نرم افزار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۲۷ مرداد

با وجود استقبال خیره‌کننده‌ی Facebook Stories، این شبکه‌ی اجتماعی قابلیت برنامه‌ی دوربین خود را افزایش می‌دهد. امروز Facebook Stories قابلیت Live، ضبط GIFهای دو ثانیه‌ای و به اشتراک‌گذاری متنی تمام صفحه با پس‌زمینه‌ی رنگی از Facebook Camera را اضافه کرد. این قابلیت‌ها به کاربران اجازه‌ی به اشتراک‌گذاری Facebook Stories، پیام‌رسانی Direct و News Feed سنتی را می‌دهد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۲۷ مرداد

گروهی از شرکت‌های فناوری با نفوذ همچون Baidu، Alibaba، Tencent، Didi و JD.com برای سرمایه‌گذاری 12 میلیارد دلاری در اپراتور تلفن همراه دولتی China Unicom، دومین اپراتور بزرگ چین با 269 میلیون کاربر که آن را به یکی از بزرگ‌ترین اپراتورها در جهان تبدیل کرده است، توافق کردند. این سرمایه‌گذاری به عنوان بخشی از استراتژی مالکیت ترکیبی چین است که در سال 2014 اعلام شد و این استراتژی دولت را وادار به جذب سرمایه‌ی خصوصی می‌کند.

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۲۷ مرداد

Google امروز صبح اعلام کرد در حال توسعه‌ی توانمندی تکنولوژی تشخیص گفتار خود برای حمایت از چندین زبان جدید، به خصوص در بازارهای جدیدی در هندوستان و آفریقا است. این بدان معناست که افراد بیشتری در سراسر جهان قابلیت جستجو در وب با صدا به جای تایپ را با استفاده از اپلیکیشن صفحه‌کلید Google با نام Gboard به دست خواهند آورد.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۲۷ مرداد

امروز در شبکه ی اجتماعی مشهور Weibo، تصویری از تلویزیون جدید کمپانی Apple منتشر شده است. منبع انتشار این تصویر در توضیحات عکس به این موضوع اشاره می کند که امپراتوری استیو جابز در حال توسعه ی تلویزیون جدید خود می باشد.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۲۷ مرداد

کمپانی سامسونگ مانند همیشه از نوآوری جدید خود که این بار گوشی هوشمندی با قابلیت آزمایش الکل است رونمایی کرد. این کمپانی در تاریخ 16 آگوست رسما خبر ثبت اختراع این محصول را منتشر کرد. این درحالی بود که گواهی ثبت این اختراع را در ماه ژوئن 2017 دریافت کرده بود.

ادامه مطلب
اپلیکیشن
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۲۷ مرداد

نمایندگان Facebook از تغییرات احتمالی در اپلیکیشن موبایلی خود بر روی گوشی های هوشمد رونمایی کردند. به گفته ی کارشناسان، گزینه هایی نظیر طراحی نمایش آواتارها به صورت تصویر با لبه های گرد، بزرگتر شدن اندازه ی آیکون ها و دسترسی سریع و آسان از جمله تغییرات خواهد بود.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۲۷ مرداد

دانشمندان توانسته اند تا با توسعه ی نرم افزاری به درمان بیماری ضربه‌ی مغزی کمک کنند. بازی SuperBetter به افراد کمک خواهد کرد تا با اثرات ناشی از ضربه های مغزی بهتر کنار بیایند. پزشکان معمولا پس از ضربه ی مغزی، توصیه می کنند تا فرد از فعالیت های عملکرد شناختی، از قبیل خواندن، تماشای تلویزیون، بازی های کامپیوتری و دستگاه های دیگر خودداری کند.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۲۷ مرداد

دانشمندان به تازگی ماده ای را در گیاهان دریایی کشف کرده اند که می تواند از ایجاد و گسترش سلول های سرطانی در بدن افراد جلوگیری کند. کارشناسان با تحقیق بر روی خواص مفید چمن های دریایی با نام Zostera Asiatika، به خاصیت ضد سرطانی بودن این گیاهان پی برده اند.

ادامه مطلب