گوناگون
الناز فرجی۱۷:۳۰ - ۱۳۹۴ جمعه ۱۲ تير

اگر ضربان دردناک سرتان را نادیده بگیرید، خود به خود از بین میرود، مگر نه؟
خب امیدواریم اینطور شود اگر یک سردرد کوچک باشد، میگرن معمولا آنقدر شدید و تکرار شونده است که شما را عصبی و به نور حساس میکند. اگر درمانی صورت نگیرد، میتوانند تا 72 ساعت نیز ادامه پیدا کنند. میگرن ها براساس این که هر چند وقت اتفاق می افتند و چقدر ادامه پیدا میکنند ، درمان دارند. هنوز هیچ درمان قطعی ای نیست چون pathophysiology که باعث میگرن میشود هنوز کاملا شناخته نشده است. ولی شما میتوانید نشانه های بیماری را شناخته و با یک سری تغییر در زندگیتان، از آنها پیشگیری کنید. البته بعد از مشورت با دکتر. ژوئن ماه آگاهی ملی درباره ی میگرن است ؛ بنابراین mashable با عصب شناس و دستیار استاد کیلینیک دانشگاه نیویورک، دکنر آدری هلپرن ،درباره ی اعتیاد ما به تکنولوژِی و این که چه طور میتواند نقشی در سردرد یا میگرن داشته باشد صحبت کرد.

1.زل زدن به صفحه ی دیجیتالی


زل زدن به صفحه های دیجیتالی ، چه موبایلتان باشد چه لپ تاپ ، برای مدت زمانی طولانی میتواند باعث سردرد شما شود.  16 درصد مردم آمریکا حداقل 6 ساعت از روز را به یک صفحه زل میزنند. و هیچ تعجبی ندارد اگر این صفحه های دیجیتالی باعث سردردهای بسیاری شوند. دکتر هلپرن پیشنهاد میکند هرقت که حس کردید دستگاه هیپنوتیزمتان میکند یک استراحتی بکنید. یا  خودتان را به نیم ساعت محدود کنید یا محافظ صفحه ی ضد درخشش بخرید.

2. کشش و کج کردن گردن


بر اساس گفته های دکتر هلپرن ، زیاد نگاه کردن به سمت پایین به موبایلتان و یا میزتان میتواند باعث میگرن شود. او میگوید رابطه ی بین کج کردن گردن و میگرن  خیلی پیچیده است. او پیشنهاد میدهد راهی برای استفاده ی راحت و ساده از دستگاه ها در محل کار پیدا کنیم . به سادگی اصلاح کردن طرز قرار گرفتنتان ، مثل نتظیم ارتفاع صندلی ، میز یا صفحه ی کامپیوتر.

3. مزاحمت های پی در پی

دکتر هلپرن میگوید: چیزی که نمیتوان آنرا نادیده گرفت تماس های دائمی موبایل است . غیر ممکن است که بشود از کار و چیزهای استرس زا دور شد. 
او معتقد است که یک استراحت به دور از کار هرگز استرس را بیشتر نمیکند. این استرس درواقع باعث سردرد است چون موجب تنش ماهیچه ها میشود.
او پیشنهاد میدهد که دستگاه های را حدود  ساعت 8 شب خاموش کنیم و میفهمد که اینکار هرگز اتفاق نمی افتد(به دلیل اعتیاد به تکنولوژی غیر ممکن است). پس پیشنهاد میکند که حداقل روش های دفع استرس مانند یوگا و مدیتیشن انجام دهیم.

4. نور روشن


اگر آخرین کاری که در روز میکنید زل زدن به موبایلتان است، در حال آسیب زدن به چرخه ی خوابتان هستید. که شما را خسته میکند و بیشتر بهتان استرس میدهد. (جدا اینکار را نکنید)
دکتر میگوید: بدن ما در این زمان باید آرام باشند و نه در تماس با این نور روشن. این کار باعث خستگی چشم میشود.  نور های الکتریکی مانند لپ تاپ شما در حال شارژ یا تلوزیون روشن ممکن است شما را شب بیدار نگه دارد. دکتر هلپرن معتقد است که شما باید همه ی وسایل الکترونیکی را بیرون اتاقتان نگه دارید و در  تاریکی نیمه مطلق  بخوابید.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

تبلیغ‌دهندگان فعال Instagram از مرز ۵۰۰ هزار گذشت