تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۱ ارديبهشت

بسیاری از راه‌کارها و تکنولوژی‌ها تمرکز خود را بر روی افزایش عمر باتری‌ها گذاشته‌اند، اما در مورد سرعت ارائه‌ی چنین انرژی چطور؟
محققین دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی می‌خواهند برای این امر نیز راه‌کاری ارائه دهند. آنان موفق به ساخت ماده‌ای شده‌اند که از جنس اکسید هیدرات تنگستن می‌باشد و با استفاده از لایه‌های آب اتمی سعی در افزایش سرعت شارژ الکترون‌ها داشته‌اند.

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۱ ارديبهشت

Samsung در نهایت امکان استفاده از دستیار صوتی هوشمند خود، با نام Bixby را در کشور کره‌جنوبی مهیا ساخت. Bixby قرار بود با عرضه‌ی پرچم‌داران جدید این شرکت، Galaxy S8 و S8 Plus در اختیار همگان قرار گیرد، اما به دلایلی این مورد به تعویق افتاد.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۱ ارديبهشت

در ابتدای سال میلادی جدید در رویداد MWC، اولین نشانه‌های گوشی هوشمند BlackBerry با نام KeyOne دیده شد. این گوشی به همراه صفحه‌کلید فیزیکی همیشگی BlackBerry و آخرین نسخه از سیستم‌عامل Android معرفی شده بود.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۱ ارديبهشت

حتی غول‌های فناوری نیز از کلاهبرداری‌های ایمیلی در امان نیستند. شرکت‌های تکنولوژی که در ماه مارس با عنوان قربانیان کلاهبرداری 100 میلیون دلاری گزارش شده بودند، تازه واردهای نوپای بی‌تجربه ای نیستند. زمانی که این اتفاق برای نخستین‌بار افشا شد، پلیس فدرال اعلام کرد که یک مرد لیتوانیایی‌تبار به نام Evaldas Rimasauskas را به خاطر ارتکاب به کلاهبرداری فیشینگ بازداشت کرده است. هر چند آن‌ها تصمیم گرفتند هویت شرکت‌های قربانی را فاش نکنند.

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۱ ارديبهشت

بر طبق گزارش Recode، سرویس Musical.Ly درصدد است تا به‌روزرسانی جدیدی از اپلیکیشن تلفن همراه خود را با تغییرات مهم منتشر کند. این شرکت در حال تغییر مسیر همکاری از 7digital به Apple Music به خاطر مجموعه‌های موسیقی‌اش است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۱ ارديبهشت

Wikipedia دانشنامه‌ی آنلاینی که توسط کاربران ایجاد شده، از سوی دولت ترکیه مسدود شد. اخبار این انسداد اولین بار توسط وب سایت Turkey Blocks در صبح امروز گزارش شد. با این حرکت، ترکیه به چین پیوست و این دو کشور تنها کشورهایی هستند که به طور کامل از دسترسی به Wikipedia محروم شده‌اند.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۱ ارديبهشت

کمپانی چینی Huawei برد جدیدی را مبتنی بر سیستم عامل Android توسعه داده است. بیش از چند کمپانی مشهور در جهان برای ساخت دستگاه HiKey 960 با Huawei همکاری داشته اند. این ایده اولین بار توسط متخصصین کمپانی Linaro مطرح شد. اساس توسعه بر روی پردازنده ی Kirin 960 پایه گذاری شده بود، یعنی همان تراشه ای که امروزه بسیاری از گوشی های هوشمند Huawei با آن تولید می شوند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۱ ارديبهشت

مهندسانی از آمریکا و چین توانسته اند رباتی را با حرکات شبیه به انسان توسعه دهند. این ربات با نام Baxter، در کنفرانس ICRA 2017 سنگاپور رونمایی شد. گفتنی است Baxter در این کنفرانس تمام مهارت های خود را به نمایش گذاشت.

ادامه مطلب