نرم افزار
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۲۸ آبان

سیستم عامل گوشی هوشمند چینی Elephone P9000 قادر به ارتقاء به Android 7.0 خواهد بود. در حال حاضر، توسعه دهندگان کمپانی تولید کننده در حال تست نهایی قبل از انتشار سیستم عامل جدید برای این گوشی هستند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
بهناز زادبخش۱:۱۵ - ۱۳۹۵ جمعه ۲۸ آبان

با توجه به گزارش اخیر سازمان ملل، کیفیت هوا در شهرها روز به روز خطرناک تر می شود. آلودگی هوا بعنوان یکی از بزرگترین خطرات برای سلامت مردم و بخصوص کودکان، پس از بیماریهایی نظیر مالاریا، ایدز، و اچ آی وی، ذکر شده است. شاید بتوان از طریق تکنولوژی راه حلی برای این مشکل پیدا کرد. در "تل آویو" پایتخت اسرائیل، مخترعان و پژوهشگران، یافته های خود را در زمینه حمل و نقل و سوخت جایگزین، در نمایشگاه «گزینه های سوختی خلاقانه» ارائه می دهند.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۲۸ آبان

به گزارش ریانووستی، اپراتور های بزرگ روسیه در حال فیلترینگ شبکه اجتماعی LinkedIn هستند. حتی ثبت نام و دریافت اکانت کاربری نیز در این سایت ممنوع شده است. بر طبق این گزارش افراد متخلف نیز مشمول مجازات کیفری خواهند شد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
بهناز زادبخش۲۳:۱۰ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۷ آبان

مراحل ساخت بزرگترین و قدرتمندترین تلسکوپی فضایی، تقریبا پس از بیست سال، سرانجام به پایان رسید.
این تلسکوپ فضایی که"جیمزوب" نام گرفته است، بسیار بزرگتر و قدرتمند تر از تلسکوپ "هابل" است. درحالیکه این تلسکوپ در سال 2018 برای فضا آماده می شود، قادر است گذشته را بررسی کند و علاوه بر کمک به دانشمندان برای درک منشا جهان، می تواند نشانه هایی از حیات را در سیارات دیگر، بیابد.

ادامه مطلب
اپلیکیشن
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۷ آبان

تاکنون اپلیکیشن‌های بسیاری برای ثبت امور روزانه و To-Do-List‌ها ساخته و منتشر شده‌اند. اپلیکیشن Todoist از پرطرفدارترین و بهترین نرم‌افزارهای مدیریت و اطلاع کارها و وظایف روزانه برای شماست که با داشتن آن می توانید به راحتی امور و وظایف روزهای مختلف خود را در دسته‌بندی‌های مختلف مرتب کرده تا برنامه آن‌ها را در زمان مقرر اطلاع رسانی نماید. با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید وظایف روزانه‌ی خود را دسته‌بندی کنید و به آنها از لحاظ اهمیت رتبه بدهید.

ادامه مطلب
تکنولوژی
بهناز زادبخش۲۱:۷ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۷ آبان

"وارگیم "، که سالها پیش فیلم علمی تخیلی نام گرفت، حالا به واقعیت پیوسته است. اکنون زمانی است که کامپیوتر و انسان ارتباط دو جانبه خوبی با یکدیگر برقرار می کند. فناوری به شما اجازه می دهد تا با یک سامانه رُباتیک گفتگو کنید. فعالیت این سامانه، بر اساس صداست. قبل از آنکه سوالی را مطرح کنید یا درخواستی داشته باشید، می بایست تنها نام "الکس" را صدا بزنید.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۷ آبان

شرکت Cisco، بزرگ‌ترین عرضه‌کننده‌ی راهکارها و تجهیزات شبکه‌ای در جهان، نتایج مالی ۳ ماهه‌ی اول خود را منتشر کرد. این غول فناوری، درآمد خالص خود را ۲/۳ میلیارد دلار به ارزش ۴۶ سنت در هر سهم گزارش داده است.

ادامه مطلب