تکنولوژی
سارا محمد علیئی۱۵:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۸ اسفند

در طول کنفرانس خبری در روز چهارشنبه در واشنگتن دی‌سی، ناسا عنوان کرد که توانسته با استفاده از تلسکوپ فضایی Spitzer موفق به یافت 7 سیاره به اندازه‌ی کره زمین شود که حول ستاره‌ای می‌گردند و به فاصله‌ای در حدود 40 سال نوری از ما قرارگرفته‌اند. 3 عدد از این سیاره‌ها که در منطقه‌ی گلدیلاک قرارگرفته‌اند قابل زندگی تشخیص داده شده‌اند.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۱۳:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۸ اسفند

علاقه‌ای که Facebook به فایل‌های ویدئو از خود نشان داده بسیار روشن بوده است. هم‌اکنون این شبکه‌ی اجتماعی، به‌طور رسمی روشی را به مخاطبین خود معرفی کرده است که عوض شیوه‌ی بارگذاری تبلیغات در مقابل مخاطب که مورد استفاده‌ی وب‌سایت YouTube و بسیاری از وب‌سایت‌های دیگر هست، در اینجا آگهی‌ها در میان ویدئوها پخش خواهند شد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
سارا محمد علیئی۱۱:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۸ اسفند

دولت چین در حال بررسی طرحی جهت سرعت بخشیدن به عرضه‌ی سهام شرکت‌های تکنولوژی بزرگ خود می‌باشد. این امر باعث صرفه‌جویی بالا در روند انجام این کار و تقویت بورس داخلی این کشور خواهد شد.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۹:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۸ اسفند

تابستان گذشته بود که Google اقدام به معرفی phone prompt، به عنوان روشی برای تأیید ورود به حساب کاربری از طریق احراز هویت دو مرحله‌ای نمود. برای این منظور به جای استفاده از ایمیل و یا پیام متنی، کاربران با یک آلارم pop-up ساده به صفحه‌ی ورود ساده‌ای دیگر رهنمون می‌شدند.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۸ اسفند

چینی ها قرار است از گوشی هوشمند Ulefone F1 در نمایشگاه MWC 2017 بارسلونا، پرده برداری کنند. از ویژگی های منحصر به فرد این گوشی، طراحی صفحه نمایش با لبه های منحنی است. گوشی چینی Ulefone F1، مجهز به دوربین دوگانه، پردازنده ی هشت هسته ای MediaTek Helio P25 با فرکانس 2.6 گیگاهرتز، 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه ی جانبی می باشد.

ادامه مطلب
نرم افزار
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۸ اسفند

کمپانی Apple با به روزرسانی نسخه ی جدید سیستم عامل iOS 10.2.1 خبر خوشی را به کاربران گوشی های هوشمند iPhone 6 و iPhone 6s داد. اکثر صاحبان این سری از گوشی های هوشمند Apple، با مشکل خاموش شدن ناگهانی گوشی های خود روبرو بودند، در نتیجه انتشار به روزرسانی نسخه ی iOS 10.2.1 آن ها را نجات خواهد داد.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۸ اسفند

کمپانی Boeing قصد دارد به زودی خط تولید هواپیماهای خود را در اروپا راه اندازی کند. این کارخانه ی جدید اولین کارخانه ی خارجی این کمپانی خواهد بود. این کمپانی بزرگ آمریکایی، متخصص در زمینه ی حمل و نقل هوا و فضا، قصد باز کردن یک مرکز تولید محصصولاتش در اروپا دارد.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۸ اسفند

مدیران کمپانی Meizu در حاشیه ی نمایشگاه MWC 2017 از تکنولوژی جدید شارژ سریع mCharge 4.0 پرده برداری خواهند کرد. به گفته ی توسعه دهندگان، این محصول رقیب جدی برای Qualcomm Quick Charge 4.0 خواهد بود. نشریه ی Gizmochina در گزارشی در این خصوص اشاره می کند، کمپانی Meizu در زمینه ی تکنولوژی از رقیب آمریکایی خود یعنی Qualcomm پیشی گرفته است.

ادامه مطلب