اپلیکیشن
مصطفی طبری۲۲:۱۹ - ۱۳۹۴ شنبه ۹ خرداد

در جریان کنفرانسGoogle I/O ، اتفاقات چندان برجسته ای رخ نداد. گوگل  محصولات زیادی برای ارائه نداشت و با اینکه کل مراسم 2 ساعت و نیم طول کشید اما باز هم احساس می شد زمان معرفی ها کوتاه است.
البته این به معنی بیهوده بودن این کنفرانس نبود، چرا که گوگل از پلتفرم های جدید، ویژگی های جدید اندروید و به روزرسانی های اندروید ویر رونمایی کرد. در این مطلب شما را با 10 مورد مهم که در جریان کنفرانس ارائه شدند، آشنا می کنیم.

Android Pay در برابر Apple Pay

گوگل در زمینه پرداخت موبایلی با ارائه گوگل والت اولین بود، اما این ابتکار عمل تقریباً با شکست مواجه شد. حالا این شرکت بار دیگر با اندروید پی بازگشته است. این سرویس اگرچه شباهت هایی با والت دارد، اما ویژگی های جدیدی نظیر همکاری با ارائه دهندگان کارت های اعتباری بیشتر، تایید هویت با اثر انگشت و تراکنش های ایمن را در خود دارد.

دسترسی های بهتر در اندروید

در گذشته در هنگام نصب یک اپلیکیشن، اندروید دسترسی های مختلفی را از کاربر درخواست می کرد که به ناچار باید آنها را می پذیرفتید. اما با انتشار اندروید M گوگل قصد دارد تنها دسترسی هایی که واقعاً مورد نیاز هستند را درخواست کند. به عنوان مثال زمانی که یک اپ مرتبط با عکسبرداری سلفی را نصب می کنید، تنها زمانی از شما درخواست اجازه دسترسی به دوربین جلویی گوشی صورت می گیرد که اولین عکس را ثبت کنید.

ویژگی جدید Doze Mode

دستگاه های اندرویدی همواره انرژی بیشتری را نسبت به دستگاه های iOS در حالت sleep مصرف می کنند. گوگل برای حل این مشکل قابلیت جدیدی تحت عنوان Doze Mode را در اندروید M معرفی کرده است که براساس آخرین باری که دستگاه به حالت خواب رفته، میزان فعالیت سخت افزار را کاهش می دهد. به طور مثال اگر گوشی شما آخرین بار، یک ساعت پیش از حالت خواب خارج شده باشد، انرژی مصرفی سخت افزار گوشی شما به حداقل ممکن خواهد رسید.
سیستم عامل برای تشخیص این زمان، به فعال شدن صفحه نمایش توجه می کند. علاوه بر این از فناوری تشخیص حرکت به منظور تعیین اینکه دستگاه در نقطه ای رها شده، استفاده می کند. اگر زمان غیرفعال بودن گوشی زیاد باشد، Doze میزان فعالیت های پس زمینه را به شدت کاهش می دهد. گوگل ادعا می کند این قابلیت مصرف انرژی را تا دو برابر کاهش می دهد.

هوشمندتر شدن Google Now

این قابلیت، جدیدترین ویژگی اضافه شده به دستیار مجازی گوگل می باشد. این ویژگی به Google Now اجازه می دهد تا اطلاعات نمایش داده شده بر روی صفحه نمایش را تحلیل کند و پیشنهادات مناسبی را به شما ارائه نماید. به طور مثال اگر یک ایمیل تجاری را مشاهده کنید، این سرویس به شما اطلاعات مرتبطی را ارائه می کند.
علاوه بر این، Google Now با توجه به درک اطلاعات موجود در صفحه نمایش، قادر است به سوالات بیشتری پاسخ دهد. در یک مثال، کاربری که مشغول گوش دادن به موسیقی بود، نام واقعی خواننده را سوال کرد و Google Now بدون اینکه کاربری نام خواننده را گفته باشد، اطلاعات مناسبی را ارائه کرد.

استفاده آفلاین از Maps

سرویس Maps فوق العاده کاربردی است، البته اگر دسترسی به اینترنت داشته باشید! این محدودیت بزرگی محسوب می شود چرا که در اکثر مواقع شما زمانی به نقشه احتیاج پیدا می کنید که به اینترنت دسترسی ندارید. اما خوشبختانه گوگل در حال تلاش برای ارائه نسخه ای آفلاین از Maps می باشد که امکان راهنمای صوتی نیز در آن وجود خواهد داشت.
این سرویس برای کاربرانی که به اینترنت پهن باند و با ثبات دسترسی ندارند بسیار ایده آل می باشد. گوگل اعلام کرده که بازارهایی نظیر برزیل، چین و هند را هدف گرفته است.

نسخه جدید اپلیکیشن Photos با حافظه ذخیره سازی نامحدود

Photos جدیدترین عضو خانواده ای است که گوگل آن را با Picasa پایه گذاری کرد. این بار گوگل بر روی سازماندهی، بزرگنمایی پیشرفته و امکانات مرتب سازی بهتر تمرکز کرده است. همچنین یک ویرایشگر ویدیوی خودکار نیز وجود دارد که می تواند از تصاویر شما یک کلیپ تولید کند.
اما مهمترین خبر در این بخش، امکان ذخیره رایگان بی نهایت عکس و فیلم است. البته این سرویس تنها به تصاویر کمتر از 16 مگاپیکسل و ویدیوهای نهایتاً 1080p پشتیبانی می کند. Photos قابلیت همگام سازی با سایر دستگاه های اندرویدی و کامپیوترهای شخصی را نیز دارد.

تصویربرداری 360 درجه


شاید ویدیوهای واقعیت مجازی 360 درجه ای کمی فانتزی به نظر برسد اما گوگل به پتانسیل های آن ایمان داشته و این ویژگی را سرویسی تحت عنوان Google Jump پشتیبانی می کند. این سرویس یک ساختار دایره ای متشکل از 15 دوربین ساخت GoPro می باشد که امکان فیلمبرداری اچ دی در تمام جهات را دارد.

تا کردن کمتر Cardboard برای صفحات بزرگ

هدست واقعیت مجازی Cardboard در کنفرانس محبوبیت خاصی داشت. این ابزار حالا ساده تر سرِهم می شود و قابلیت پشتیبانی از گوشی هایی با صفحه نمایش 6 اینچی را نیز دارد. کاردبورد حالا با iOS نیز سازگار است که خبری خوبی برای صاحبان آیفون 6 پلاس محسوب می شود.
قابلیت جدید دیگر، Expeditions می باشد که به کاربران اجازه می دهد تا 30 هدست کاردبورد را در کنار یکدیگر استفاده کنند. بدین ترتیب لیدرهای تور می توانند مکان های مجازی را به توریست ها نشان دهند و هر کس قسمت های مورد علاقه اش را ذکر کند. البته گوگل این قابلیت را با هدف استفاده در کلاس های آموزشی و درسی طراحی کرده، اما طبیعتاً استفاده های زیادی از آن خواهد شد.

Brillo و اینترنت اشیاء


گوگل پیش تر از سیستم عامل Brillo رونمایی کرد که بر پایه اندروید بوده و به منظور استفاده در پلتفرم اینترنت اشیاء شامل دستگاه هایی با کمترین قدرت سخت افزاری و مصرف انرژی طراحی شده است.
این شرکت همچنین از Weave، یک زبان مشترک که دستگاه های مختلف قادر به صحبت کردن با یکدیگر هستند نیز رونمایی کرد. این قابلیت از فرمان های صوتی نیز پشتیبانی می کند.
نسخه پیش نمایش Brillo در سه ماهه سوم سال جاری منتشر شده و نسخه نهایی نیز در سه ماهه بعدی عرضه خواهد شد.

HBO Now، حالا در اندروید


سرویس استریم اشتراکی مستقل HBO حالا علاوه بر دستگاه های اپل، در اندروید تی وی و کروم کست نیز حضور خواهد داشت. HBO از این پس به 17 میلیون کاربر کروم کست و ده ها میلیون دستگاه های استریم، تلویزیون ها و سایر دستگاه های سازگار با اندروید تی وی دسترسی خواهد داشت.

بهبود Wear


اگرچه اندروید Wear به روزرسانی خیلی مهمی دریافت نکرد اما گوگل از بهبودهای صورت گرفته در چند وقت اخیر صحبت کرد. به طور مثال Maps حالا از تمام صفحه نمایش استفاده می کند و همیشه صفحه را روشن نگه می دارد. حرکت اشاره ای flick (کشیدن انگشت به بالا یا پایین) به منظور اسکرول کردن در اعلان ها، ارسال emoji با نقاشی کردن آنها و یک منوی جدید که اپلیکیشن ها و مخاطبین را در خود دارد از سایر ویژگی های جدید اندروید ویر می باشند

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

چرا هیچگاه نمیتوان به Google translate اعتماد کرد.