تکنولوژی
مصطفی طبری۱۳:۱۷ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۰ خرداد

انداختن لپ تاپتان هنگامی که روشن است در یک سطل آب احتمالاً بدترین بلایی هست که می توانید بر سر آن بیاورید. اما ظاهراً محققان دانشگاه استنفورد با کمک پروفسور مانو پراکاش موفق به تولید نوعی پردازنده شده اند که به جای انتقال الکترون ها، توسط حرکت قطرات آب کار می کند!
البته این پردازنده ها قرار نیست جای پردازنده های فعلی موجود در لپ تاپ یا گوشی های موبایل را بگیرد. اگرچه از این پردازنده ها برای انجام عملیات ریاضی پیچیده می توان بهره برد، اما محققان معتقدند که این تحقیق در راستای استفاده پیشرفته و خلاقانه از قوانین فیزیکی صورت گرفته است.
کامپیوتر استنفورد از یک سری قطعات به شکل T و I تشکیل شده که به شیوه ای خاص چیده شده اند تا بر روی شکل میدان مغناطیسی حاصل از سیم های الکترومغناطیسی که اطراف دستگاه را احاطه کرده اند تاثیر بگذارد. قطرات آب با استفاده از همین میدان مغناطیسی به حرکت در می آیند.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۱۱:۱۳ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۰ خرداد

اگر یک شهروند ژاپنی باشید و اپراتور NTT DoCoMo نیز در منطقه شما خدمات بدهد، آن وقت شانس داشتن یک گوشی سطح بالا با تم دیزنی از شرکت ال جی را خواهید داشت!
این اسمارت فون که با شماره مدل DM-01G معرفی شده، هشتمین محصول از خانواده دیزنی این کمپانی کره ای محسوب می شود که اوایل امروز بطور رسمی معرفی شد.
همانطور که از تصاویر مشخص است، یک اسمارت کاور با طرح میکی ماوس به همراه گوشی ارائه می شود که مشابه کیس های Quick Circle در گوشی های سری G ال جی می باشد. این کاور هوشمند به شما یک سری اطلاعات کاربردی را نشان می دهد. همچنین در قسمت جلویی کاور از کریستال های Swarovski استفاده شده که از قلعه ی سیندرلا به سمت بالا چیده شده اند! این کاور همچنین در رنگ های مختلفی شامل آبی، سفید و صد البته صورتی قابل تهیه است.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۲۳:۰ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۹ خرداد

کدام یک از همه مرگبار تر است؟
اینکه به یک ربات بیاموزید که چگونه از یک شمشیر استفاده کند به نظر ایده ی وحشتناکی می آید. مانند قیام ربات ها! ولی هنوز در تجارت (آگهی بازرگانی ) ژاپنی استاد شمیر بازی ایزائو ماچی اینکار را میکند. ربات چند آزمایش را رد میکند. از بریدن ساده ی میوه ها و قطعه قطعه کردنشان مانند فروت نینجا تا "هزار برش" .

ادامه مطلب
ترفند و آموزش
رامین حسن زاده۲۲:۱ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۹ خرداد

همیشه حریم شخصی و خصوصی دارای اهمیت خاصی میباشد ، شاید برای شما هم پیش آمده باشد در محلی در حال کار با لپ تاپ خود هستید که به ناگهان افرادی وارد میشوند و شما نمیخواهید به اطلاعات شخصی شما دستری داشته باشند یا مشاهده کنند . در این مطلب قصد داریم به شما آموزش دهیم که با یک حرکت ساده ویندوز خود را قفل کنید .

