تکنولوژی
الناز فرجی۲۱:۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱ مرداد

ما از دوره ی تاریک تکنولوژی دهه ی 80 راه درازی را آمده ایم ، دهه ای با تلوزیون های بزرگ و سنگین و فلاپی دیسک که همیشه آماده ی شکستن بودند. به سرعت به سال 2015 آمدیم. و خوشبختانه تکنولوژی دیروز با معادل هایی سریع تر و قابل حمل تر عوض شده اند . آماده شوید تا نگاهی به عقب به محصولاتی بیاندازیم که از دهه های قبلتر می آیند. ( به خاطر تجدید خاطرات ) همینطور آنها را با همتاهای سریع تر و کمتر سنگین مدرنشان مقایسه میکنیم.

1. تکامل شارژر تلفن

ما همه این را تجربه کرده ایم . لحظه ای که شما بیرونید ، سرکار یا در یک جای دور برای تعطیلات که تلفن خاموش میشود. و هیچ وسیله ای برای شارژ کردن دستگاهتان ندارید. و برنامه هایتان را از دست رفته و خراب شده میبینید. در حالیکه شارژر های قدیمی یک توده ی سیم  بزرگ را به یاد می آورند که باید در خانه جا گذاشته شوند، شما حالا میتوانید یک شارژر جالب کوچک قابل حمل را که در کوچک ترین اندازه ها جا میگیرد ، با خودتان داشته باشید که شما را همیشه در دسترس نگه میدارد.

2. از کاست تا ام پی تری پلیر

بله، پخش کننده ی کاست اولین وسیله ی پخش موزیک قابل حمل بودند ( بجز بومباکس؟!) اگر چه با استاندارد های حالا " قابل حمل " نیستند . باید کاست مورد علاقه تان را برمیداشتید و تا قبل از بیرون رفتنتان برای دویدن  دوباره آهنگ ها را تکرار کنید. یا گلچینی از نوار های مورد علاقه تان را باید در سفر های طولانی با خود بر میداشتید. MP3 player ها همه ی انتخاب های موسیقی دنیا را در یک شکل بسیار قابل حمل عرضه میکنند.

3. از کامپیوتر تا تبلت

از یک کامپیوتر خانوادگی قدیمی و کندی که مرکز بیشتر دعواهای خواهر و برادری بود، تا معرفی یک تبلت برای همه ی اعضای خانواده ، رابطه ی ما با کامپیوتر ها به شدت تغییر کرده است. اینترنت دنیای کامپیوتر را طوری عوض کرده که اصلا شبیه سابق نیست . تبلت های امروز بسیار سریع تر از پردازشگر های OG 20 سال پیش اند.

4. از فلاپی دیسک تا SSD T1 قابل حمل سامسونگ

این روز ها دیگر حمل درایو های کوچک چند گیگابایتی در جیبمان چیز عجیب و مهمی نیست. به هر حال خیلی از زمانی که همه ی اطلاعاتمان را روی فلاپی دیسک ذخیره میکردیم نمیگذرد. اگر بخواهیم جور دیگری به قضیه نگاه کنیم ، شما 9.532 فلاپی دیسک 110 کیلوبایتی 5.2 احتیاج دارید تا با یک گیگابایت برابری کند.
SSS T1 قابل حمل سامسونگ سرعت بسیار بالای ترتیبی  خواندن /نوشتن دارد .  با یک usb 3.0 رابط بسیار سریع به علاوه ی سرعت انتقال بسیار سریع داده ها . SSD T1 قابل حمل سامسونگ تقریبا هر کار چندگانه ای را آسان میکند و طراحی شده است تا با سرعت شما همگام شده و کارتان را کند نکند.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

به روز رسانی سونی اکسپریا Z2 ، Z3 به آندروید 6.0.1 (مارشملو)