امنیت
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۳۰ شهريور

به گزارش سایت رسمی پلیس فتا و به نقل از منبع Comodo Antivirus، پس از انتشار ویندوز 10 در ماه جولای سال 2015، ویندوز 10 به عنوان امن ترین ویندوز و با پشتیبانی قوی شناخته شد. مرورگر جدید EDGE و نسخه ی جدید Windows Defender حالا دیگر به تکامل رسیده و دارای امنیت بالایی می باشد. اما فراتر از شگفتی، حقیقت غم انگیز این است که هیچ چیز 100٪ امن در جهان اینترنت وجود ندارد و در طول زمان مردم متوجه  شده اند که ویندوز 10 هم دارای نقص امنیتی است. در این مقاله، ما به نقاط ضعف امنیتی ویندوز 10 اشاره می‌کنیم و راهنمایی هایی در مورد چگونگی غلبه بر آنها را ارائه می‌دهیم.
فیشینگ کسب و کار:
مهم نیست که شما چقدر از ابزارهای پیچیده برای امنیت خود استفاده می‌کنید، هکر‌ها به سادگی و با استفاده از ایمیل‌های فیشینگ و یا انتقال بد افزار‌ها از طریق لینک‌های مخرب در ایمیل و با مهندسی اجتماعی می‌توانند به راحتی به سیستم شما نفوذ کنند. هیچ فناوری بالاتر از هوش انسانی نیست، بنابراین کاربران ویندوز 10 واقعا نمی‌توانند به حساب کاربری خود اعتماد کنند. پس از انتشار ویندوز 10 مهاجمان شروع به انتشار ایمیل هایی مخربی تحت عنوان به روزرسانی از طرف مایکروسافت برای ویندوز 10 کردند اما به عنوان یک نکته‌، شما باید بدانید که مایکروسافت به ندرت به روز‌رسانی از طریق ایمیل ارسال می‌کند، مایکروسافت بروزرسانی‌ها را از طریق برنامه ی به روز رسانی ویندوز ارائه می‌دهد.
شمشیر دو لبه:
مرورگر جدید مایکروسافت به نام EDGE از لحاظ امنیت و سرعت بهینه تر از Explorer است اما به دلیل پشتیبانی از فلش و افزونه adobe reader دارای باگ‌هایی می‌باشد. این 2 محصول ادوبی دارای باگ‌های بیشماری هستند که امنیت شما را به خطر می‌اندازند.
بر اساس یک گزارش از شرکت نرم افزاری Secunia، نسخه های 10 و 11 Adobe Reader، دارای 39 و 40 آسیب پذیری بودند و چون به روزرسانی های پچ بسیار مکرر بود، 18 درصد از رایانه‌های شخصی، تحت تاثیر حملات جدید قرار داشتند.
حملات drive-by:
Windows Defender به تنهایی قادر به حفاظت کامل از کامپیوتر شما در مقابل بدافزار‌ها نیست اما در زمینه ی تشخیص تروجان‌ها تقریبا بی عیب و نقص کار می‌کند. اگر شما برای گشت‌و‌گذار در اینترنت فقط از مرورگر EDGE استفاده می‌کنید، باید بیشتر حواستان به بد افزارها باشد. از سوی دیگر گوگل کروم قابلیت مسدود کردن حملات drive-by از طریق مسدود کردن وب سایت مخرب را دارد. اما فقط یک لایه ی ثانویه محافظتی دارد و فقط در مرورگر Chrome اعمال می‌شود. آنچه که باید در نظر داشته باشید این است که یک محصول قدرتمند ضد تروجان داشته باشید تا در مقابل تهدیدات مخرب ایمن باشید. بسیاری از نرم افزارهای ضد تروجان رایگان وجود دارند که می‌توانند در شناسایی در سطح خیلی خوبی عمل کنند.
تهدیدات ویروس ها:
یکی از مزیت های خوب Windows Defender این است که به طور رایگان همراه ویندوز عرضه و بروزرسانی می‌شود و این قابلیت را دارد که برنامه های منسوخ شده را که ممکن است دارای باگ های متعدد باشند و راه نفوذی برای هکرها باشد، به طور اتوماتیک شناسایی و حذف کند. در Windows Defender آزمایشات توانسته نمره ی قابل قبولی را کسب کند و برای کارهای روزمره مفید واقع شود اما نمی‌تواند امنیت بسیار بالایی را تضمین دهد. آنتی ویروس‌هایی مانند Eset, Kaspersky, avira,  bitdefender و Emsisof وجود دارند که می توانند امنیت بالایی را به ارمغان بیاورند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه