نرم افزار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۴۰۰ پنج شنبه ۲۷ خرداد

کاربران آخرین نسخه بتای تلگرام v7.8 می‌توانند در چت‌های گروهی از قابلیت اشتراک‌گذاری نمایشگر (Screen Sharing) بهره برده و به راحتی ویدیوهای موردنظر خود را برای سایر کاربران به نمایش بگذارند.
تلگرام به منظور جلب رضایت کاربران، آخرین نسخه بتا را با دو ویژگی جدید به‌روز کرده است تا امکانات بیشتری در اختیار کاربران تماس‌های گروهی قرار داده شود.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۴۰۰ پنج شنبه ۲۷ خرداد

به گزارش دیجیاتو، فناوری ۵G هنوز در کشورهای زیادی فراگیر نشده و آمارها از وجود ۲۲۰ میلیون کاربر در سال ۲۰۲۰ خبر می‌دهد. با این حال، پیش‌بینی می‌شود که بیش از ۵۰۰ میلیون نفر تا پایان امسال به این فناوری مجهز شده باشند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۴۰۰ پنج شنبه ۲۷ خرداد

به گزارش دیجیاتو، با وجود اینکه شبکه ۵G هنوز به فراگیری جهانی نرسیده، ولی شرکت‌ها در حال توسعه ۶G هستند و سامسونگ هم نمونه اولیه‌ای از این فناوری را به نمایش گذاشته که برای اولین بار پتانسیل‌های طیف فرکانس تراهرتزی (THz) را نشان می‌دهد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۴۰۰ پنج شنبه ۲۷ خرداد

به گزارش آی‌تی‌ایران، بر اساس اخبار درز کرده در دنیای دیجیتال، دوربین جدید بدون آینه (mirrorless) شرکت نیکون که احتمالا «Zfc» نام دارد، به زودی عرضه عمومی خواهد شد. بر اساس گزارش‌ها، طراحی این دوربین جدید از شرکت نیکون، از دوربین‌های قدیمی فیلم‌دار نیکون ایده گرفته شده است.
زمزمه‌های دوربین نوستالژیک نیکون مدتی می‌شود که در دنیای دیجیتال منتشر شده و جدیدا اخبار موثق‌تری منتشر شده که حاوی اطلاعات جزئی‌تر مانند نام و قیمت این محصول معرفی نشده نیکون است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۴۰۰ پنج شنبه ۲۷ خرداد

به گزارش آی‌تی‌ایران، مایکروسافت قصد دارد تا ساعاتی دیگر، اولین سوپرمارکت خود را که مبتنی بر فناوری فروش Just Walk Out طراحی شده، افتتاح کند.
در این فروشگاه که در شهر بلویوی واشینگتن واقع شده، مشتریان می‌توانند علاوه بر پرداخت خریدهای خود به روش‌های سنتی، از روش و فناوری پرداخت جدید آمازون که Just Walk Out نامیده می‌شود، استفاده کنند.

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۴۰۰ پنج شنبه ۲۷ خرداد

به گزارش دیجیاتو، ویندوز ۱۱ هفته آینده رسما معرفی می‌شود، اما بیلد آن هم اکنون به اینترنت راه پیدا کرده و کاربران می‌توانند آن را نصب کنند. با این وجود، زمان انتشار نسخه رسمی ویندوز ۱۱ کی خواهد بود و کاربران چه زمانی به آن دسترسی پیدا می‌کنند؟
با افشای بیلد ویندوز ۱۱، ظاهر آن مشخص شده و تفاوت چندان و چشمگیری با ویندوز ۱۰ ندارد. در حقیقت می‌توان آن را ویندوز ۱۰ با ظاهری جدید دانست که از منوی استارت تازه‌ای بهره می‌برد و همچنین ویجت‌ها دوباره به سیستم عامل مایکروسافت بازگشته‌اند. از دیگر تغییرات این نسخه می‌توان به گوشه‌های گرد اشاره کرد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۴۰۰ پنج شنبه ۲۷ خرداد

مدیر اجرایی الکامپ با اشاره به برگزاری نمایشگاه الکامپ در تیرماه گفت: صنعت فاوا ابزار مهم و موثری جهت مقابله با کرونا به شمار می‌رود و در این دوران شرکت‌هایی متعددی ابتکارات و نوآوری‌هایی داشته‌اند که عرضه آن‌ها در نمایشگاه الکامپ موضوعیت دارد.
با شیوع کرونا در جهان، بسیاری از نمایشگاه‌ها به تعویق افتاده و برخی لغو شدند. بیست و ششمین نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک، الکامپ ۲۰۲۰، نیز مقرر بود سال گذشته برگزار شود اما چندین بار به دلیل کرونا به تعویق افتاد و در نهایت الکام‌استارز (بخشی از الکامپ با حضور استارت‌آپ‌ها) از ‌۲۹ دی ماه تا ۲ بهمن ۱۳۹۹ و البته به‌صورت آنلاین برگزار شد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۴۰۰ چهارشنبه ۲۶ خرداد

تحت قانون اصلاحات ضد انحصارطلبی آمریکا، از پیش نصب شدن اپلیکیشن‌های اپل در دستگاههای این شرکت ممنوع خواهد شد.
فناوری آمریکایی است، اعلام کرد پیشنهاد ممنوعیت برتری دادن محصولات شرکتهای فناوری نسبت به محصولات رقیبان به معنای آن خواهد بود که اپل نمی تواند دستگاههایش را با اپلیکیشن‌های از پیش نصب شده خود در سیستم عامل iOS عرضه کند. دانلود پنج اپلیکیشن دیگر به اندازه اپلیکیشن اپل راحت خواهد بود بنابراین آنها از نفوذ بازارشان به نفع محصولات و خدماتشان استفاده نمی کنند.

ادامه مطلب