ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۳ آبان

هفت شرکت شتاب‌دهنده با سرمایه‌ی ۱۶۵میلیارد تومانی از فرابورس موافقت اصولی دریافت کرده‌اند.
امیر هامونی، مدیرعامل فرابورس در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه‌ی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با فرابورس با بیان اینکه تاکنون ۲۰ صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه (VC) برای پذیرش در فرابورس درخواست داده‌اند، گفت: سه صندوق تاکنون در این زمینه پذیرش و ۱۲۰میلیارد تومان منابع از بازار جمع‌آوری شده است.
وی افزود: یک صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه (VC) به زودی پذیرش خواهد شد. این در حالی است که هفت شرکت شتاب‌دهنده نیز با سرمایه‌ی ۱۶۵میلیارد تومانی از فرابورس موافقت اصولی دریافت کرده‌اند.
این مقام مسئول از درخواست ۹ شرکت جسورانه با سرمایه‌ی ۲۰۰ میلیارد تومانی برای دریافت مجوز موافقت اصولی سخن گفت و افزود: در بازار دارایی‌های فکری نیز ۶ تقاضا شامل دو طرح صنعتی و ۴ مدل کسب و کار به ارزش ۴ میلیارد تومان در فرابورس معامله شده‌اند.
هامونی همچنین با بیان ثبت ۲۲۷ تقاضا برای حضور در بازار دارایی‌های فکری شامل ایده، اختراع و مدل کسب و کار گفت: پذیرش شرکت‌های دانش بنیان پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برای رونق بازار دارایی‌های فکری در حالی در دستور کار فرابورس قرار گرفته که تاکنون تنها متقاضیان پارک علم و فناوری پردیس به این موضوع اختصاص داده می‌شد.
وی با بیان اینکه پارک علم و فناوری دانشگاه تهران به عنوان اولین و بزرگ‌ترین پارک دانشگاهی کشور، مبنای پذیرش شرکت‌ها در بازار دارایی فکری فرابورس خواهد بود، گفت: فرابورس در حوزه‌ی معاملات الگوریتمی سهام به شدت به داده‌پردازی و رشته‌های مهندسی که به ظاهر با بازار مالی نامرتبط هستند نیاز دارد و حتی در رشته‌ی حقوق نیز می توان با ارایه‌ی مثال‌های مختلف، به توسعه‌ی معامله‌ی الگوریتمی در بازار کمک کرد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه