اپلیکیشن
مصطفی طبری۱۴:۳۰ - ۱۳۹۴ شنبه ۲۰ تير

وقتی اپل ساعت هوشمندش، اپل واچ را عرضه کرد، برخی از اپلیکیشن هایی که برای آن در نظر گرفته شده بودند عملکرد خوبی داشتند، اما برخی از آنها نیز به شدت دارای مشکلاتی بودند که تجربه واقعاً نامطلوبی را به کاربر ارائه می دادند.
Invoice2go یکی از اپلیکیشن هایی بود که در زمان انتشار توانست به محبوبیت بالایی دست پیدا کند. این اپلیکیشن به نجاران، متخصصین برق و طراحان فریلنسر اجازه می دهد تا هم کار پیدا کنند و هم کارهای خود را برون سپاری کنند. علاوه بر این، امکان محاسبه زمان و صدور فاکتور از طریق ساعت هوشمند اپل نیز با این اپ امکان پذیر است. Invoice2go با استفاده از الگوریتم تشخیص مکانش به پیمانکاران یادآوری می کند که به محل کار خود رسیده اند و باید زمان را محاسبه کنند.
به گفته کمپانی سازنده این نرم افزار، اکنون ماهیانه بیش از 1 میلیون فاکتور تولید می شود و همچنین به عنوان یکی از بهترین اپلیکیشن های اپل واچ نیز شناخته می شود.
اما در این مطلب 5 نکته را به شما یادآوری خواهیم کرد تا یک اپلیکیشن موفق را برای اپل واچ بسازید.

1. رابط کاربری را ساده نگه دارید

رابط کاربری در یک اپلیکیشن ساعت هوشمند باید در ساده ترین سطح ممکن نگه داشته شود.
یکی از دلایلی که Invoice2go عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش گذاشت، رابط کاربری ساده آن است. کارهای مختلف تنها در یک الی سه ثانیه قابل انجام هستند و اعمالی مانند صدور فاکتور یا محاسبه زمان تنها با گزینه های ساده بلی/خیر و یا شروع/توفق در اختیار کاربر قرار داده شده اند.

2. یک اپلیکیشن اسمارت فون را مستقیماً برای اپل واچ ارائه نکنید

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که ممکن است مرتکب شوید این است که فکر کنید قدرت یک ساعت هوشمند با یک اسمارت فون یا تبلت برابری می کند! شما باید برنامه را به گونه ای بهینه سازی کنید تا کاربر بدون مشکل از آن بر روی مچ دست خود استفاده کند.
طراحان نرم افزار باید از ویژگی هایی استفاده کنند که در یک ساعت هوشمند جذابیت داشته باشند. به عنوان مثال اعلان ها یا Notification یکی از مواردی است که کاربر را از چک کردن مدام گوشی هوشمندش بی نیاز می کند و قطعاً در یک ساعت هوشمند با استقبال روبرو خواهد شد.

3. ظاهر مناسبی را انتخاب کنید

پس زمینه مشکی اپل واچ به این معنی است که باید از رنگ های مناسبی استفاده کنید. به عنوان مثال رنگ های درخشان یا اصطلاحاً فلورسنتی می تواند گزینه ی خوبی باشد.
برای داشتن یک اپلیکیشن موفق باید به جزییات بصری آن دقت کنید. انیمیشن ها، رنگ ها و نحوه نمایش آن ها در کنار هم می توانند یک کاربر را از نگاه کردن به ساعت هوشمندش باز دارند و یا وی را به این کار ترغیب کنند.


4. یک اپلیکیشن عالی برای گوشی هوشمند بسازید

یکی از مواری که بسیاری از توسعه دهندگان آن را فراموش می کنند این است که اپل واچ تنها یک ابزار مکمل بوده و قرار نیست بدون آیفون شما تمام کارها را انجام دهد.
برای همین شما می توانید یک اپلیکیشن فوق العاده عالی و کامل را برای گوشی های آیفون طراحی کنید و یک ارتباط قوی و مناسب نیز با اپل واچ برقرار کنید.

5. سادگی و جزییات

وقتی برای گجتی مانند اپل واچ برنامه طراحی می کنید باید برخی از ویژگی های غیرضروری یا غیرممکن را نیز حذف کنید. در واقع این حذف کردن خود یک هنر است. شما باید تنها از مهمترین بخش ها و جزییات در برنامه خود استفاده کنید به گونه ای که هم برای کاربر جذاب باشند و هم دردی از او دوا کنند.
شاید فکر کنید با کوچکتر بودن صفحه نمایش اپل واچ نسبت به گوشی های هوشمند یا تبلت ها، کار توسعه اپلیکیشن راحت تری در پیش دارید. اما اشتباه نکنید، تولید یک اپلیکیشن موفق برای اپل واچ به مراتب سخت تر است، چرا که شما باید با آگاهی بیشتری تصمیم بگیرید می خواهید چه چیزهایی را بر روی نمایشگری به این اندازه ارائه کنید.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

فیسبوک برنامه ای برای انتشار اپلیکیشن Apple Watch ندارد