گوناگون
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۴۰۰ جمعه ۲۸ خرداد

شرکت مایکروسافت، ساتیا نادلا، مدیرعامل این شرکت را به عنوان رییس هیات مدیره منصوب کرد تا نفوذ وی در بزرگترین شرکت نرم افزاری جهان با گذشت بیش از هفت سال از حضورش در بالاترین مقام این شرکت تحکیم شود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۴۰۰ جمعه ۲۸ خرداد

معاون وزیر ارتباطات گفت: طبق آخرین آمار پهنای باند شبکه ملی اطلاعات در نزدیک به چهار سال گذشته از ۲۰۰ گیگابیت بر ثانیه به ۲ هزار گیگابیت بر ثانیه رسیده که دلیل اصلی آن ایجاد مراکز تبادل داده است.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۴۰۰ پنج شنبه ۲۷ خرداد

به گزارش دیجیاتو، اولین ماهواره فضایی با بدنه چوبی قرار است امسال به مدار فرستاده شود. این ماهواره که به‌طور عمده از چوب درخت توس ساخته می‌شود، چند سنسور از سوی سازمان فضایی اروپا خواهد داشت تا شرایط استفاده از چوب در فضا را آزمایش کند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۴۰۰ پنج شنبه ۲۷ خرداد

میزان فروش آیپدهای اپل در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال قبلش در حدود ۳۳ درصد افزایش یافت، اما روند صعودی متوقف نشده و داده‌های کانترپوینت نشان می‌‌‌دهند میزان فروش این شرکت در سه ماهه اول ۲۰۲۱ نسبت به مدت مشابه سال رشد داشته و به سهم ۳۷ درصدی در بازار دست یافته است.
داده‌های آماری کانترپوینت نشان می‌دهند سهم بازار ۳۰ درصدی آیپد اپل در فصل اول ۲۰۲۰ به ۳۷ درصد در سه ماهه اول سال جاری میلادی افزایش پیدا کرده است.

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۴۰۰ پنج شنبه ۲۷ خرداد

به گزارش پیوست، استراتژی پیامرسان گوگل که ساختار بدی داشت حالا به مرکز توجه این شرکت تبدیل شده است. گوگل روز دوشنبه اعلام کرد که در حال حاضر سه میلیارد کاربر هر ماه از اپلیکیشن‌های ورک‌اسپیس (Workspace) این شرکت استفاده می‌کنند و درنتیجه مجموعه جی‌میل و تقویم، داکس، اسلایدز، میت گوگل از جمله مشهور ترین اپلیکیشن‌های اینترنت هستند. خاویر سولترو، نمانینده ورک‌اسپیس گوگل، می‌گوید «این رقم عجیبی است. محصولات زیادی برای ارتباط و همکاری با مردم وجود دارد، درست است؟» گوگل در حرکت بعدی خود به دنبال پیروزی در بخش پیامرسان است زیرا بدون آن، گوگل نمی تواند آینده کار را پیروز شود.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۴۰۰ پنج شنبه ۲۷ خرداد

گروه علی بابا قربانی ماهها عملیات استخراج اطلاعات وب از سوی یک شرکت مشاوره بازاریابی شد که اطلاعات مهمی نظیر نام و شماره تلفن کاربران در این پلتفرم را برای اهداف خود جمع آوری کرده است.
دادگاهی در چین اعلام کرد کارمند یک شرکت مشاوره که به بازرگانان در فروشگاه آنلاین تائوبائوی علی بابا کمک می کرد، در زمینه جمع آوری بیش از یک میلیارد مورد اطلاعات از کاربران تائوبائو از سال ۲۰۱۹ و استفاده از آنها برای خدمت رسانی به مشتریانش گناهکار شناخته شد. دادگاه این کارمند و کارفرمایش را به بیش از سه سال حبس و پرداخت جریمه ۴۵۰ هزار یوان (۷۰ هزار و ۲۶۰ دلار) محکوم کرد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۴۰۰ پنج شنبه ۲۷ خرداد

به گزارش دیجیاتو، یکی از اولین معمارهای «وب جهان‌گستر» به نام «سر تیم برنرز-لی»، کد منبع اولین مرورگر وب جهان را در قالب NFT به فروش می‌رساند. مزایده بر سر خرید نامه‌ای از سوی آقای برنرز-لی، یک فایل وکتور قابل استفاده به عنوان پوستر و یک ویدیوی بی‌صدای ۳۰ دقیقه‌ای انجام می‌شود که نوشته شدن کد مرورگر WorldWideWeb را نشان می‌دهد.

ادامه مطلب
اپلیکیشن
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۴۰۰ پنج شنبه ۲۷ خرداد

به گزارش دیجیاتو، همه کاربران اپ اندروید مسیجز در سراسر جهان می‌توانند پیام‌های خود را با فناوری رمزنگاری سراسری و با امنیت بالاتری ارسال و دریافت کنند. این قابلیت سال گذشته تنها در دسترس کاربران نسخه بتای عمومی اپلیکیشن اندروید مسیجز قرار داشت.
با تلاش گوگل فناوری رمزنگاری سراسری به اپلیکیشن اندروید مسیجز برای کاربران سراسر جهان اضافه شد و اکنون آنها می‌توانند با امنیت و آرامش بیشتری با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

ادامه مطلب