امنیت
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۰ فروردين

درباره‌ی سیستم‌عامل‌های مکینتاش تصور غلطی رایج است که می‌گوید این سیستم‌ها در برابر تهدیدات امنیتی از قبیل نرم‌افزارهای مخرب (malware) و یا تبلیغات مزاحم (adware) مصونیت دارند. تجزیه‌وتحلیل جدیدی که در رابطه با این سیستم‌عامل و تهدیدات امنیتی صورت گرفته، نشان می‌دهد که شمار بدافزارهای مکینتاش به شدت در حال افزایش است. در یک گزارش مربوط به تجزیه‌وتحلیل این خطرات، McAfee نشان داده است که بدافزارهای Mac در سال 2016 تا 744 درصد رشد داشته‌اند.

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۰ فروردين

چند سال پیش بود که Facebook هوش مصنوعی طراحی شده‌ی M را به عنوان دستیار شخصی Messenger معرفی نمود. ایده‌ی نهفته در پشت M به این‌گونه است که شما می‌توانید انجام کارهای بسیاری از قبیل رزرو بلیت هواپیما، کنسل کردن سرویس آنتن و یا حتی یافتن لوله‌کش را از او درخواست کنید.

ادامه مطلب
تکنولوژی
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۰ فروردين

موشک فضایی موسسه ی " انرژی" به نام اس.پ.کارالیوا که یکی از رهبران صنعت هوافضا در دوره ی اتحاد جماهیر شوروی و پس از آن می باشد، قصد دارد تا سال 2020 رباتی را به عنوان خدمه برای ایستگاه فضایی بین المللی ارسال نماید.

ادامه مطلب
تکنولوژی
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۰ فروردين

ایده ی واگذاری مکانیزم عمل در انجام کارهای پیشرفته به موجوداتی غیر از انسان(ربات ها) از قرن نوزده شکل گرفت. حتی امروزه دانشمندان بر این باورند که تا آینده ای نه چندان دور هوش مصنوعی جایگزین عملکرد های بشری خواهد شد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۰ فروردين

نام تجاری محبوب Reebok، تولید کننده ی لباسهای ورزشی آماده است تا صنعت پوشاک را با شگفتی جدید روبرو کند. در فناوری جدید این کمپانی، موادی همچون ذرت و پنبه به کار برده شده است و بر اساس آخرین اخبار قرار است به زودی در قفسه ی فروشگاه ها قرار گیرد.

ادامه مطلب
سرگرمی
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۰ فروردين

بازی Clash Royale به عنوان بهترین eSports سال 2017 انتخاب شده است. تیم توسعه ی این بازی موفق به دریافت جایزه ی AMD Esports Audience Award شده است. Clash Royale یک بازی ویدئویی است که توسط سوپرسل در سال ۲۰۱۶ و برای دو پلتفرم Android و iOS منتشر شده است.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۰ فروردين

کمپانی LG در مورد آغاز فروش پرچمدار جدید خود در بازار های بین المللی خبر داد. گفته می شود گوشی هوشمند LG G6 تا پایان هفته ی جاری در تمامی بازار های بین المملی قابل دسترس خواهد بود.

ادامه مطلب
اپلیکیشن
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۱۹ فروردين

شرکت Apple طی امروز اقدام به به‌روزرسانی اپلیکیشن Android برای سرویس Apple Music خود کرد. این حرکت به‌منظور مطابقت دادن رابط کاربری این اپلیکیشن و سرویس Apple Music از طریق iTunes برای سیستم‌عامل‌های iOS ،macOS و Windows صورت گرفته است.

ادامه مطلب