریم و ارتقا یافته ی Aquos Crystal هستند.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۳۰ مرداد

بر اساس اخبار غیر رسمی گوشی هوشمند کمپانی هواوی، Mate 10 به نسل جدیدی از پردازنده‌ی HiSilicon Kirin 970 مجهز خواهد بود. رونمایی از این محصول جدید برای 16 اکتبر 2017 برنامه ریزی شده است که در مونیخ آلمان برگزار خواهد شد. پیش از این گزارش شد که هواوی در حال حاضر شروع به توسعه ی یک چیپ ست جدید است، اما ویژگی های دقیق آن اعلام نشده بود.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۳۰ مرداد

به تازگی کمپانی Microsoft برای پتنت جدید خود حق ثبت اختراع دریافت کرده است. این خبر دوباره شایعاتی را در مورد محصول Surface Phone زنده کرده است. در سال 2015 کمپانی Microsoft برنامه ریزی هایی را برای ثبت اختراع پتنت جدید در مورد کالیبراسیون دستگاه برای بالا رفتن حساسیت و دقت آغاز کرده بود.

ادامه مطلب