سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۶ اسفند

Samsung قصد دارد با سری جدید پردازنده‌های خود گام بزرگی در جهت سرعت پردازشی و شبکه‌ی LTE بردارد. این چیپ که Exynos 9 Series 8895 نام‌گذاری شده، ۲۷ درصد سریع‌تر از سری نسل قبلی خود می‌باشد و ۴۰ درصد مصرف انرژی کم‌تری نیز دارد.

ادامه مطلب
اپلیکیشن
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۶ اسفند

شاید بتوان Gboard و یا همان صفحه‌کلید Google برای iOS را یکی از بهترین صفحه‌کلیدهای third party بر روی این پلتفرم دانست. اما این صفحه‌کلید که از می ۲۰۱۶ بر روی iOS عرضه شده، یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های نسخه‌ی Android خود را دارا نبوده و آن هم قابلیت voice type بوده است. Google اخیرا به‌روزرسانی برای Gboard ارائه داده است که امکان تایپ از طریق صدا و پشتیبانی از برخی زبان‌ها و emojiهای جدید را به آن افزوده است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۶ اسفند

Hewlett-Packard Enterprise در چند روز اخیر با انتشار گزارش مالی فصل نخست خود مورد توجه زیادی قرار گرفته است. چراکه آمارها نشان از عملکرد ضعیف‌تر این شرکت از پیش‌بینی‌های صورت گرفته از سوی Wall Street می‌دهد.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۶ اسفند

شرکت Google امروز خبر از ساخت واحد پردازش گرافیکی داد که از طریق موتور محاسبه‌ی Google جهت آزمایش در دسترس عده‌ای محدود و مشخصی قرار گرفته است. به ویژه واحدهای پردازش گرافیک Nvidia’s Tesla K80 را می‌توان به سیستم‌های شبیه‌سازی‌شده‌ی کامپیوتری (VM) به‌طور سفارشی و یا عادی وصل نمود. Google در ابتدا اعلام کرد که می‌خواهد از ابتدای ماه نوامبر واحدهای پردازش گرافیک را از طریق پلتفرم‌های ابری خود در دسترس عموم قرار دهد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۶ اسفند

پس از گذشت چندین ماه توأم با شایعه سرانجام شرکت Verizon شرایط نهایی خود را جهت خرید تجارت عملیاتی Yahoo، اعلام نمود. در این توافق‌نامه‌ی دوطرفه در حدود 350 میلیون دلار از قیمت برآورد شده قبلی کاسته شده است.

ادامه مطلب
اپلیکیشن
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۶ اسفند

اپلیکیشن تجزیه‌وتحلیل ترافیک Facebook، امروز به نقطه‌ی عطف مهمی دست یافت؛ توانایی پویش بیش از یک‌میلیون اپلیکیشن، وب‌سایت و بات، یک افزایش 25 درصدی که از ابتدای ماه سپتامبر آغاز به کار خواهد کرد. Facebook در رابطه با این اعلامیه، هم‌اکنون در حال راه‌اندازی ویژگی‌های جدیدی است که به آموزش بازاریابان و توسعه‌دهندگان در جهت اتخاذ این عمل کمک می‌کند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۶ اسفند

مدیران کمپانی آمریکایی Verizon Communications، روز پنج شنبه شبکه ی ارتباطی 5G را در 11 ایالت در آمریکا راه اندازی کردند. در این شبکه اتصال به اینترنت به سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه می رسد. نسل پنجم ارتباطات تلفن همراه در 11 ایالت از جمله دالاس، آتلانتا، دنور، میامی، واشنگتن، سیاتل، هوستون و دیگر شهر ها در دسترس می باشد.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۶ اسفند

به تازگی اخباری در مورد تاریخ عرضه ی دو پرچمدار جدید سامسونگ Galaxy S8 و +Galaxy S8 در تاریخ 21 مارس منتشر شده است. همچنین اخباری در مورد آغاز فروش محصول LG G6 در تاریخ 10 مارس سال جاری نیز در رسانه ها به چشم می خورد. از نظر تحلیلگران در زمینه ی گوشی های هوشمند، دو محصول پرچمدار کمپانی سامسونگ به عنوان برترین گوشی های سال 2017 انتخاب خواهند شد. زیرا مدیران سامسونگ این بار تمامی جوانب احتیاط را رعایت کرده اند و قصد ندارند اتفاق تلخ سال گذشته دوباره تکرار شود.

ادامه مطلب