ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۵ دي

به گزارش ایسنا، طبق گزارش‌های ماهانه در سامانه سپاس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات، بیش‌ترین شکایات ثبت‌شده در آبانماه امسال مربوط به اینترنت بوده است.
اداره کل حفاظت از حقوق مصرف‌کنندگان معاونت امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری)، گزارش ماهانه سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات مشترکان خدمات ارتباطی (سامانه ۱۹۵) تا پایان آبان ماه سال جاری را منتشر کرده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۵ دي

محققان یکی از واحدهای فناور پارک علم و فناوری دانشگاه تهران سامانه احراز هویتی را عرضه کردند که پیاده‌سازی آن در سازمان‌های کوچک و متوسط امکان دسترسی به داده‌ها و اطلاعات را مدیریت می‌کند، به گونه‌ای که اطلاعات تنها در اختیار افراد صلاحیت‌دار قرار خواهد گرفت.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۴ دي

به نوشته‌ی روزنامه ایران، صبح آخرین دوشنبه سال ۲۰۱۹ میلادی (۹ دی ماه) ساعت ۱۰:۰۵ صبح در شهر وولفسبورگ آلمان اتفاقی صورت می گیرد که شاید تا چند سال آینده روی زندگی همه مردم جهان تأثیر بگذارد چراکه سیستم‌های ردیاب هوشمند در کارخانه مرکزی شرکت فولکس واگن یکی پس از دیگری در کنار هم قرار می گیرند، سپس حسگرهای هوشمند به کار می افتند و به خودروی مربوطه اعلام می کنند آخرین محصول در خط تولید آن روز است. در مرحله بعد شبکه حسگرها به‌صورت یکپارچه فعال می شود تا دریابند روی یک دستگاه خودرو با طول حدود چهار متر، عرض دو متر و ارتفاع کمتر از دو متر نصب شده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۴ دي

معاون مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به تهیه سند صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی، گفت: با این سند هم اینترنت کودکان از اینترنت عمومی جامعه مستقل می‌شود و هم تولید محتوای گسترده‌ای مخصوص کودکان و نوجوانان در فضای اینترنت صورت می‌گیرد.
یکی از لازمه‌های رشد اقتصادی، ضرورت تولید است. تولید محتوای بومی که شاید نتوان نمونه آن را در منابع بین‌المللی یافت و علت آن هم محدود بودن برخی اطلاعات به زبان و جغرافیای خاص هر کشور است را می‌توان زیر مجموعه‌ای از این تولید دانست. تولید محتوای بومی به زبان فارسی در حوزه فضای مجازی همواره از دغدغه‌های مسوولان فناوری اطلاعات و همچنین بخش فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۴ دي

نخستین نشست کمیته تخصصی همکاری‌های مشترک ایران و ترکیه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات آغاز به کار کرد.
صبح امروز مراسم افتتاح نخستین نشست کمیته تخصصی همکاری‌های مشترک ایران و ترکیه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور و سخنرانی ستار هاشمی، معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و عمر فاتیح سایان، معاون وزیر حمل‌ونقل و زیرساخت ترکیه برگزار شد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۴ دي

هوآوی را می‌توان نمونه‌ای موفق از افزایش عملکرد در شرایط سخت دانست. در جدیدترین گزارش‌ها، مشخص شده که این شرکت توانسته علاوه بر رسیدن به آمارهای فروش سال گذشته، 230 میلیون دستگاه گوشی هوشمند در سراسر جهان را به فروش برساند. این عدد رشد فروش چشم‌گیری در حوزه گوشی‌های هوشمند در سال 2019 محسوب می‌شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۴ دي

معاون مرکز ملی فضای مجازی با بیان اینکه شبکه ملی اطلاعات با اتصال به اینترنت جهانی در تضاد نیست، گفت: در طرح شبکه ملی، بسیار جلوتر از بسیاری از کشورهای پیشرفته از جمله فرانسه و آلمان هستیم.

ادامه مطلب