تکنولوژی
الناز فرجی۱۱:۱۷ - ۱۳۹۵ شنبه ۷ فروردين

بعد از گذراندن 6 ساعت با بازی های oculus ruft این هفته چیزهایی مشاهده کردیم ، اینکه چه انتظاری میتوانید از آن داشته باشید و اینکه پیشنهاد میکنیم بین آن و HTC Vive  یکی را انتخاب کنید .
همه آن در بازی ها است


قبلا هم در این باره مقاله نوشته ایم اما تجهیزات oculus شگفت انگیز است . اگر میتوانستیم حدس بزنیم میگفتیم که سخت افزار rift میتوانست یک سال پیش برسد ؛ اما oculus میخواست به طراحان زمان بدهد تا کیفیت و عمق بیشتری به محصول بدهند . تجهیزات شامل VR اول شخص  تا بازی ها و پلتفرم های سوم شخص است . در VR همه چیز تازه و هیجان انگیز است . این تجهزاتی است که برای گذاشتن تاثیر اولیه ی درست نیاز داشت .
اندازه ی اتاق با rift  : حدس های زیادی درباره ی چگونگی کار  rift با VR اندازه ی اتاق در مقایسه با htc vive بوده است . اگر اتاق ها کوچک باشند ، پس خیلی خوب از پسش بر خواهد آمد . من با دو دمو کار کردم و هیچ خطایی پیش نیامد . از مرز ها عبور میکردم و حتی به چند تا دیوار خوردم ، و حرکات من خیلی عالی در دنیایی مجازی انجام میشد - هیچ اشتباه کوچک ، لرزش و جابه جایی در کار نبود .
یک چیز مهم که در rift  از قلم افتاده سیستم chapersone وایو است ، که در یک ردیف به شما میگوید که آیا در حال برخورد به یک دیوار یا قدم گذاشتن در ماشین گردان هستید و همچنین دوربین روبه روی وایو ، که به شما دیدی سریع و با زمان واقعی از اطراف میدهد . rift  هیچ کدام را ندارد ، بنابراین لازم است که آگاهی بیشتری داشته باشید .


نیاز به کیسه ی استفراغ ندارید
تا همین سال پیش مدیر های oculus ، حالت تهوع ناشی از حرکت VR را یک مشکل نرم افزاری میخواندند . به نظر میرسد طراحان این مشکل را حل کردند چون من در هیچ کدام از این 12 بازی حس بدی نداشتم . از eagle flight یوبیسفات انتظار داشتم که حالم را بد کند . در دموهای بازیهای پروازی oculus rift DK2 ، همین حس باعث شد که هدستم را دربیاورم و چند نفس عمیق بکشم . اما هیچ احساسی بدی در بازی Eagle flight نداشتم ، یا حتی the climb که شما کوهی را به صورت اول شخص میپیمایید ) یا هر بازی rift دیگری . هر کاری طراحان انجام میدهند تا این موضوع را درست کنند ( مثل یک لیست بلند از باید ها و نباید ها ) جواب میدهد .
عینک پوشان : آن را شل نگه دارید
من در طول این 12 دمو عینک گذاشتم ، و در حالیکه مشکلی در جا دادن عینک ها نداشتم ، عینک پوشها باید از سفت بستن بند های هدست پرهیز کنند . نماینده های oculus هدست های من را تنظیم کردند اما در جلساتی که گذاشتم بند هایم را سفت ببندند ، مانند کسانی که عینک نمیگذارند ، پد های بینی عینک ها، بینی ام را آزار میدادند . در جلساتی که از آنها خواستم آن را شل ببندند ، خوب بود . حتی اگر کمی نور داخل میاید ، ارزشش را دارد ( و زمانی که شروع به بازی کنید دیگر به نوری که داخل میاید توجه نمیکنید . )
غیر ممکن بودن ( و احمقانه بودن ) oculus  در مقابل HTC vive 
اگر oculus touch همزمان با rift  در 28 مارس راه اندازی میشد میگفتیم که برند یک رقابت خواهد شد و ما هدست VR اش را به بیشتر مردم پیشنهاد میکنیم . اما با تاخیر OCULUS touch و یک سری فاکتور های دیگر ، وایو وسوسه انگیز تر خواهد بود . به مدت 6 ماه oculus rift مختص بازی های VR نشسته خواهد بود . اینها بازی های عالی ای در این گروه هستند ، Lukcy's tale , edge of nowhere , eve: valkyrie , chronos و eagle flight . و همراه با  بازی های دو نفره ، چیزهای زیادی است که شما را تا آمدن touch  مشغول نگه دارد .
با اینحال خیلی از بازی های محبوبمان از ouclus touch استفاده میکنند . این تجربه کاملا یک تجربه ی VR صد درصد نخواهد بود تا اینکه دست ( کنترل های حرکتی ) و ایستادن و راه رفتن هم اضافه شوند . با این شبیه سازی های اول شخص است که واقعا تجربه ی واقعیت مجازی را خواهید داشت . هنوز زود است که پیشنهادی قطعی بین Rift  و vive بدهیم ، اما انتخاب بسیار سختی خواهد بود . وایو به شما کنترل های حرکتی و اندازه ی اتاقی برای day one خواهد داد و سیستم chapersone و دوربین جلو ، که rift نسل اول این را ندارد . وایو همچنین یک بازی عالی hover junkers  و دو بازی محبوب دیگر  job simulator و بازی خلاقانه ی fantastic contraption را خواهد داشت .
از طرف دیگر rift تجهیزات راه اندازی عالی ای دارد ، که بعد از راه اندازی touch  بهتر هم خواهد شد . اگر یک تفنگ روی سرم بگذارید و بگویید یکی را انتخاب کن ، من احتمالا rift را انتخاب میکنم اما اصلا انتخاب آسانی نیست . و ما هنوز HTC را ندیده ایم پس هنوز وقت برای تغییر تصمیم هست . فقط یادتان باشد که اینطور نیست که برنده ،همه ی بازی ها را داشته باشد . این تصمیم سخت است چون هر دو هدست عالی هستند ، Oculus  نیروی خلاقی بود که این شعله را آغاز کرد ولی valve  و HTC نقش مکمل های اولیه را داشتند ، کاملا با RIFT منطبق بودند و ویژگی های نوآورانه ی خودشان را هم اضافه کردند . اگر این سخت ترین تصمیم شما باشد خوب انجامش دهید .

برچسب هاOculus Rift
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

هدست واقعیت مجازی Oculus Rift در وب سایت Best Buy به حراج گذاشته شد، و بلافاصله به فروش رفت