اپلیکیشن
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۴۰۰ شنبه ۲۹ خرداد

به گزارش زومیت، گفته می‌شود یوتیوب به‌زودی پشتیبانی از حالت تصویر در تصویر را برای اشتراک‌های پریمیوم ارائه می‌دهد و سپس تمامی کاربران ایالت متحده آمریکا از این قابلیت بهره‌مند خواهند شد.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۴۰۰ شنبه ۲۹ خرداد

به گزارش آی‌تی‌ایران، موتورولاساعاتی پیش از جدیدترین گوشی هوشمند خود به نام موتو Defy رونمایی کرد.
محصولی در خانواده گوشی‌های میان‌رده که با همکاری شرکت Bullitt که در زمینه تولید انواع محصولات جان‌سخت فعالیت دارد، تولید شده است. به لطف این همکاری، موتو Defy از استاندارد MIL-SPEC 810H بهره می‌برد که مقاومت آن در برابر دمای بالا و سقوط از ارتفاع 1.8 متری را تضمین می‌کند.
همچنین این گوشی از گواهینامه IP68 برخوردار و در برابر نفود آب مقاوم است. به گفته موتورولا، موتو Defy قابل شست‌وشوست و می‌توان با مواد شوینده ملایم، آن را تمیز کرد. همچنین این گوشی با محافظ صفحه گوریلا گلس ویکتوس دربرگرفته شده که باعث افزایش مقاومت آن در برابر ضربات و سقوط‌های احتمالی می‌شود.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۴۰۰ شنبه ۲۹ خرداد

به گزارش آی‌تی‌ایران، اخیرا اطلاعاتی مرتبط با قابلیت Find My Device در نسخه بتای گوگل پلی سرویس مشاهده شده که نشان می‌دهد در آینده نزدیک، کاربران اندروید می‌توانند از با ایجاد شبکه‌ای، گوشی‌های مفقودی خود یا دیگر کاربران را به راحتی پیدا کنند.
این چنین به نظر می‌رسد که شرکت گوگل به دنبال راه‌اندازی یک شبکه Find My Device است که به دیگر کاربران دستگاه‌های اندرویدی اجازه می‌دهد تا موقعیت مکانی گوشی یا تبلت اندرویدی گم‌شده را برای مالک آن ارسال کنند.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۴۰۰ شنبه ۲۹ خرداد

با توجه به امتداد کمبود جهانی تراشه، یک محموله تراشه گرانقیمت در هنگ کنگ سرقت شده است.
به نقل از گیزموچاینا، طبق گزارش‌های اخیر کمبود جهانی تراشه در آینده نزدیک برطرف نمی‌شود. در حالی که تولید کنندگان محصولات الکترونیکی سعی دارند فعالیت‌های خود با توجه به ذخایر اندک تراشه را ادامه دهند، ابعاد و پیامدهای جدیدی از چالش کمبود تراشه آشکار شده است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۴۰۰ شنبه ۲۹ خرداد

وندور فنلاندی نوکیا به اپراتور Ooredoo عمان کمک کرده است تا شبکه دسترسی بی‌سیم ثابت 4G و 5G را راه‌اندازی کند.
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، همکاری مشترک آنها از ابتدای سال 2021 آغاز و امروز اعلام شد دسترسی به شبکه FWA در سراسر عمان فراهم شده است.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۴۰۰ جمعه ۲۸ خرداد

به گزارش آی‌تی‌ایران، این روزها بسیاری از قابلیت‌‌های پیشرفته گوشی‌‌های هوشمند از جمله آیفون‌‌های اپل، با بهره‌گیری از ظرفیت‌‌های کلود انجام ‌‌می‌شود. بدین معنی که اپلیکیشن‌‌ها، به‌منظور ارائه سرویس و یا قابلیتی خاص به کاربران، ‌‌می‌بایست اطلاعات خود را به کلود ارسال کنند تا پردازش در این فضا صورت گیرد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۴۰۰ جمعه ۲۸ خرداد

به گزارش آی‌تی‌ایران، اپل در سال ۲۰۱۶، ورودی هدفون سیمی‌ را از روی گوشی آیفون 7 برداشت و از اولین نسخه ایرباد بی‌سیم خود تحت عنوان ایرپاد رونمایی کرد.
محصولی که در کمترین زمان، به محبوبیتی فراتر از تصور رسید و بسیاری از کاربران اپل و حتی دارندگان دیگر محصولات هوشمند را نیز به خرید ترغیب کرد. طولی نکشید که این محبوبیت، دیگر تولیدکنندگان گوشی را نیز به تولید مدل‌‌های مشابه وادار کرد تا بتوانند سه‌می‌از بازار این محصول جدید را از آن خود کنند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۴۰۰ جمعه ۲۸ خرداد

به گزارش مهر، دکتر پیمان صالحی معاون نوآوری و تجاری سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امروز در حاشیه بازدید وزیر بهداشت و معاون علمی و فناوری از دستاوردهای پزشکی در حوزه سیمولاتورها که در محل نمایشگاه بین المللی برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: این نمایشگاه به نوعی یک خانه نوآوری و فناوری ایران (تهران) محسوب می شود که آغاز به کار کرده است.

ادامه مطلب