سخت‌افزار
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۱ آذر

پردازنده Coffee Lake محصول جدیدی از کمپانی Intel، تا سال 2018 رونمایی خواهد شد. به گفته منابع آگاه، این پردازنده 14 نانومتری و دارای 6 هسته می باشد که قرار است برای محصولاتی نظیر نوت بوک ها عرضه شود.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۱ آذر

طبق اعلام رسمی مدیران دو کمپانی LeEco و Coolpad در روز یکشنبه، این دو شرکت قصد دارند محصول مشترک خود که یک گوشی هوشمند است را رونمایی کنند. این گوشی Cool C105 نام دارد و مجهز به پردازنده Snapdragon 821 خواهند بود. قیمت این محصول هنوز اعلام نشده است.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۱ آذر

مدیر چینی کمپانی Vivo در روز چهارشنبه از دو گوشی هوشمند X9 و X9 Plus با دوربین دوگانه رونمایی کرد. علاوه بر این همزمان با رونمایی از این دو محصول، پیش خرید دو مدل جدید این کمپانی در سایت رسمی شرکت آغاز گردیده است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۳۰ آبان

Quantopian یک پلتفرم آنلاین است که می کوشد هر شخص را به یک تحلیلگر کمی موفق بدل سازد. این پلتفرم ۲۵‌ میلیون دلار بودجه‌ به رهبری Andreessen Horowitz، با مشارکت سرمایه‌گذارانی همچون Bessemer Venture Partners ،Point72 Ventures ،Khosla Ventures و Spark Capital جمع‌آوری کرده است.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۳۰ آبان

بخش تحقیقات هوش‌مصنوعی Microsoft از همکاری با شرکت غیرانتفاعی OpenAI خبر داد. سازمانی که در ماه دسامبر گذشته توسط Sam Altman رئيس شرکت‌ Y Combinator و Elon Musk تاسیس شد و قرار است به یک آزمایشگاه هوش‌مصنوعی بزرگ تبدیل شود که اثرات مثبت بلند مدت بر جامعه بگذارد و جایگزین نرم‌افزارهایی که به طور بالقوه می‌توانند آسیب‌زا و یا صرفا سودزا باشند شده تا امنیت هوش‌مصنوعی و ایجاد مزایای این تکنولوژی را تامین کند.

ادامه مطلب
گوناگون
بهناز زادبخش۲۰:۲ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۳۰ آبان

در یک تجربه آزمایشگاهی، میمونی که به دلیل آسیب نخاع کنترل پای راست خود را از دست داده بود، توانست راه برود. این پیشرفت در فناوری درمان آسیبهای نخاعی، گامی مهم به شمار می رود. آسیب نخاع، موجب قطع ارتباط مغز و ماهیچه ها و موجب اختلال در ارسال پیام مغز به ماهیچه ها و نهایتا منجربه فلج اندامها می شود. هدف این پژوهش پزشکی در «موسسه تکنولوژی فدرال» شهر "لوزان"، بازسازی این ارتباط بود. یک پروتز ۴.۲ سانتیمتری در ناحیه کنترل حرکت در مغز قرار داده شد. هدف ازاین ایمپلانت، این است که جاندار، راه رفتن را درک کرده و داده را بطور همزمان به یک دستگاه تنظیم کننده حرکت (پیس میکر) منتقل می کند. این دستگاه در انتهای ستون مهره ها جای داده شده است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۳۰ آبان

به گزارش رویترز شرکت امنیت سایبری Optiv Security، روز جمعه عرضه‌ی عمومی اوراق بهادار شرکت خود را آغاز کرد. بخش عمده‌ی این سهام را گروه سرمایه‌گذاری Blackstone به خود اختصاص داد. شایان ذکر است در سال ۲۰۱۵ که شرکت‌های امنیت سایبری Accuvant و Fishnet با هم ادغام شدند، شرکت Optiv وجود داشت و از طرفی در سال ۲۰۱۴ ، گروه Blackstone در شرکت Accuvant نیز سرمایه‌گذاری کلانی انجام داده بود.

ادامه مطلب