تکنولوژی
سارا محمد علیئی۱۶:۰ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۸ مرداد

کارشناسان کمپانی Lookout متخصص در زمینه امنیت می گویند: 80٪ گوشی های آندروید که تقریبا معادل (1.4 میلیارد واحد) در جهان می باشند در معرض خطر هک شدن هستند و این به سارقان اجازه می دهد تا با نصب برنامه هایی مخرب از راه دور گوشی شما را به کنترل خود درآورده و اطلاعات شما را به سرقت ببرند.

معضل جهانی

این آسیب پذیری در هسته لینوکس تحت شماره CVE-2016-5696 در اوایل ماه اگوست مشخص شد. در نتیجه   آندروید نیز در معرض خطر این ویروس ها برای دستگاه های در حال اجرا آندروید 4.4 کیت کت و بالاتر می باشد. این حفره امنیتی اجازه می دهد تا با بدست گیری ترافیک شبکه اینترنتی، اطلاعات شخصی کاربران را سرقت نمایند. علاوه بر این، آن ها با نصب برنامه ها و بد افزار ها می توانند مانع اتصال کاربران به شبکه های اصلی و سوییچ آن ها به آدرس های تقلبی نمایند.

چه کاری انجام دهیم

به گفته کارشناسان، برای حذف آسیب پذیری ابتدا لازم از گوشی خود را به اندروید بالاتر 7 و یا 6 ارتقا دهیم. البته در این میان برنامه هایی نیز وجود دارند که مانع جلوگیری از هک نمی شوند اما پروسه انجام آن را پیچیده تر می کنند و نکته جالب اینجاست که هکر ها برای انتقال حجم اطلاعات به زمانی حدودا یک دقیقه نیاز دارند و با افزایش مدت زمان هک ، آن ها از امکان هک گسترده باز خواهند ماند. یکی از این برنامه ها net.ipv4.tcp_challenge_ack_limit در سطح 999،999،999 می باشد.  از طرفی دیگر، برای جلوگیری از حملات، شما می توانید تنها از ارتباط HTTPS  با TLS یا VPN استفاده کنید.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه