ایران و جهان
الناز فرجی۱۳:۵۱ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۹ فروردين

ما در جهانی راحت و پر از نوآوری های کوچک و بزرگ زندگی می کنیم به طوریکه در آخر هفته می توانیم در تخت خود دراز کشیده و کارهای روزمره خود را انجام دهیم. اما جالب است بدانید همه مخترعان بزرگ، مردهایی با روپوش سفید در محیط آزمایشگاه نبودند. در ادامه این مقاله قصد داریم که 5 زن مخترعی را به شما معرفی کنیم که توانسته اند زندگی را برای شما راحت تر کنند.

Amalie Auguste Melitta Bentz (ژانویه 1873 - ژوئن 1950)
Bentz در شهر درسدن آلمان به دنیا آمد. او از استفاده از ابزار آلات سنگین اسپرسو و قهوه جوش در طول روز خسته شده بود. این تجهیزات سنگین پر سر و صدا بوده و اغلب اوقات دانه های قهوه در پایین نوشیدنی ها مشاهده می شد.
Bentz در تلاش برای ساخت یک اسموتی با تلخی کمتر از یک ورقه کاغذ نازک که از کتاب پسرش کند آن را روی یک قابلمه برنج قرار داد. او برای کمک به تخلیه قهوه از ظرف، سوراخی با ناخن خود بر روی کاغذ ایجاد کرد.
در سال 1908 اداره ثبت اختراعات، حق ثبت این اختراع را به وی داد و او با تاسیس شرکت Melitta تصمیم به راه اندازی یک کسب و کار جدید گرفت. این کسب و کار امروزه توسط نوه او و با نام Melitta Group KG که دارای بیش از 50 نمایندگی می باشد اداره می شود.

بتی نسمیت گراهام (مارس 1924 - مه 1980)

بتی نسمیت گراهام (Bette Nesmith Graham) در اویل سال 1950 در دالاس تگزاس به عنوان یک منشی مشغول به کار بود. در آن زمان پاک کردن اشتباهات دشوار بود، به طوریکه اگر تایپیست ها در یک برگه کاغذ دچار اشتباه تایپی می شدند مجبور بودند کل آن صفحه را از اول تایپ کنند.
با این حال، گراهام بسیار زرنگ بود و در یک روز تعطیل که به تماشای رنگ پوشش پنجره که برای محافظت از آن در برابر دما بکار برده می شد پرداخت و به فکر استفاده از رنگ سفید برای پوشش غلط های املایی افتاد. او چندین سال این راز را از کارفرمایان خود مخفی کرد اما کارگران شرکت به دنبال افشای این راز بودند.
در سال 1956 مایع غلیظ او با نام "اشتباه پاک کن" عمومی شد و بعدا به "کاغذ مایع" تغییر یافت. گراهام در سال 1979 شرکت خود را به ارزش 47 میلیون دلار به فروش رساند.


مارجوری جوینر (اکتبر 1896 - دسامبر 1994)

مارجوری جوینر (Marjorie Joyner) اولین زن آمریکایی آفریقایی تبار بود که توانست در آکادمی زیبایی مولی در شیکاگو به فارغ التحصیلی برسد. در آن زمان، روش های کمی برای صاف کردن موی زنان سیاه پوست که در آن زمان مد بود وجود داشد، اما مارجوری جوینر توانست راهی برای آن کار پیدا کند.
او از میله هایی که معمولا برای پختن غذا و درست کردن کباب بکار برده می شد استفاده کرد. او از این وسیله برای فر کردن، مرتب و صاف کردن موهای خود استفاده می کرد.  این روش که به "موج دائم" معروف بود به طور گسترده ای بین زنان و هنرپیشه های معروف محبوب شد و باعث شد که مارجوری جوینر در آن زمان به عنوان یکی از اولین زنان کارآفرین سیاه پوست شناخته شود.


ماری اندرسون (1866-1953)
ماری اندرسون (Mary Anderson) یک توسعه دهنده املاک و مستغلات و دامداری موفق در شهر گرین آلباما بود و اختراع او باعث شد که با خیال راحت در زمستان به رانندگی بپردازید.
او می گوید در سال 1902 در نیویورک بودم که راننده ماشینی را دیدم که با شیشه جلو اتومبیل خود که بر روی آن برف می بارید مشکل داشت و نمی توانست همه چیز را به وضوح ببیند. به همین دلیل اندرسون به فکر ساخت یک تیغه برف پاک کن که به طور اتوماتیک کار کند و راننده بتواند آن را در داخل ماشین خود کنترل کند افتاد.
زمانی که او در سال 1905 در تلاش برای فروش حق ثبت اختراع خود بود یک شرکت کانادایی درخواست او را رد کرده و به او گفت که این کار هیچ ارزش اقتصادی ندارد و تضمینی برای فروش آن وجود ندارد.
اما بلاخره در سال 1922 کادیلاک دو سال پس از ثبت کامل اختراع اندرسون از برف پاک کن در ماشین های خود استفاده کرد. اما هیچ وقت ماری اندرسون پولی بابت این اختراع بدست نیاورد.


Mary Beatrice Davidson Kenner (مه 1912 - ژانویه 2006)
ماری باتریس دیویدسون کنر (Mary Beatrice Davidson Kenner) دارای دو اختراع کمربند بهداشتی در سال 1956 و پارچه بهداشتی در سال 1982 است (در میان دیگر اختراعات بهداشتی دیگرش). کمربند بهداشتی یک جایگزین خوب برای رسیدگی به خود در دوره قاعدگی می باشد. این اختراع پس از 30 سال توانست به ثبت برسد زیرا شرکتی که او مایل به کار با آنها بود متوجه شدند که او یک آمریکایی آفریقایی تبار است. پنبه قاعدگی جایگزینی برای این کار بود اما این روش اغلب غیربهداشتی و ناخوشایند بود. زنان و دخترانی که پنبه و اسفنج را برای دوران قاعدگی انتخاب می کردند مجبور بودند که در طول دوران قاعدگی در خانه بمانند اما استفاده از کمربند بهداشتی نه تنها عملی تر بود بلکه آزادی بخش نیز بود.

برچسب هاinventors،life
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

شرکت Tor سرانجام نسخه بتای برنامه پیام رسان چندپلتفرمی خود را که مدتی از انتشار آن می گذرد، ارائه داد