ترفند و آموزش
مصطفی طبری۲۳:۵۸ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۴ ارديبهشت

با پیشرفت دستگاه های هوشمند و اینترنت، بسیاری از کاربران دیگر تلویزیون و ماهواره های خود را کنار گذاشته و محتوای چندرسانه ای مدنظرشان را از طریق کامپیوتر، موبایل، تبلت و سایر دستگاه های هوشمند تماشا می کنند.
براساس گزارش یک موسسه آمریکایی، میزان پخش ویدیوهای آنلاین در سه ماهه پایانی سال 2014 تا 60 درصد رشد داشته است. این در حالیست که تماشای محتوای مختلف از طریق تلویوزیون تا 4 درصد با کاهش مواجه شده است.
در سال 2014 آمریکایی ها هر ماه بیش از 11 ساعت را به تماشای ویدیوهای آنلاین پرداختند که اگر میزان استفاده از تلفن های همراه، کنسول های بازی و پخش کننده های مختلف را به آن اضافه کنیم، قطعاً بیشتر از این خواهد شد.
اگرچه استفاده از محتوای چندرسانه ای در دستگاه های مختلف یک گام مثبت محسوب می شود، اما پخش آنلاین ویدیوها هنوز با مشکلاتی نظیر عدم اجرای ویدیوها، سرعت پخش پایین و تاخیرهای مداوم مواجه هستند.
اگر شما نیز به تماشای ویدیوهای آنلاین علاقه مند هستید، با این 5 ترفند می توانید به شکل بهتری از این ویدیوها لذت ببرید.

1) با اتصال لوازمی مانند یخچال ها، تلویزیون ها، قهوه سازها، سیستم های امنیتی منزل و غیره به اینترنت، زندگی ما آسان تر خواهد شد.

حالا این امکان فراهم شده که از باز ماندن درب یخچال باخبر شویم و یا صبح از روی تخت خود یک فنجان قهوه داغ برای خودمان دست و پا کنیم!
درحالی که تمام این موارد مثبت تلقی می شوند اما باید بدانیم که هر چه تعداد دستگاه های متصل به اینترنت بیشتر باشد، کندی سرعت نیز بیشتر خواهد شد.
قبل از اینکه به سراغ تماشای ویدیوهای آنلاین بروید، باید مطمئن شوید که دستگاه های غیرضروری به اینترنت دسترسی نداشته باشند. تمام برنامه هایی که فعلا قصد استفاده از آنها را ندارید، باید غیرفعال شوند تا پهنای باند اینترنتان هدر نرود.

2) پاک کردن فایل های اینترنت و cache

زمانی که یک پنجره و تب را می‌ بندید یا به طور کامل از مرورگر خارج می شوید، سیستم عامل دستگاه مورد استفاه به صورت خودکار هزاران فایل کوچکی که برای نمایش صفحات وب دانلود می شوند را پاک می کند.
اگر شما سیستم خود را خاموش کنید و اجازه ندهید مرورگر به طور کامل بسته شود، این فایل ها پاک نشده و به نوعی مرورگر شما را سنگین می کند. در این صورت دیگر قادر نیستید صفحات وب یا ویدیوها را سریع مرور یا تماشا کنید.
قبل از اینکه برای تماشای ویدیوهای آنلاین آماده شوید، به بخش تنظیمات مرورگر خود رفته و تاریخچه و تمام فایل های موقتی اینترنت را پاک کند.

3) تغییر کانال های ارتباطی دستگاه

اگر از WiFi استفاده می کنید و سرعت لود ویدیوها خیلی کند می باشد، باید کانالی که روتر شما در حال استفاده است را تغییر دهید.
برای پرهیز از کانال هایی که شلوغ هستند، می توانید از نرم افزارهایی نظیر Acrylic WiFi استفاده کنید. این نرم افزار با اسکن شبکه های بی سیم سازگار با فرکانس های 2.4 و 2.5 گیگاهرتزی، کانال های مناسب و نزدیک شما را نشان می دهد.
زمانی که یک کانال ارتباطی خلوت را پیدا کردید، به مرورگر خود رفته و آدرس آی پی روتر خود را تایپ کنید. سپس نام کاربری و رمز عبور را وارد نموده و به بخش تنظیمات روتر بروید. از این جا کانالی که نرم افزار به شما پیشنهاد داده را انتخاب کنید.


4)باتوجه به محوبیت فوق العاده زیاد وای فای، شانس این که در هنگام استفاده از این نوع اتصال با کندی سرعت مواجه شوید نیز بیشتر است.

دستگاه هایی که توسط وای فای به یک روتر متصل می شوند، نمی توانند با سرعت دستگاه هایی که توسط کابل شبکه متصل هستند، اطلاعات را دریافت کنند.
بدون یک کابل شبکه، یک روتر با سرعت 10 Mb/s، نهایتا نیمی از این سرعت را در اختیار کامپیوتر شما قرار می دهند و در نتیجه با کندی سرعت یا کاهش کیفیت پخش ویدیوها مواجه خواهید شد.
اگر از یک کامپیوتر برای تماشای ویدیوهای آنلاین استفاده می کنید، سعی کنید از کابل شبکه برای اتصال به روتر استفاده نمایید.

5) hardware acceleration را غیر فعال کنید

Hardware acceleration معمولا برای نمایش گرافیک پیکسلی استفاده می شود. این قابلیت باعث کندی سرعت و هنگ کردن پخش کننده ها، خصوصا آنهایی که برپایه تکنولوژی فلش هستند، می شود.
با خاموش کردن این قابلیت، دستگاه شما به این پخش کننده ها اجازه می دهد به جای استفاده از تنظیمات کلی سیستم، از منابع سخت افزاری موجود استفاده نماید.
برای خاموش کردن این قابلیت، به کنترل پنل کامپیوتر رفته و در قسمت صفحه نمایش، گزینه hardware acceleration را پیدا و آن را خاموش کنید. یادتان باشد پس از تماشای ویدیوها، این قابلیت را مجددا فعال کنید، چرا که بر روی تمام قسمت ها از جمله پردازش های سنگین ویدیویی یا بازی ها، تاثر خواهد گذاشت.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

قابلیت جدید Facebook امکان پیدا کردن نزدیک‌ترین شبکه‌های رایگان Wi-Fi را فراهم می‌کند