ترفند و آموزش
الناز فرجی۱۵:۱۴ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۳ ارديبهشت

هر بار که اندروید جدیدی می آید با پیشرفت و اصلاح  همراه است که خیلی از آنها گوشی شما را در مقابل هکر ها در امان نگه میدارد و ویژگی های مفید و جدیدی اضافه میکند . خیلی از آنها راحت پیدا میشوند و برخی نه . حالا که قرار است اندروید N روی کار بیاید دلیل نمیشود که کار Marshmallow تمام شده باشد . اگر هنوز گوشی تان را به marshmallow به روز رسانی نکرده اید الان بهترین وقت است . با کمک ما شما میتوانید در گوشیتان چیزهای بیشتری پیدا کنید . در اینجا ما 11 ویژگی پنهان آخرین سیستم عامل گوشی گوگل را به شما نشان میدهیم که قبلا نمیدانستید . در این راهنما ما به ویژگی هایی اشاره میکنیم که در نسخه های اصلی marshmallow هستند ( تمام اسکرین شات های گرفته شده با گوشی nexus6P هستند ) . اگر گوشیتان Marshmallow  را اجرا میکند اما با رابط skin ، مکان برخی تنظیمات ممکن است فرق کند .


1 . Google now on tap 
خیلی عجیب است که بیشتر ویژگی های marshmallow فورا قابل شناسایی نیستند . google now on tap یک بخش جستجو در برنامه های شماست . زمانی که داخل یک برنامه هستید ، میتوانید دکمه ی home را نگه داشته و now on tap ،آن را برای اطلاعات مربوطه اسکن میکند و پس از آن به عنوان کارت آن را نمایش میدهد . حواستان باشد چون همانطور که در نقد nexus 5X گفتیم ، now on tap  در دست ساخت است . گاهی میتواند کلمات کلیدی زیادی را انتخاب کند و گاهی نمیتواند اطلاعات را شناسایی کند .


2 . ok google  هر زمانی که بخواهید در صفحه ی home است
ممکن است بتوان یکی را گم کرد . در marshmallow بخش جستجوی گوگل در هر صفحه ی home قرار دارد، نه فقط صفحه اصلی آن . تا زمانی که صفحه ی گوشی فعال باشد میتوانید بگویید ok google و سوال بپرسید و دنبال هر چیزی بگردید .
3 . جستجوی فایل file explorer
جستجوگر های سوم شخص بسیاری وجود دارند – خیلی از آنها مانند es file explorer file manager و file manager رایگان هستند – که شما میتوانید از آنها استفاده کنید تا فایل هایتان را ببینید و سازمان دهی کنید . گرچه جستجوگر فایل marshmallow به وسعت سوم شخص ها نیست ( شما نمیتوانید نام فایل ها را تغییر داده یا پوشه های جدید بسازید . ) ، این جستجو گر آنقدر ساده است ( انتقال، کپی ، به اشتراک گذاری) که میتواند نشان دهد همه ی فایل هایتان کجا قرار دارند . شما همچنین میتوانید به وسیله ی نام فایل ها در بخش جستجو دنبال آنها بگردید که این خیلی به کار می آید .
برای دسترسی به file explorer به setting > storage & USB  رفته و پایین بیایید و روی Explore بزنید .
4. قفل کردن پیام های صفحه
قطعا میتوانید یک گفته ی معروف یا یک پیام احساسی را روی صفحه نشان دهید اما مفید تر است اگر اطلاعات تماس گیری را روی قفل صفحه داشته باشید  برای مواقعی که گوشیتان را گم کردید . با نوشتن یک شماره ، ایمیل یا آدرس در قفل صفحه وقتی گوشیتان گم شد و کسی پیدایش کرد میتواند آن را برگرداند .
برای اضافه کردن این پیام ها به قفل صفحه به setting >security >lock screen message رفته و سپس پیام را تایپ کنید .سپس بر روی قفل صفحه به عنوان نوشته ظاهر خواهد شد .
5 . تنظیمات سریع و بخش حالت
سییتم UI tuner  ویژگی هایی را باز میکند که میتوان با آنها اندروید UI را تنظیم و دست کاری کرد . گوگل هشدار میدهد که این ویژگی ها ممکن است تغییر ایجاد کنند یا در نسخه های بعد نباشند . برای غیر فعال کردن System UI tuner شما باید quick setting را با پایین آمدن از  Status bar  با دو انگشت  باز کنید . سپس آیکن چرخ دنده ی setting  در قسمت سمت راست بالا را بزنید و برای چند ثانیه نگه دارید و بعد رها کنید . صفحه setting app برایتان باز میشود و یک پیام تبریک خواهد داد چون system UI tuner به تنظیماتتان اضافه میشود .
پایین آمده و روی system UI tuner بزنید و سپس میتوانید quick setting  و status bar را تغییر دهید . روی تنظیمات سریع یا quick setting زده و میتوانید آیکن های میانبر را دوباره تنظیم کنید . روی  status    bar بزنید تا بتوانید آیکن هایی را که در status bar  نشان داده میشوند را انتخاب کنید .

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

ورزشکاران شرکت کننده در المپیک قرار است به حلقه پرداخت سریع شرکت ویزا مجهز شوند