گوناگون
الناز فرجی۱۵:۵۴ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۵ تير

هر ساله اهدای جوایز عکاسی دنیای سونی رقابتی را بین عکاسان همه ی نقاط دنیا برگزار میکند . و هر سال این عکسها افسونگر، عالی ، حیرت انگیز و خیلی بیشترند.  هزاران عکس امیدوار کننده از همین حالا در رقابت 2015 شرکت کرده اند و بعضی از آنها واقعا هوش از سر شما میبرند! اینجا 15 تا از بهترین عکسها از طبقه بندی باز است. که برای تازه کاران ، جوانان و حرفه ای آزاد است.

1. دوران سختیست برای رویاپردازان

این عکاس مالزی تبار، احمد زیکری محمد زوکی این عکس را از زنی که در گردبادی از پرها معلق است گرفت.


2.شام

عکاس کانادایی ، کایل برکنریج این عکس جالب را از یک مادر و بچه اش گرفت . آنها خرس های روان اند .یکی از زیرگونه های خرس سیاه آمریکای شمالی اند که در نقاطی از کانادا زندگی میکنند.


3.نبرد 

عکاس رومانیایی سیوپلی ولاد درباره ی عکسش میگوید: این دقیقا همان لحظه ای ایست که تیم YAK رومانی تفکیک آرایش جنگی اش در مقابل عموم در نمایش هوایی بین المللی بخارست اند. در این لحظه انگار دارند با هم میجنگند.


4. Holi

یولیا چتسوا این عکس را گرفت ، این عکس فستیوال Holi لاتمار را نشان میدهد که نشان دهنده ی هندو هاست که در جشن بهار بر سر هم رنگ میپاشند.


5.مهربانی بی انتها

عکاس این پرتره ، عارف سیسواندهونو است و دختری که در این عکس است ، دخترش فیناست. فینا یک زمانی از گربه ها میترسید اما بعد از اینکه والیدینش 2 بچه گربه را تحت سرپرستی گرفتند، زندگیش تغییر کرد. فینا حالا این گربه ها را بهترین دوستانش میداند.
عارف درباره این عکس چنین مینویسد" در این عکس میخواستم نشان دهد آنها در قاب با لیون ، یکی از بچه هایش چقدر زیبا اند ".


6. سپیده دم کویر

عکاس گرت لاندس از نیوزلند این عکس را از یک بالن جستجو گر گرفت . در حالیکه این بالن  ورزشی با فاصله در حال فرود آمدن در این بیابان بود.


7.لمس پرهیزکارانه ی صبح

جوبیر بین اقبال این عکس را از یک راهب هندو که در بین باغ انبه ی دیناپور در یک صبح مه آلود زمستانی قدم میزد ، گرفت.


8.مراسم صبحگاهی

عکاس نیک ان جی از مالزی این عکس را در کلکته ، هند گرفت . جایی که محلی ها صبح زود جمع میشوند تا در رودخانه ی هوگلی حمام کنند.


9. در بین جمع شلوغ پنگوئن های پادشاه

عکاس لیزا وز از پرتغال این عکس را در جرجیای جنوبی ، یک جزیره ی کوچک در اقیانوس اطلس جنوبی گرفت. در این جزیره پنگوئن های دوست داشتنی ای در گروه های کوچک زندگی میکنند. او درباره ی عکس مینویسد : هدف این عکس ثبت و انعکاس زندگی زیبا و رنگی وحش حتی در آخر زمین است."


10.صبحگاه

عکاس آلمانی جورج می این عکس مجلل و اسطوره ای را از یک گوزن سفید در پارک ملی ایفل در آلمان گرفت.


11.Hamer Man

دیگو آرویو مندز از اسپانیا این عکس را از یک Hamer Man در حال جمع کردن هیزم در دره ی  اومو ی پایین ، اتیوپی گرفت. با این هیزم ها او تصمیم دارد حصار دفاعی برای گله های گاو بسازد.


12.در پوشش

عکاس آمریکایی کورتنی کولانتونیو ری در مورد عکسش میگوید: بیشتر پرتره به صورتش بستگی دارد. اما وقتی پوشیده باشد ما میتوانیم سمت دیگری از شخص را با حرکاتش ببینیم، طرز ایستادن و یا گمان های ما مبنی بر اینکه  اگر پوشششان برداشته شود چه حالت صورتی خواهند داشت. "


13.سلام ...تو کی هستی؟"

جورج می از آلمان این عکس را از این پرنده ی کوچک آبی کنجکاو در حال نگاه کردن به انعکاس خود در آب گرفت.


14. طرحی از کوه یخ باستانی

میگوئل آنجا آرتوس الانا این عکس را از یکی از راه هایی که دور دنالی کشیده شده گرفت، 6 میلیون جیریب (acre) وسعت از زمینی وحشی . این عکس در فصل پاییز برای نشان دادن چشم انداز و آرایش رنگ ها گرفته شده است.


15. اورانگوتان در باران

عکاسی اندونزی تبار، اندرو سوریونو این عکس جادویی را به اشتراک میگذارد " من داشتم عکس چند اورانگوتان را در بالی میگرفتم که باران شروع به باریدن کرد. همین که میخواستم دوربین را کنار بگذارم ، این اورانگوتان را دیدم که برگ موز را برداشت و آن را در بالای سر خود نگه داشت تا از باران در امان بماند. " بدون لحظه ای تامل اندرو DSLR اش را برداشت و این لحظه را ثبت کرد.


دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
حسین
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۵ تير
ازین پست ها بیشتر بزارید، جالب بود
مجله اینترنتی سهـــا
۰:۹ - ۱۳۹۴ جمعه ۲۶ تير
چشم ، از راهنمایی های شما استفاده میکنیم تا بتونیم مطالب دلخواه شما رو در سایت قرار بدیم
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

عکس های برگزیده جشنواره عکاسی سونی در زمینه طبیعت و حیات وحش