گوناگون
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۴۰۰ يکشنبه ۳۰ خرداد

گروهی از سناتورهای آمریکایی برای برطرف کردن چالش کمبود تراشه، پیشنهاد کرده اند علاوه بر تخصیص بودجه ۵۲ میلیارد دلاری، اعتبار مالیاتی ۲۵ درصدی برای تولید کنندگان نیمه رسانا در نظر گرفته شود.
به نقل از رویترز، درحالیکه آمریکا با چالش کمبود تراشه دست و پنجه نرم می‌کند، گروهی از سناتورهای مجلس آمریکا پیشنهاد کرده‌اند اعتبار مالیاتی ۲۵ درصدی برای سرمایه گذاری در بخش تولید نیمه رسانا اعطا شود.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۴۰۰ شنبه ۲۹ خرداد

به گزارش دیجیاتو، سامسونگ در گذشته مشغول توسعه پردازنده‌های اختصاصی‌اش بود اما به علت عملکرد نه چندان مناسب هسته‌های «Mongoose» در مقایسه با طراحی‌های ARM، تصمیم به تعطیلی این بخش گرفت. اما ظاهرا سامسونگ می‌خواهد با استخدام مهندسان سابق AMD و اپل، دوباره مشغول به توسعه پردازنده اختصاصی شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۴۰۰ شنبه ۲۹ خرداد

رئیس هیات مدیره انجمن بلاک‌چین ایران در واکنش به نامه وزارت کشور مبنی بر توقف فعالیت این انجمن گفت: این انجمن تاکنون ۳۶ پروژه که دارای ریسک بالایی بوده‌اند در لیست هشدار خود اطلاع‌رسانی کرده است تا موجب پیشگیری از حیف و میل اموال عمومی شود و تعلیق فعالیت‌های انجمن موجب ناامیدی افرادی که شرافتمندانه در حال تلاش بوده‌اند خواهد شد.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۴۰۰ شنبه ۲۹ خرداد

مرکز ماهر با اعلام شناسایی بیش از ۹۰ آسیب‌پذیری موجود در دستگاه‌های دارای سیستم‌عامل ‫اندروید از کاربران خواست سریع‌تر نسبت به به‌روزرسانی سیستم‌عامل‌های آسیب‌پذیر اقدام کنند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۴۰۰ شنبه ۲۹ خرداد

به گزارش دیجیاتو، در حالی که تاکنون از گوشی پوکو X3 GT خبری به صورت رسمی منتشر نشده ولی دستگاهی با شماره مدل ۲۱۰۶۱۱۱۰AG تاییدیه کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) را دریافت کرده و به زودی شاهد معرفی آن خواهیم بود.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۴۰۰ شنبه ۲۹ خرداد

به گزارش دیجیاتو، اینتل ممکن است سال آینده شاهد سقوط سهم بازار پردازنده‌های خود به پایین‌ترین سطح باشد و یکی از بزرگ‌ترین دلایل آن مهاجرت اپل به پردازنده M1 است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۴۰۰ شنبه ۲۹ خرداد

به گزارش دیجیاتو، مدت‌هاست منتظر رونمایی از نسل جدید مک‌بوک پرو با طراحی تازه هستیم و با وجود گزارش‌ها درباره معرفی آن در کنفرانس WWDC 2021، اپل دست به چنین کاری نزد. اما حالا گزارشی جدید ادعا می‌کند که این لپ‌تاپ در پاییز سال جاری از راه می‌رسد.

ادامه مطلب