اپلیکیشن
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۴ اسفند

Microsoft به تازگی نسخه‌ای از اپلیکیشن Skype را برای کاربران کشورهای در حال توسعه ارائه داده است. این رونمایی در رویدادی به نام Future Decoded در هند صورت گرفته است.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۴ اسفند

Intel پیش‌تر اعلام کرده بود که قصد دارد ساخت سخت‌افزار 5G را آغاز و از نمونه‌هایی از آن در رویداد سالانه‌ی MWC رونمایی کند. با این اعلام نیز اپراتورهای بزرگ دنیا در صدد ارتقاء شبکه‌های خود به 5G برآمده‌اند. اما Intel اهداف بلندتری در ذهن خود می‌پروراند. این شرکت قصد دارد به مواردی فراتر از تنها یک ارتقاء سرعت در تجربه‌ی شبکه دست یابد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۴ اسفند

تلسکوپ افق رویداد (EHT) سرانجام آماده‌ی عکس‌برداری از Sagittarius A شده است. از پنجم تا چهاردهم آوریل امسال، این تلسکوپ مجازی که در دو دهه‌ی گذشته در حال ساخت و آماده‌سازی بوده است، به درون سیاهچاله موجود در مرکز کهکشان ما می‌نگرد. EHT درواقع مجموعه‌ای از تلسکوپ‌های رادیویی مستقر در کشورهای مختلف سراسر جهان است، همچون Atacama Large Millimeter در شیلی.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۴ اسفند

چه کسی فکرش را می‌کرد کشف قاره‌های پنهان در صدر توجه قرار گیرند؟ محققان می‌گویند وجود قاره‌ی Zealandia، تقریباً دوسوم قاره‌ی استرالیا را که پنهان در زیر اقیانوس آرام است، تأیید کرده‌اند. همان‌طور که ممکن است حدس زده باشید نیوزلند قله‌ی این قاره است. دانشمندان مدت‌ها بر این گمان بوده‌اند که این خشکی یک قاره است اما به‌تازگی موفق شده‌اند اطلاعات و مدارک قانع‌کننده‌ای برای اثبات آن جمع‌آوری کنند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۴ اسفند

پس از لحظه‌ای تأخیر، SpaceX مجموعه لانچر افسانه‌ای 39A ناسا را جهت انجام مأموریت ترک نمود. این شرکت با موفقیت راکت فالکن 9 را از سکوی پرتاب تاریخی «صبح یکشنبه» که آپولون 11 نیز از همین سکو پرتاب شد، به فضا فرستاد. پس از پرتاب شاتل فضایی آتلانتیس در سال 2011 این نخستین باری است که از این مجموعه استفاده شده است.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۴ اسفند

امروز از گوشی هوشمند Honor V9 در چین رونمایی شد. به گزارش Gizmo China، این محصول در 3 نسخه و با میزان رم و حافظه ی داخلی متفاوت ارائه شده است. نسخه ی بین المللی این گوشی Honor 8 Pro نام دارد و در نمایشگاه MWC 2017 رونمایی خواهد شد.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۴ اسفند

کمپانی اپل در نظر دارد تا در ماه مارس گوشی هوشمند iPhone 7 را با قاب قرمز به بازار عرضه کند. از نظر کارشناسان اضافه کردن رنگ قرمز به محصول این برند جذاب خواهد بود، زیرا لوگوی شرکت به رنگ یک سیب قرمز نمایش داده می شود. ارائه ی نسل هفتم این گوشی توانسته موفقیت هایی را برای این کمپانی در زمینه ی بازاریابی ایجاد نماید و تا حد زیادی انتظارات مدیران اپل را برآورده سازد.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۴ اسفند

کمپانی چینی Oppo در نمایشگاه بین المللی MWC 2017، ازگوشی هوشمند جدید خود با قدرت زوم پنچ برابر رونمایی خواهد کرد. البته تا کنون در اینترنت هیچ اطلاعات خاصی در مورد مشخصات دستگاه وجود ندارد، اما به احتمال زیاد با وجود چنین ویژگی قیمت دستگاه بالا خواهد بود. به گفته ی کارشناسان پردازنده ی گوشی Snapdragon 835 خواهد بود.

ادامه مطلب