ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۱ مهر

رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تقریبا روزانه حدود 280 میلیون پرس و جو از کشور ایران به گوگل ارسال می‌شود، اعلام کرد تعداد کل کاربران فعال سرویس ایمیل گوگل  حدود یک میلیارد است که از این تعداد حدود 30 میلیون آن‌ها ایرانی هستند.
به گزارش تماس‌نیوز، محمد خوانساری رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در حال حاضر 67 درصد از خدمات گوگل در دسترس ایرانی‌ها قرار دارد، گفت: گوگل جمعا 198 خدمت برای مخاطبین عمومی،‌ توسعه‌دهندگان و کسب‌وکارها در زمینه‌های مختلف ارائه می‌دهد که از این میان تنها 153 خدمت در دسترس کاربران ایرانی است و 31 خدمت از سوی گوگل برای کشور ایران مسدود و 14 خدمت نیز از سمت ایران فیلتر شده است.
وی افزود: موارد فیلتر شده از سمت ایران اغلب مربوط به شبکه‌های اجتماعی و خدمت یوتیوب بوده و خدمات تحریم شده از سمت گوگل نیز اغلب مربوط به خدمات مالی و بانکی و نیز خدمات مورد نیاز توسعه‌دهندگان نرم‌افزار است.
خوانساری اظهار کرد: با توجه به اهمیت و پر کاربرد بودن برخی خدمات ارایه شده از سمت گوگل، در چند سال اخیر تلاش بر ایجاد نمونه‌های بومی آن‌ها صورت گرفته است.
رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: با توجه به اطلاعات ارایه شده در وبگاه الکسا، سهم ایران از ترافیک کلی گوگل 3.1 درصد گزارش شده است. از سوی دیگر 62.15 درصد از سهم ترافیک گوگل مربوط به خدمت موتور جستجو است.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر روزانه 9 میلیارد پرس‌وجو به گوگل ارسال می‌شود، ادامه داد: از این میزان می‌توان نتیجه گرفت که تقریبا روزانه حدود 280 میلیون پرس‌وجو از کشور ایران به گوگل ارسال می‌شود و در مقابل آن تعداد پرس‌وجوهای ارائه شده به جویشگرهای بومی حدود 200 هزار است.
خوانساری با بیان اینکه بخش عمده‌ای از نیاز روزمره‌ی مردم از طریق این نوع خدمات تأمین می‌شود، گفت: از سوی دیگر با توجه به احتمال تحریم‌ها در سطح گسترده‌تر و نیز تهدیدهای ناشی از خروج اطلاعات از کشور، پرداختن به موضوع توسعه‌ی خدمات بومی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و حمایت دولت در رفع موانع و محدودیت‌های توسعه‌ی خدمت بومی ضروری است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه