ترفند و آموزش
رضا رزمی۱۹:۴۱ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۷ ارديبهشت

فکر می کنم که همه ما جدا از مدل و نوع سیستم عاملی که گوشی هایمان دارند با مشکل کم شدن باتری و تمام شدن سریع باتری گوشی روبرو شده ایم. اما آیا واقعا راهی برای بهبود بخشیدن وضعیت باتری اسمارت فون ها وجود دارد؟ آیا باید از نرم افزارهایی که در این زمینه طراحی شده اند استفاده کرد؟ آیا راهکاری وجود دارد تا بدون نصب نرم افزار اضافی مصرف باتری گوشی خود را بهبود ببخشیم؟ در ادامه مطلب ما شما را با ۵ ترفند آشنا خواهیم کرد که می تواند مصرف باتری را در گوشی های شما کاهش دهد.

1. حواستان به اپلیکیشن هایی که بر روی گوشی دارید باشد

 


اگر به یکباره حس کردید که باتری گوشیتان کارایی خود را از دست داده است، بیشتر از اینکه به فکر تعویض باتری و خرابی آن باشید باید به دنبال اپلیکیشن هایی باشید که تازه نصب کرده اید. این اپلیکیشن ها می توانند بدون اینکه شما متوجه شوید در پس زمینه موبایلتان در حال اجرا باشند. برای متوجه شدن اینکه چه اپلیکیشنی باعث این مشکل شده به بخش باتری در منوی Setting (بخش Usage در آیفون) سر بزنید و اینجاست که می توانید گزارشی از مصرف باتری خود را توسط اپلیکیشن ها ببینید.

2. روشنایی صفحه نمایش خود را کاهش دهید


درست است که خیلی از کاربران دوست دارند از نهایت شفافیت و روشنایی صفحه نمایش خود لذت ببرند اما این کار تاثیر زیادی بر روی عمر باتری شما دارد و در واقع در اکثر مواقع شما نیاز به روشنایی زیاد صفحه نمایش ندارید، بجز اینکه در بیرون و در زیر نور آفتاب باشید و در این صورت می توانید با زیاد کردن نور صفحه نمایش مشکل را برطرف کنید اما در اغلب اوقات شما در چنین شرایطی نیستید و نیازی به روشنایی زیاد صفحه نمایش ندارید. بسیاری از اسمارت فون ها قابلیت auto-brightness دارند و همچنین به شما اجازه میدهند تا در صورت نیاز حداقل روشنایی صفحه نمایش را به دلخواه تغییر دهید. نکته بعدی این است که زمان قفل شدن صفحه نمایش گوشی خود را، روی کمترین زمان ممکن تنظیم کنید.

3. خاموش کردن وبیره و نوتیفیکیشن های غیر ضروری


اگر با باتری گوشی خود مشکل دارید و حالت لرزش(ویبره) بر روی گوشی شما روشن است باید بدانید که خاموش کردن حالت لرزش تاثیر به سزایی در مصرف باتری شما خواهد داشت. نکته بعد اینکه نوتیفیکیشن هایی که از اپلیکیشن های خود دریافت می کنید را مدیریت کنید و پیغامهایی که از اپلیکیشن های غیر ضروری دریافت می کنید را غیر فعال کنید، چرا که در غیر این صورت این اپلیکیشن ها همیشه به دنبال برقرای ارتباط با اینترنت و دریافت نوتیفیکیشن و انتقال آنها به شما هستند که این روند بر روی مصرف باتری شما تاثیر بسزایی خواهد داشت، پس سریعا دریافت نوتیفیکیشن، از اپلیکیشن های غیرضروری را غیرفعال کنید.

4. همگام سازی هایی که در بکگراند گوشی انجام میشود را غیرفعال کنید

اگر در بخش اول نتوانستید اپلیکیشن هایی که باتری شما را مصرف میکنند پیدا کنید این بدان معنا نیست که در گوشی شما اپلیکیشنی که گوشی شما را مصرف کند وجود ندارد. شما می توانید با غیر فعال کردن “syncing” می توانید این بخش را هم در کنترل خود قرار دهید و مطمئن شوید که گوشی شما در بکگراند به دنبال همگام سازی اپلیکیشن ها نخواهد بود. این کار بر روی اندروید در بخش 'Accounts and Sync'  قابل تنظیم است.

5. مدیریت Wi-Fi و Bluetooth و از همه مهمتر GPS

یکی از بخش های دیگری که می تواند بر روی مصرف باتری شما تاثیر خیلی زیادی داشته باشد، استفاده از GPS است. این امکان هنور هم مقدار زیادی از باتری شما را مصرف می کند. جدا از این شما می توانید با خاموش کردن Wi-Fi و Bluetooth در مواقع غیر ضروری، مصرف باتری خود را بیشتر کنترل کنید.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

مشکلات کاربران با آیفون جدید SE