تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۲۲:۲۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۶ آذر

نویسنده: مریم طاهری
اگر گوشی آیفون شما به طور ناگهانی خاموش نمی شود، نشانه این است که عمر باتری گوشی شما هنوز به پایان نرسیده است. اگر فکر می کنید که  مدت زمان شارژ شدن گوشی شما طولانی است، این مطلب را بخوانید و با رعایت موارد زیر زمان کمتری برای شارژ آیفون خود صرف کنید.

برای شارژ آیفون از کامپیوتر خود استفاده نکنید
اگر سرعت شارژ شدن برای شما مهم است، با شارژرهای معمولی یا باتری های اکسترنال (مثل پاوربانک) آیفون خود را شارژ کنید و از پورت USB لپتاپ خود استفاده نکنید. شاید کار آسانی نباشد، اما باعث می شود که میزان آمپر بیشتری در آن دستگاه به گوشی شما منتقل شود و در نتیجه سرعت شارژ شدن آیفون شما بیشتر شود.

شارژر خود را عوض کنید

باید توجه کنید که در بازار شارژرهای تقلبی زیادی موجود است. حواستان باشد که در بعضی مواقع شارژ شدن سریع تر به معنای نابودی گوشی شما است.
شرکت های مختلفی وجود دارند که لوازم جانبی تولید میکنند؛ اما شما می توانید شارژرهای خود را از میان برندهای مشهور و شناخته شده ای چون Anker ، Monoprice  و AmazonBasics انتخاب کنید که هم قابل اعتماد هستند و هم آیفون شما را سریع تر شارژ می کنند. اگرچه آن ها خیلی ارزان قیمت نیستند ولی ایمنی و سلامت آیفون شما، ارزشش را دارد. در هنگام خرید شارژرها (و سایر لوازم جانبی) آیفون باید دقت کنید که حتما گواهینامه MFi (ساخته شده برای آیفون/آیپد/آیپاد) را داشته باشند.
البته به میزان جریان مصرفی این وسایل نیز بستگی دارد. شارژرهای پیش‌فرض اپل معمولا دارای خروجی 1 آمپر هستند؛ اگرچه قابلیت شارژ شدن با شارژهایی تا خروجی 2.1 آمپر را نیز شامل می شوند.

قاب گوشی خود را بردارید

علت آن بسیار ساده است. جنس باتری گوشی شما لیتیومی است و به عنوان یک قطعه سخت افزاری نسبت به گرما حساس است. برخی از قاب های گوشی اصلا قاب مناسبی نیستند.
بنا به اعلام شرکت اپل، اگر باتری در دمای اتاق نگهداری شود، بیشترین طول عمر را خواهد داشت.

گوشی خود را سبکتر کنید

شاید به نظر برسد این یک روش ربطی به سرعت شارژ کردن نداشته باشد، اما باید بدانید که هر کاری که گوشی شما انجام می دهد در عملکرد و طول عمر باتری شما موثر است.
شما می توانید صفحه نمایش آیفون خود را خاموش کنید. (یا حداقل نور آن را کم کنید) یا می توانید نوتیفیکیشن برنامه های غیرضروری را خاموش کنید. همچنین می توانید ویدئو یا آهنگ های مورد علاقه تان را دانلود کنید تا اینکه به صورت آنلاین تماشا کنید. خاموش کردن سرویس های مکان یابی یا دیتای موبایلتان را در مواقع غیر ضروری، از دیگر راهکارها است.
در نظر داشته باشید که اپلیکیشن های زیادی ساخته شده اند که به وای فای، بلوتوث و جی پی اس احتیاج دارند؛ اما لازم نیست شما با اپلیکیشن های غیرضروری گوشی خود را سنگین کنید یا همیشه در حالت فعال قرار داشته باشند.

گوشی خود را در حالت پرواز قرار دهید

اگر موارد بالا برای شما کافی نبودند و هنوز می خواهید آیفون خود را کمی سریعتر شارژ کنید، بهتر است گوشی خود را در حالت پرواز قرار دهید. اگرچه ظاهرا این حالت فقط برای مواقعی است که شما در هواپیما هستید، اما در واقع دیتا، وای فای و بلوتوث گوشی شما را خاموش می کند. شارژ کردن آیفون در این حالت باعث صرفه جویی چند دقیقه ای در زمان شارژ آیفون خواهد شد.
واضح است که یکی از معایب این روش تنها خارج شدن از دسترس برای مدت کوتاهی است و از برقراری تماس محروم خواهید شد.
شرکت اپل در آی iOS9 یک ویژگی شبیه این حالت با نام حالت کم مصرف «Low Power Mode» فراهم کرده است البته با گستره‌ی کمتر. این ویژگی در مواقع ضروری به شما کمک می کند؛ اگرچه آیفون شما در حالت بی صدایی قرار می گیرد.

نگران شارژ وایرلس نباشید

اوایل امسال برای باتری های آیفون نوعی کاور معرفی شد که به راحتی و به صورت وایرلس باتری های گوش را شارژ می کنند. اپل قصد دارد در آیفون های بعدی خود از آنها استفاده کند.
البته سرعت شارژ آیفون با این کاورها کند است و حدودا یک ساعت بیشتر از حالت معمول زمان می برد تا گوشی آیفون شارژ شود. بنابراین اگر عجله ای برای شارژ شدن گوشی خود ندارید، می توانید از این روش استفاده کنید.

نبودن گرد و خاک بر روی پورت برق
احتمالا خودتان متوجه شده اید، وجود پشم و کرک قالی، گرد و خاک و دیگر غبارها بر روی پورت برق گوشی، باعث می شود تا شارژ آیفون با کیفیت و حداکثر توان خود انجام نگیرد. بنابراین با هر ابزاری که می توانید (مانند خلال دندان و …) با دقت پورت برق گوشی خود را تمیز کنید.

امیدواریم اپل راه حلی برای شارژ سریع تر آیفون های بعدی بیاندیشد


اگرچه اپل در مورد ظرفیت باتری دستگاه های بعدی خود اطلاعاتی را فاش نکرده است. اما امیدواریم که اپل هم مانند خیلی از گوشی های اندرویدی قابلیت شارژ سریع را برای آیفون های خود فراهم آورد؛ تا کمتر مجبور به پیدا کردن راهکارهای مختلف برای شارژ سریع آیفون باشیم.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه