اپلیکیشن
الناز فرجی۲۰:۴۶ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۸ بهمن

مانند دیگر اشکال رسانه ها ، پادکست هم بیشتر تحت سلطه ی صدای مردان سفید پوست است . نگاهی سریع به 10 پادکست برتر در iTunes بیندازید و میفهمید که تنها دو تا از آنها توسط خانم ها اداره میشود و یکی از آنها توسط یک زن و یک مرد اداره میشود . بر طبق گفته های مجله ی bitch ،  در سال 2013 ، مردها 70 درصد بهترین پادکست ها را در اپلیکیشن رساننده ی sticher اداره میکردند . زمانی که در اکتبر 2014 رقابت پادکست ها شدت گرفته بود . و سریع ترین پادکستی شد که به 5 میلیون دانلود رسید . serial نه تنها صدای یک زن را به نمایش گذاشت بلکه خودش پادکست متوسطی بود .
اما گوناگونی این صنعت هنوز مشخص است ، و این چیزی نیست که از توجه دور بماند . در سال گذشته ؛ چارلی لوکه در WIRED قطعه با عنوان پادکست ها نوشت که در آن گفت بزرگترین مشکلش کشف نیست ، دگر گونی است . " یکی از نقد های لوکه تقویت و توسعه بود ، همانطور که در سفارشات توسط this american life آمد و همچنین عدم توجه به شوندگان متنوع .
او به عنوان کسی که  نوشت " وقتی یک گوینده ی مرد سفید پوست پادکست یک گوینده ی مرد سفید پوست دیگری را معرفی میکند ، آنهم به یک  شنوده ی مرد سفید پوست ، دیگر فضای زیادی برای تنوع نمیماند . " من 10 نمونه از پادکست های مورد علاقه ام  که توسط خانم ها انجام شده و برای هر نوع شنونده ای میباشد جمع آوری کردم . و قبل از اینکه شما چیزی بگویید , ذکر کنم که Serial در این لیست موجود نیست زیرا میدانم که اکثر شما هم اکنون بیننده ثابت second season هستید.در اینجا 10 نمونه پادکست که ارزش شنیدن را دارند قرار داده ام که البته در لیست برترین های آیتون قرار ندارند.
1.call your girlfriend
اگر شما یک فمنیست معتاد به اینترنت علاقه مند به فرهنگ پاپ هستید ، این پادکست برای شماست . این پادکست که نامش را از یک آهنگ پاور پاپ گرفته ، شعارش این است . "برای بهترین دوست هایی که از هم دورند . " آنها راجع به موضوعات مهمی حرف میزنند از رسوایی های RBG تا Kimye تا نژاد پرستی ، اما این کار را به صورت مکالمه ای و درگیر کننده انجام میدهند . شبیه گوش دادن به صحبت های دو دوست صمیمی درباره ی مسائلی است که به آنها اهمیت میدهید .
اپیزود سفارشی : appropriate emoji
2.invisibilia
با ترکیب داستان گویی روایی و تحقیقات علمی ، لولو میلر و الیکس اشپیگل به جستجوی نیروهای مخفی که رفتار انسان ها را کنترل میکنند پرداختند . مانند فکر ها ، باور ها و احساسات . پادکست NPR اولین فصلش را در ژانویه ی 2015 راه اندازی کرد و هنوز خبری از فصل دومش نشده است . اما ارزش این را دارد که دوباره فصل اول را گوش دهیم .
اپیزود پیشنهادی :Our computers, ourselves
3. black girls talking
در این پادکست ، 4 زن در مورد فرهنگ پاپ و مردم رنگین پوست و دیگر چیزها صحبت میکنند . شما میتوانید به سادگی دیدگاه های متفکرانه و نقادانه شان را تحسین کند و آنها مکالماتی دارند که حتی بعد از اینکه اپیزود تمام شد شما را به فکر وامیدارند . ژانت ماک حتی در یک اپیزود شرکت کرد - نیاز است که بیشتر بگویم ؟
اپیزود پیشنهادی :master of none
4. guys we f....d
نام این پادکست کاملا بی نیاز از توضیح ست . هر هفته ، کورین فیشر و کریستینا هاچینسون با یک مردی که با او رابطه داشتند مصاحبه میکنند . این همچنین یک کمدی هم است ، با نام " متاسفام بابت دیشب " ؛ پس همیشه برنامه هایشان همراه با طنز و صداقت است . مهم تر اینکه پادکستشان را " پادکست ضد شرمندگی هرزگی " معرفی میکنند تا بتوانند دنیا را جایی کنند که با روابط جنسی مثبت تر برخورد میکنند .
اپیزود پیشنهادی : you didnt go to france because you wanted to masturbate ?
5.woman of the hour
لنا دانهام پادکست women of the hour را اداره میکند که در آن با زنهای مختلفی در مورد بدن هایشان ، کار ، دوستی ، عشق و خیلی چیزهای دیگر صحبت میکند  . تا اینجا مهمان های برنامه اش زیدی اسمیت، ژانت ماک، امیلی راتاجکوسکی  و جمینا کیرکه بوده اند . اما استون و جون اسکوئیب هم میآیند تا پیشنهاداتی دهند، مثلا اینکه چطور مودبانه به کسی بگوییم زن گریز . ( اپیزود 4 )
اپیزود پیشنهادی : work
6 . death,sex and money
مرگ ، سکس و پول چه چیز مشترکی دارند ؟ اینها  موضوعاتی هستند که ما سر میز شام یا اصولا در مکالمات روزمره در بیانشان شرم داریم . میزبان این برنامه آنا سیل ، با مردم در مورد همه چیز زندگی حرف میزند تا با سوالات مهم این موضوعات را مطرح کند ؛ همینطور موضوعاتی مثل خانواده ، کار ،روابط . این مکالمات دلگرم کننده نیستند اما واقعی ، مربوط و مهم اند .
اپیزود پیشنهادی : i killed someone , now i have 3 kids
7.slate's double X gabfest
این پادکست مکمل slate's double X blog  است ، که بر فرهنگ پاپ ، حوادث کنونی ، و مسائل زنان تاکیید دارد . میزبانان جون توماس ، هانا روزین و نورین مالون اخیرا موضوعاتی مانند امی شومر ، برداران تکنولوژی و تجاوز در ارتش را مورد بحث قرار داده اند و همچنین مهمان هایی را می آورند تا در باره ی کار و داستانشان صحبت کنند ، مانند ژورنالیست ، تا نیشی کوتس .
اپیزود پیشنهادی : text me you love me edition
8.buzzfeed another round
هیبن نیگاتو و تریسی کلیتون در این پادکست در مورد نژاد ، جنس و فرهنگ پاپ صحبت میکنند . آنها همچنین دو نویسنده ی buzzfeed اند ، بنابراین بخش بزرگی از پادکستشان شامل بررسی رسانه ها و مصاحبه با مردم برجسته مانند مارگارت چو، روکسان گی و دیوید سیمون میشود . اپیزود های آنها همچنین شامل بخش هایی مانند "اولین ها " میشود که در مورد اولین باری است که کاری را انجام دادند و "مذاکرات مستی " که دقیقا ای اسمش مشخص است که چیست  مانند aka amazing .
اپیزود پیشنهادی : peak bleakness
9.  rocket
rocket یکی از تنها پادکست های مربوط به تکنولوژی  است که فقط میزبان زن دارد  و خبرنگار  بخش تکنولوژی mashable کریستینا وارن هم یکی از میزبانان است . اما این نام بدون خجالت دلیل عالی بودن rocket نیست . این سه میزبان ، وارن ، بریانا  وو و سیمون دو روشفورت تنها تکنولوژِی و گجت ها را نقد نمیکنند . آنها همچنین درباره ی کامیک ها ، فیلم ها ، بازی ها و کتاب ها حرف میزنند . همانطور که میگویند " هیچ کهکشانی محدود نیست "
اپیزود پیشنهادی : slowly melting into a pile of goo
10. the mashup americans
امی اس چوی ( کره ای آمریکایی) و ربکا لهرر ( آمریکایی یهودی سالوادوری) درباره ی فرهنگ و هویت چند فرهنگه ای آمریکا حرف میزنند . از غذا گرفته تا نام ها و همچنین عموی مست شما در روز شکرگذاری، این میزبانان روی پیشینه ی خودشان با عنوان نیمه آمریکایی ها متمرکز میشوند تا تجاربشان را مورد جستجو قرار دهند . چیزهایی که ما را میسازند .
اپیزود احتمالی : its spelled A-m-i-n-a-t-o-u ( که شامل انیمیشن sow در call your girlfriend میشود )

برچسب هاpodcastswomen
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

اپل مذاکرات خود را در مورد پادکست های آینده ادامه میدهد