سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۹ آبان

AMD معماری Zen 2 را برای خانواده‌ای از پردازنده‌ها که در سال‌های آینده راه‌اندازی می‌شوند و از سال ۲۰۱۹ شروع به کار می‌کنند، معرفی کرد. این حرکت در جهت طراحی‌های رقابتی Zen است که AMD در مارس ۲۰۱۷ آن را ارائه داد.
AMD امیداوار است پردازنده‌های Zen 2 به آن برای پیشی گرفتن یا در جایگاه مناسبی نسبت به اینتل، بزرگترین سازنده‌ی پردازنده‌های PC جهان قرار گرفتن، کمک کند. طراحی‌های پیشین Zen تراشه‌ها را قادر می‌ساخت تا دستورالعمل‌ها را تا ۵۲ درصد سریع‌تر نسبت به نسل قبلی پردازش کنند.
Lisa Su، مدیرعامل AMD گفت: در دو سال گذشته اتفاقات زیادی رخ داده است. من چهارسال مدیرعامل شرکت بوده‌ام، چهار سالی که بسیار باور نکردنی بود. و ما هنوز در ابتدای راه هستیم.
در طول یک دهه، AMD تراشه‌های بسیار رقابتی Zen را ارائه کرد، از جمله‌ی آن‌ها Ryzen برای دسکتاپ، Threadripper (با بیش از ۳۲ هسته) برای گیمرها، Ryzen Mobile برای لپ‌تاپ‌ها، و Epyc برای سرورها است. در آینده، باید منتظر هسته‌های Zen 2 در مدل‌های پیشروی این خانواده از تراشه‌ها بود.
تمرکز AMD بر ساخت واحدهای پردازش مرکزی (CPUها)، واحدهای پردازش گرافیکی (GPUها)، و واحدهای پردازش شتاب‌دهنده (APUها) است که دو واحد دیگر را با یکدیگر در تراشه‌ای یکسان قرار می‌دهد.
Su گفت هدف تراشه‌های جدید حجم‌های کاری آینده، شامل یادگیری ماشین، تجزیه و تحلیل داده‌های بزرگ، رایانش ابری، و وظایفی دیگر است.
کارشناس ارشد فناوری AMD هم گفت این شرکت به رویکرد طراحی جامعی برای تولید Zen 2 رسیده است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه