ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۴۰۰ چهارشنبه ۲۶ خرداد

معاون وزیر ارتباطات گفت: طبق آخرین آمار پهنای باند شبکه ملی اطلاعات در نزدیک به چهار سال گذشته از ۲۰۰ گیگابیت بر ثانیه به ۲ هزار گیگابیت بر ثانیه رسیده که دلیل اصلی آن ایجاد مراکز تبادل داده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۴۰۰ چهارشنبه ۲۶ خرداد

به گزارش پیوست، افتتاح IXP زیرساخت در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام به نام مرکز خدمات ارتباطت بین المللی شهیدفخری‌زاده در کنار کمک به رشد تولید محتوا اولین گام برای رفع انحصار از واردات پهنای باند اینترنت در کشور خواهد بود.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۴۰۰ چهارشنبه ۲۶ خرداد

نخستین فروشگاه گوگل در راستای تلاش این غول اینترنتی برای تبلیغ محصولات سخت افزاری خود، روز پنج شنبه در نیویورک سیتی افتتاح شد.
این فروشگاه در محله چلسی منهتن قرار دارد و تنها چند بلوک با فروشگاه خیابان چهاردهم اپل فاصله دارد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۴۰۰ چهارشنبه ۲۶ خرداد

رئیس جمهور آمریکا در دیدار با پوتین پیشنهاد کرده است ۱۶ بخش زیرساختی، محدوده خارج از حملات سایبری شناخته شوند. از سوی دیگر پوتین نیز به حملات سایبری آمریکا به این کشور کنایه زد.
به نقل از رویترز، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در ملاقات با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در ژنو، اعلام کرد نباید به بخش‌های خاصی از زیر ساخت دولت حمله کرد و این بخش‌ها باید خارج از محدوده حملات سایبری باشند.

ادامه مطلب
اپلیکیشن
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۴۰۰ چهارشنبه ۲۶ خرداد

اپلیکیشن موبایل جدید "اسپاتیفای گرین روم" که به کاربران جهانی اجازه می دهد به اتاقهای صوتی زنده پیوسته یا میزبانی آنها را برعهده بگیرند و این مکالمات را به پادکست تبدیل کنند، از سوی شرکت اسپاتیفای عرضه شد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۴۰۰ چهارشنبه ۲۶ خرداد

به نوشته‌ی روزنامه ایران، یکی از مشکلات بزرگی که شیوع کووید ۱۹ در جهان ایجاد کرد، عدم توازن بازار عرضه و تقاضا در بازار آی‌ تی و ناتوانی کمپانی‌های تولیدکننده تلفن همراه، تبلت، خودرو و... در انجام تعهدات و ارسال محصولات تولیدی به بازار بوده است. همزمان با شیوع کرونا و تعطیلی یا کاهش ظرفیت تولید کارخانه‌های تولید تراشه در جهان، شاهد کمبود این قطعات که مغز وسایل دیجیتال محسوب می‌شوند بوده‌ایم و ازسوی دیگر کمبود تراشه در جهان عملاً دروازه‌ای به سوی افزایش میزان تقاضا برای محصولات تقلبی در بازار گشود. تراشه‌ها و قطعات تقلبی حالا دیگر یکی از بزرگترین دردسرهایی محسوب می‌شوند که غول‌های فناوری تولیدکننده محصولات دیجیتال با آن دست به گریبان هستند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۴۰۰ چهارشنبه ۲۶ خرداد

به گزارش پیوست، کلیه‌ی فعالیت‌های انجمن بلاک‌چین ایران ثبت شده با نام «انجمن فناوران زنجیره بلوک» تا اطلاع ثانوی به دستور معاونت مشارکت‌های اجتماعی وزارت کشور متوقف شد.
در نامه‌ای که از سوی معاونت مشارکت‌های اجتماعی وزارت کشور برای این انجمن ارسال شده، آمده است که با توجه به گزارش‌های واصله در خصوص اقدامات مغایر با اساسنامه و خلاف تعهدات این انجمن و لزوم رسیدگی و بررسی این گزارش‌ها تا زمان تصمیم‌گیری نهایی تمامی فعالیت‌های این انجمن از تاریخ ابلاغ این تذکر تا اطلاع ثانوی متوقف شود.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۴۰۰ چهارشنبه ۲۶ خرداد

سامسونگ روی توسعه نسل جدید گوشی‌های تاشو از جمله گلکسی زد فولد ۳ کار می‌کند. پیش از فرا رسیدن رویداد رونمایی، رندرهایی غیر رسمی از این دستگاه به اشتراک گذاشته شده که طراحی لبه‌های تخت آن را نشان می‌دهد.

ادامه مطلب