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۲۰:۳۰ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۹ خرداد

تکنولوژِی ضد مستی مدیریت امنیت ترافیک بزرگراه ملی به شما درحال مستی اجازه ی رانندگی نمیدهد. حتی اجازه نمیدهد ماشین را روشن کنید. در نشست اخیر ، نماینده بیان کرد که سیستم امنیتی تشخیص الکل (DADSS) از سال 2008 در حال توسعه است. یکی سیستم تشخیص نفس است که یا بر روی فرمان یا بر روی در سمت راننده نصب شده و میتواند نفس شما را بو بکشد حتی اگر به آن نزدیک نشوید. دیگری یک سنسور لمسی است یا بر روی دکمه ی اشتعال جاسازی شده است و یا بر روی دنده که انگشت شما را برای میزان الکل در خون (BAC) اسکن میکند. هر دوی این دستگاه ها برای این اند که تشخیص دهند آیا الکل خون شما بالا ی حد مجاز 0.08 است یا نه و هر دو برای این طراحی شده اند تا شما را از اینکه جایی بروید باز دارند.

ادامه مطلب
گوناگون
الناز فرجی۱۸:۴ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۹ خرداد

خارج از فیلم های ترسناک و تخیلی پیوند های سر خیلی ماندنی نیستند. آزمایشات و تلاش هایی که تاکنون انجام شده سوژه ی آزمایش نگون بخت را در یک روز میکشد و آنها بدون حمایت های جانی خیلی نمیتوانند باقی بمانند. محققان در دانشگاه علوم پژشکی هاربین چین فکر میکنند که میتوانند به هر حال بهتر عمل کنند. به دنبال صدها عمل جراحی بر روی موشها، دانشمندان تصمیم گرفتند که این عمل را بر روی یک پستاندار انجام دهند که حداقل بتواند یک مدتی برای خود زنده بماند. این جراحی تنها جزئی از فیبر های عصب نخاعی را در میمون های دم درازی که زیر تیغ میروند وصل میکندو اما باید طوری باشد که عضلات مخطط را حفظ کند.

ادامه مطلب
نرم افزار
مصطفی طبری۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۹ خرداد

WeChat با انتشار یک بروزرسانی برای نسخه دسکتاپ این برنامه، پشتیبانی از زبان انگلیسی و چند ویژگی جدید را به آن افزود.
در جدیدترین نسخه از این برنامه کاربران می توانند فایل های مورد نظرشان را با سایر کاربران نسخه موبایل یا کامپیوتر WeChat به اشتراک بگذارند.
همچنین قابلیت گرفتن عکس از صفحه نمایش و ارسال سریع آن برای یک مخاطب فراهم شده است.
اگر در یک چت گروهی باشید، می توانید یکی از مخاطبین خود را با اشاره به نام کاربری‌اش، صدا بزنید. همچنین اگر پیامی را به اشتباه فرستادید نیز می توانید آن را با استفاده از قابلیت Message Recall حذف کنید.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۱۱:۳ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۹ خرداد

کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل که شب گذشته برگزار شد شامل موارد مختلفی بود. اگر تاکنون موفق به مشاهده این کنفرانس نشده اید، این مطلب به شما برجسته ترین نکات آن را ارائه خواهد داد.
سیستم عامل OS X 10.11: El Capitan
سخنرانی با حضور کریگ فدریگی، معاون ارشد بخش مهندسی نرم افزار اپل شروع شد. وی اعلام کرد که 55 درصد از کاربران فعال سیستم عامل مک از نسخه Yosemite استفاده می کنند. فدریگی سپس El Capitan، نسخه جدید این سیستم عامل را معرفی کرد.
ویژگی های جدید این نسخه شامل حرکات اشاره ای جدید نظیر تکان دادن ماوس برای بزرگتر کردن نشانگر ماوس و شیوه ای جدید برای پین کردن وب سایت ها در مرورگر سافاری می شود. همچنین یک آیکون بلندگو در بخش نوار آدرس سافاری در نظر گرفته شده که صدای سایت هایی که به پخش موسیقی می پردازند را قطع می کند.
Spotlight نیز حالا بیشتر مبتنی بر محتوا شده است. برخلاف گذشته دیگر لازم نیست تنها براساس نام فایل ها جستجو کنید، حالا می توانید توضیح بیشتری بدهید، مثلاً بگویید "فایل هایی که ژوئن قبلی بر روی آنها کار می کردم را پیدا کن" تا اسپات‌لایت برای شما آنها را فراهم کند.

ادامه مطلب