تکنولوژی
الناز فرجی۲۰:۳۴ - ۱۳۹۴ جمعه ۴ دي

کلمه ی "ماژولار" به تازگی در بازار خودرو های مسافرتی تبدیل به کلمه ای محبوب شده است. هرچند این نوع از طراحی اصلا جدید نیست ، به نظر می رسد که به محبوبیت قابل قبولی در سال 2015 رسیده. تعدادی از بهترین کاروان های سال 2015 از ماژول های قابل جابجایی و حذف استفاده کرده اند. شرکت آلمانی Hymer ،سازنده ی خودرو های مسافرتی ، ایده های جالب و منحصر به فردی در مورد طراحی ماژولار دارد. ایده هایی که در داخل خودروی مسافرتی مرسدس بنز بسیار جذاب به نظر می رسند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱۹:۱۳ - ۱۳۹۴ جمعه ۴ دي

کتابخوان های الکترونیکی به فراوانی در حمل و نقل عمومی لندن مورد استفاده قرار می گیرند.و اکنون قرار است صفحه های مجهز به e-ink در زیرساخت های حمل و نقل عمومی این شهر نیز به کار روند. شرکت Transport for London در تلاش است که از صفحات دیجیتالی و جوهر الکترونیکی برای تابلو های نمایش زمان حرکت وسایل نقلیه استفاده کند. در این صفحات ، نقشه ، زمان بندی ها و زمان رسیدن اتوبوس ها نمایش داده می شود.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱۸:۶ - ۱۳۹۴ جمعه ۴ دي

داشتن یک خودروی الکتریکی اگر دسترسی به شارژر نداشته باشید ، اصلا جالب نیست. به همین منظور دو شرکت BMW و Nissan وارد عمل شده اند تا به کمک یکدیگر شبکه ای از شارژرهای پر سرعت خودرو های الکتریکی را در آمریکا تولید کنند. در این موافقت نامه ، 120 نقطه در 19 ایالت آمریکا مدنظر قرار گرفته است.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱۷:۱ - ۱۳۹۴ جمعه ۴ دي

رویای یکی کردن ماشین های زیستی و ماشین های ساخت دست بشر ، اکنون و با انتشار خبری مبنی بر این که محققان دانشگاه مهندسی کملبیا موفق شده اند با کنترل کردن یک فرایند زیست شیمیایی انرژی زا یک مدار یکپارچه ی CMOS را روشن کنند، بیشتر شده است
پروفسور Ken Shepard ، که سرپرستی این تحقیقات را بر عهده دارد ، معتقد است که این اولین تلاش موفقیت آمیز در زمینه ی عایق کردن یک فرآیند زیستی و استفاده از آن برای نیرو بخشیدن به یک مدار یکپارچه (چیزی شبیه مدار هایی که در تلفن های همراه و کامپیوتر ها استفاده می شوند) است.

ادامه مطلب
اپلیکیشن
الناز فرجی۲۳:۵۹ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲ دي

به نظر می رسد که گوگل جالب ترین پروژه ی خود در رابطه با Star Wars را منتظر کرده باشد. در این آزمایش که گوگل نام آن را Lightsaber Escape گذاشته است ، اسمارت فون شما تبدیل به یک شمشیر نوری می شود و شما می توانید در مرورگر کروم کامپیوتر خود با آن به نبرد با Stormtrooper ها بپردازید.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۲۳:۳۱ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲ دي

به جای تولید یک تبلیغ تلویزیونی معمولی ، امسال Netflix تصمیم گرفته است که برای تعطیلات پایان سال میلادی ، دست به ابتکار بزند. به همین منظور ، این شرکت دستورالعملی برای ساخت جوراب های Netflix منتشر کرده است که به محض به خواب رفتن شما به طور خودکار فیلم را متوقف می کنند.

ادامه مطلب
اپلیکیشن
الناز فرجی۲۲:۲۸ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲ دي

موسیقی Hi-Res موضوع بسیار حساسی است. علاقه مندان به موسیقی حاضرند قسم بخورند که تفاوت های جزیی در آن را می شنوند. اپل هم هیچگاه در مورد فروش و پخش صداهایی با کیفیت مناسب در iTunes و Apple Music خجالتی نبوده است.
آخرین شایعه پیرامون شرکت اپل به نقل از سایت ژاپنی Macotara ادعا می کند که این شرکت در حال کار کردن بر روی عرضه ی موسیقی هایی با کیفیتی معادل 96کیلوهرتز (یا 24 بیت) است. کیفیت کنونی موسیقی هایی که اپل عرضه می کند تنها 256kbps است که حتی از کیفیت CD نیز پایین تر است. (کیفیت CD معادل 44.1 کیلوهرتز یا 16 بیت است)

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۲۳:۲۳ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۱ دي

Postybell که برای کسانی طراحی شده که سر زدن به صندوق پستی برای آن ها ممکن نیست طراحی شده است ، از یک حسگر مجاورت و یک ماژول GSM تشکیل شده است. زمانی که این حسگر در صندوق پستی حرکت احساس می کند ، ماژول GSM شماره ای را می گیرد ( که می تواند شماره ی خانه یا شماره ی تلفن همراه باشد) البته برای کار کردن ، این ماژول به یک سیم کارت نیاز دارد که ضعف اصلی این محصول در برابر رقبایش محسوب می شود (رقبایی که با بلوتوث یا WiFi کار می کنند).

ادامه مطلب