گوناگون
الناز فرجی۹:۰ - ۱۳۹۴ جمعه ۸ آبان

اولین چیزی که به آن توجه میکنید بو است . مخلوطی از چوب بلوط تازه ساخته شده و تجملی . سپس به دریف های surafce books توجه میکنید و میفهمید که داخل اولین فروشگاه حامل مایکروسافت هستید . مدیر کل خرده فروشی مایکروسافت، دیوید مک آفن در حالیه زیر صفحه نمایش ویدئویی 30 پایی فروشگاه ایستاده بودیم به من گفت :" هر کسی که در کار خرده فروشی است میخواهد یک فروشگاه حامل داشته باشد ، به خصوص در خیابان پنجم . " . این فروشگاه هنوز در دست ساخت است ،گرچه مایکروسافت نمیگوید که چقدر پول برای ساختش هزینه کرده است .
کیفیت نیمکت ها و میز های چوبی تصادفی نیست . مایکروسافت با دقت تکه های چوب را انتخاب کرد و مطمئن شد که بافتش درست است و لکه ای ندارد .

ادامه مطلب
سرگرمی
الناز فرجی۶:۳۰ - ۱۳۹۴ جمعه ۸ آبان

جزیره ی منشاوسن در کناره ی ساحل نروژ شمالی قرار گرفته است . بازدید کنندگان این منطقه ی 55ac میتوانند با قایق های پاروی شنا کنند ، غواصی کنند ، و به دوچرخه سواری و کوهنوردی بروند . و وقتی که کارهایشان در روز تمام میشود ، میتوانند در کابینشان که در بالای یک جریان آب سرد آویزان است استراحت کنند . جزیره ی منشاوسن که در سال 2010 توسط محقق قطب ، بورگ آوسلن خریداری شد ، گفته میشود که زمانی یکی از بزرگترین مکان های معاملاتی نروژ شمالی بوده است ، که در سال 1690 ساخته شد . حالا آوسلن امیدوار است که از آن مقصدی خاص برای کسانی بسازد که به دنبال فعالیت های بیرون از خانه و همچنین آرامش و راحتی شخصی هستند.
کابین ها در اندازه و شکل شبیه خانه های skilpod اند و بلژیک رواج یافته اند . و همچنین آنها طوری برنامه ریزی شده اند که بر فراز آب آویزان شوند . در هر دو سر این کابین ها شیشه گذاشته شده که تمام قد اند ، یعنی ساکنان میتوانند بالا و پایین ساحل را و همچنین بیرون آب را ببینند . چهار کابین در منشاسن هستند که همه توسط معمار اسنور استینسن طراحی شده اند . سه تا از آنها طوری طراحی شده اند که روی سنگ چینی قرار بگیرند ، و مکان هایشان طوری در نظر گرفته شده اند که چشم اندازی های زیبایی در پیرامون داشته باشند و برای استفاده کنندگان حریم خصوصی فراهم کنند . چهارمین کابین بر فراز سه تای دیگر بر روی برآمدگی طبیعی زمین قرار گرفته است .

ادامه مطلب
گوناگون
الناز فرجی۲۳:۳۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۷ آبان

علاوه بر کاشت های پر هزینه، کرم های زیر زیر ساختی و کلاه گیس های نه چندان راضی کننده ، وقتی نوبت به حل کردن مشکل فولیکول های محو شونده میرسد انتخاب سخت است . بعد از سالهای زیادی که علم سربه سرمان گذاشت و تعدادی توسعه ی وعده دهنده را عرضه کرد، ولی هیچ کدامشان به طور جدی به بازار و به دست کسانی از ما که دچار این مشکل هستیم و منتظر این داروهاییم نرسیدند . تحقیقات جدید پیشنهاد میکند که یک راه حل در راه دارد ، و دانشمندان در حال کشف این مساله اند که یک مانع فعالیت شدن یک آنزیم خاص میتواند باعث انواعی از ریزش مو شود ، ما این را روی یک موش با مشکل کچلی امتحان کردیم و در طول 10 روز موی جدید در آورد .
سال گذشته محققان در مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا به دنبال درمان های احتمالی کچلی موضعی بودند ، بیماری ای باعث ریزش مو میشود . این تیم به دنبال داروهای حاوی خانواده ای از آنزیم ها به نام janus kinase(JAK) در فولیکل های مو بودند ، و فهمیدند که این داروها سیگنال هایی را که باعث حمله ی کچلی میشوند را خاموش میکنند ، و وقتی استفاده شود میتواند در بعضی جاها باعث رویش دوباره ی مو شود . اما در این تحقیق به یک نتیجه ی جالب دیگر نیز دست یافتند ، دکتر آنجلا کریستیانو فهمید که وقتی این دارو روی پوست استفاده میشود، به صورت دهانی یا به گونه ای دیگر ، به صورت تاثیر گذار تری باعث رویش مو میشود ، و میگویند که داروهای JAK یک جورهایی به صورت مستقیم با فولیکل های مویشان فعل و انفعالاتی انجام میدهند و مانع کچلی موضع میشوند .

ادامه مطلب
تصویر و هنر
الناز فرجی۲۱:۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۷ آبان

تیمی از دانشمندان دانشگاه بوخوم بزرگترین عکس نجومی را گرد آوردی کرده اند . این منظره ی حیرت انگیز از 46 میلیارد پیکسل تشکیل شده است و آنقدر بزرگ است که محققان یک ابزار آنلاین مخصوص فراهم کرده اند تا به بینندگان باور مناظر کیهانی را بدهند . این ابزار آنلاین به بینندگان امکان مشهاده و زوم در جنبه های حیرت انگیز جزئیات راه شیری میدهند . کاربران همچنین میتوانند در مورد چیزهایی مثل ستارگان و نبولا با جعبه ی ورودی قسمت پایینی سمت چپ صفحه تحقیق کنند ، همچنین برایشان همکاری ها و نقشه ی کوچکی فراهم شده تا آگاه باشند دقیقا کجای این عکس بزرگ قرار گرفته اند .

ادامه مطلب
نرم افزار
مصطفی طبری۱۹:۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۷ آبان

دوست دارید یک کامپیوتر با ابعادی کوچکتر از یک نوار کاست داشته باشید؟ از ویندوز 10 خوشتان آمده اما حاضر به پرداخت هزینه اش نیستید؟ کامپیوتر دسکتاپی InFocus Kangaroo انتخاب ایده آل برای شماست!
این مینی دسکتاپ با یک اشتراک از ویندوز 10 و با قیمت تنها 99 دلار عرضه می شود. بدین ترتیب شما حتی با 20 دلار هزینه کمتر نسبت به خرید ویندوز 10 می توانید یک کامپیوتر مجهز به این نسخه از ویندوز را داشته باشید. جالب تر اینکه Kangaroo تنها 200 گرم وزن داشته و ابعاد آن 5 x 7.6 x 1.2 سانتی متر است.
البته طبیعتاً نباید انتظار عملکرد خیلی بالایی از این کامپیوتر کوچک داشته باشید. در InFocus Kangaroo یک پردازنده Cherrytrail Atom x5 اینتل با سرعت 1.4 گیگاهرتز قرار گرفته تا برای انجام امور ابتدایی مانند مرور وب و پردازش متن عملکرد مناسبی را ارائه دهد.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۱۶:۳۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۷ آبان

شاید تاکنون این سوال برایتان پیش آمده باشد که چطور می توان نام یک Mac را تغییر داد. بطور معمول مهم نیست چه نامی بر روی کامپیوتر مک شما قرار گرفته باشد اما وقتی نام کاربر قبلی مک هنوز بر روی آن وجود داشته باشد، مطمئناً زمان تغییرش فرا رسیده است. خوشبختانه انجام این کار بسیار ساده است، البته به این شرط که بدانید چه تنظیماتی را انجام دهید.
سوال
من یک iMac کارکرده سال 2009 مجهز به نسخه Yosemite مکینتاش را خریده ام و در هر جایی که می توانستم شامل Terminal و iTunes نام کاربر قبلی را تغییر دادم اما باز هم نام وی نمایش داده می شود. چگونه می توانم نام خودم را بر روی دستگاه قرار دهم؟
پاسخ
نامی که در پنل Sharing panel، iTunes sharing و Terminal نمایش داده می شود از طریق برگه Sharing preference در System Preferences قابل تنظیم است. برای تغییر این بخش و بروزرسانی اطلاعات خود می توانید گام های زیر را دنبال کنید:

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۱۴:۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۷ آبان

حتماً ربات هایی با طراحی الهام گرفته شده از موجودات طبیعی را دیده اید. این ربات ها اکثراً توسط دانشمندان در لابراتوری دانشگاه های معتبر جهان ساخته می شوند. اما چه می شد اگر خودتان می توانستید یکی از این ربات ها را می ساختید و آن را با گوشی هوشمندتان کنترل کنید؟
STEMI یک کمپین با هدف جذب سرمایه مردمی است که به شما اجازه می دهد یک ربات عنکبوتی شش پا را بسازید. این ربات برخلاف اکثر ربات های تجاری بصورت یک کیت ساختنی ارائه می شود که با استفاده از آموزش چندرسانه ای همراه آن می توانید این ربات را بسازید.
اگرچه STEMI در اصل برای کودکان طراحی شده اما بزرگسالان نیز می توانند از این کیت سرگرم کننده استفاده کنند. این ربات پس از ساخت قادر به انجام حرکات پیچیده، تغییر ارتفاع، راه رفتن به سه حالت شبیه به عنکبوت و حتی رقصیدن می باشد. شما این ربات را با کمک یک اپلیکیشن مخصوص و تکان دادن گوشی به طرفین می توانید کنترل کنید.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۱۱:۳۱ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۷ آبان

اگر درگیر دنیای وب مستری بوده و یا حداقل پیگیری برخی اخبار بوده باشید احتمالاً اسم PageRank را شنیده اید. پیج رنک در واقع فرمول مخصوص گوگل برای رتبه بندی سریع و دقیق نتایج هر جستجو می باشد. اما اکنون موتور جستجوی گوگل به فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی جدیدی دستیافته که آن را RankBrain می نامد. این قابلیت تفسیر 15 درصد از عبارت های جستجو را برعهده خواهد گرفت که تاکنون انجام پذیر نبودند. رنک برین با استفاده از سیستم تبدیل لغات به بردار یا نهادهای ریاضیاتی که گوگل از آنها به منظور پیدا کردن کلمات و عبارات مشابه کمک می گیرد، این کار را انجام خواهد داد.
به گفته گِرِگ کورادو سرپرست تیم تحقیقاتی گوگل، این تکنولوژی در زمینه ارائه و رتبه بندی نتایج جستجو حتی از مهندسین بخش جستجوی گوگل نیز بهتر عمل خواهد کرد.

ادامه مطلب