تکنولوژی
الناز فرجی۲۰:۲۹ - ۱۳۹۴ جمعه ۲۲ آبان

آیا لازم است که سال بعد یک گوشی جدید بخرید؟ بستگی به این دارد که این گوشی جدید کارایی بهتری نسبت  به گوشی فعلی تان داشته باشد . و اگر qualcomm چیزی دارد که در این باره بگوید ، پس باید خیلی مهم باشد . تراشه های qualcomm بسیاری از گوشی های سطح بالای امروزه را راه می اندازند ، مثل مدل های HTC,LG  و OnePlus . آخرین پردازشگر این شرکت snapdragon820 نام دارد که در اوایل سال بعد در گوشی شما ظاهر خواهد شد . البته تراشه ی جدید ( به صورت فنی سیستم روی تراشه یا SoC) سریع تر و غنی تر است ، اما برای سال 2016 ، این Snapdragon سطح بالا باید کاری بیشتر از تکرار قبلی ها انجام دهد .
کمپانی تراشه ی اسنپ دراگون 810 سال گذشته ، وعده های بزرگی داد اما وقتی با گزارش های گرمای بیش از حد رو به رو شد ، نتوانست تمام وعده هایش را عملی کند . در نتیجه ، برخی از تولید کننده ها از تراشه ها دیگر استفاده  کردند ( خیلی از آنها از qualcomm بودند) ، و سامسونگ SoC کولاکوم اش را کاملا از محصولاتش کنار گذاشت ، و از پردازشگر های ساخت samsung exyons از خط galaxy s6 , s6 edge  استفاده کرد . اسنپ دراگون 820 ,مسئولین زیادی دارد و باید خسارت 810 را جبران کرده و تجربه های کلیدی را در تجربه های گوشی همراه بالا توسعه دهد . کوالکوم تاکید زیادی روی این مساله داشت که این تراشه ی جدید 30 درصد کمتر از اسنپ دراگون 810 انرژی تولید میکند و برای گرمای زیاد هم آزمایش شده است .
بالاتر از همه اینکه اسنپ دراگون 820 به گوشی های هوشمند آینده امکان اجرای حقه های جدیدی میدهد. در نظر داشته باشید که این به تولید کنندگان بستگی دارد که ویژگی ها را به کار ببرند ؛ کوالکوم در حال ساختن یک تکنولوژی اساسی است که گفته میشود این ویژگی هایش میتواند گوشی های هوشمند را از آینده جدا کند :
1. تشخیص اشیا و صحنه در عکسها


تشخیص چهره دیگر در عکسبرداری این روزها قدیمی شده ، اما اسنپ دراگون 820 این مفهوم را با تشخیص اشیا و صحنه در زمان واقعی به سطح بالاتری میبرد . گوشی تان را بالا نگه دارید و میبینید که قادر خواهد بود تشخیص دهد که از یک صحنه ی ساحلی عکس میگیرید یا سوشی.  یعنی حالت اتوماتیک در دوربین ها بهتر خواهد شد و حالت دستی به آرامی به گذشته خواهد پیوست . شما حتی قادر خواهید بود تا به گوشی تان بگویید که به طور مخصوص بر روی یک سوژه تمرکز کند ( مثلا فرزندتان) ، و دوربین به طور اتومانیک زوم خواهد کرد و آن را دنبال خواهد کرد پس لازم نیست به صفحه نگاه کنید . ( اما نگاه میکنید )
2. اتصال های بسیار سریع


وای فای در سالهای اخیر با تکنولوژی ورودی و خروجی چندگانه و 802,11 ac استاندارد ( MIMO) قدم های بزرگی برداشته اما حالا زمان آن رسیده که فراتر رود . اسنپ دراگون 820 از mimo های چند کاربره استفاده خواهد کرد که پهنای باند را برای تمام دستگاه های متصل به یک هات اسپات توسعه خواهد داد . و 802,11 ad قادر به  چنین عملکرد بالا و فوری ای است - بالاتر از یک گیگابایت یا پایین تر - که شما آرزو خواهید کرد که اینترنتتان هم اینطور سریع باشد .
در همین حین، مودم همراه تراشه نیز ارتقا میابد . با استفاده از LTE-U ، طیف بدون مجوز همراه وای فای ، گوشی های نیرو گرفته با اسنپ دراگون 820 قادر به گرفتن کانکشن lte با سرعتی حداکثر 400 mbps ( مگابایت در ثانیه) خواهند بود و همینطور 150 mbps به سمت بالا . در دنیای واقعی شما این سرعت را نخواهید داشت اما کلا اتصال شما باید تا 33 درصد سریع تر بشود .
3.صدای مجازی از خود بلندگوها


دستگاه ها قادر بوده اند تا تجربه های صدای مجازی اطراف را برای مدتی طولانی درست کنند اما معمولا از طریق هدفون ها . اسنپ دراگون 820 صدای اطراف را از طریق بلند گوهای دستگاه فعال ایجاد خواهد کرد اگرچه فقط برای شنوده ای که روبه رویش است قابل احساس است. در ابتدا با هوشمندی, سطوح پایین را بدون آسیب های بالای احتمالی بالا خواهد برد و سپس پردازش های سیگنال دیجیتالی را اعمال خواهد کرد تا به صدا هم مسیر و هم فاصله بدهد و آن را برای فیلم ها واقعیت مجازی عالی و مناسب کند .
4. آماده برای واقعیت  مجازی


آیا ما به واقعیت مجازی اشاره کردیم ؟ زیرا کوالکوم حتما اشاره کرده است  و حتما زمانی که اسنپ دراگون 820 را ساخته درباره ی نیاز به تجربه های واقعیت مجازی فکر کرده است. پردازشگر cpu  و گرافیک ( aderno 530 gpu) میتوانند با هم کار کنند تا محیطی سه بعدی و با رزولوشن بالا در واقعیت به وجود آورند .  و نسبت به تراشه ی سال گذشته 40 درصد کمتر از نیرو استفاده میکند . البته توانایی اجرای صفحه نمایش 4k هم دارد .
5 . سنسور های اثر انگشت بهتر


سنسور های اثر انگشت برد بزرگی برای راحتی کاربر اند ... تا وقتی که کار کنند . همانطور که هر کسی با انگشت خیس و عرقی به شما خواهد گفت ، زیاد ضمانتی در آن نیست ، اما کوالکوم کارهایی در این باره میکند . سنسور senseID کمپانی که سال بعد همراه با اسنپ دراگون 820 راه اندازی میشود، قادر خواهد بود تا از ماورا صوت هایی استفاده کند تا کوچکترین آثار انگشت را اسکن کرده و یک برق مایع در واقع آن را دقیق تر خواهد کرد . در همین حین این گوشی فضای بیشتری برای گذاشتن سنسور خواهد داشت : تولید کنندگان قادر خواهند بود تا اسکنر های اثر انگشت را در دکمه های زیر صفحه یا حتی زیر بدنه ی فلزی بگذارند .
6. ویدئو ی توسعه ی یافته ی 4k


بله ، گوشی ها برای مدتی است که قادر به ضبط ویدئو ی 4k هستند اما سال بعد قادر خواهند بود که این کار را بهتر انجام دهند . پردازشگر های دوگانه ی عکس در اسنپ دراگون 820 به گوشی این امکان را خواهند داد تا عکس های ویدئویی با کیفیت بهتر در نور کم بگیرند . حتی تا 4k 30 فریم در ثانیه . از حالت های انفجاری هم در 30fps در 25 مگاپیکسل حمایت خواهد کرد . این پیکسل ها خیلی زیادند .

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

عرضه اولین گوشی جهان با هوش مصنوعی