سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۳ آذر

در سال جاری میلادی با معرفی پردازنده‌های گرافیکی Polaris از سوی AMD، بسیاری از نگاه‌ها به بازار مصرف‌کنندگان خانگی معطوف شده بود. اما AMD پا را فراتر گذاشته و با توجه به نیازهای روز افزون هوش‌ مصنوعی و یادگیری ماشین، خانواده‌ی جدیدی از پردازنده‌های گرافیکی با نام Radeon Instinct را رونمایی کرده است.
هدف این سری از پردازنده‌ها همان‌طور که عنوان شد، زمینه‌ی پردازشی رو به رشد یادگیری ماشین، Deep Learning و شبکه‌های عصبی می‌باشد. AMD در تلاش است بخش بزرگی از این بازار را به جهت دست یافتن به سودی بالا، از آن خود کند. 
در حال حاضر بازار رایانه‌ها و پردازنده‌های مورد نیاز برای انجام امور Deep Learning بسیار جوان است، اما همان‌طور که نرم‌افزارهای این حوزه رو به پیشرفت می‌گذارند، اجماع بیشتری بر روی استفاده از ابزارهایی که قابلیت آنالیز مقدار زیادی داده را از طریق به‌کارگیری شبکه‌های عصبی دارا می‌باشند، می‌گردد.
تفاوتی نمی‌کند که از پردازنده‌های گرافیکی به منظور تشخیص چهره در عکس‌ها استفاده کنیم و یا تشخیص گفتار در ویدئوها، در هر صورت این پردازنده‌ها به اندازه‌ی کافی در حوزه‌ی تحلیل شبکه‌های عصبی در حال قدرت گرفتن و بهینه بودن می‌باشند.

برچسب هاAMD Radeon Instinct
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

ارائه اولین DLC بازی روح تاریکی 3 Dark Souls III تا پاییز 2016