کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۸ مرداد

اینترنت چیزها گام بعدی در انقلاب رایانه‌ها خواهد بود. این پیش‌بینی است که ARM در گزارش خود منتشر کرده است.
این شرکت نیمه‌هادی بریتانیایی که به تازگی توسط شرکت ژاپنی SoftBank به مبلغ ۳۲ میلیارد دلار خریداری شده است، تخمین می‌زند در بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۳۵ میلادی، یک تریلیون دستگاه اینترنت چیزها، با ارزش بازاری ۵ تریلیون دلاری ساخته خواهد شد.
این گزارش پس از آن منتشر شد که مدیرعامل شرکت SoftBank، آًقای Masayoshi Son اعلام کرده بود در طی ۲۰ سال آینده میزان دستگاه‌های مبتنی بر اینترنت چیزها به یک تریلیون خواهد رسید. وی همچنین پیش‌بینی کرده است  که نفوذ دستگاه‌های اینترنت اشیاء انقلابی در تمامی صنایع ایجاد خواهد نمود.
ARM نیز از هر جهت مزیت استفاده و به‌کارگیری دستگاه‌های مبتنی بر اینترنت چیزها را به نفع خود می‌داند. چه از نظر درآمد و سود و چه از نظر نوآوری در تولید. درحالی که طبق برآوردها حوزه‌های دیگر صنعت در سال‌های آتی رشد بالایی نخواهند داشت، اما بخش اینترنت چیزها همچنان با رشدی فزاینده، با ارزش‌تر از پیش خواهد شد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
mobin
۱۶:۸ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۰ مرداد
سلام، فکر می کنم اینترنت اشیا باید به جای کلمه اینترنت چیزها استفاده شود.
مهدی
۳:۵۲ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۶ مرداد
سلام، ممنونم از توجه‌تون. منظور از Internet of things اتصال هر چیزی به اینترنته و ترجمه‌ی مصطلح و نادرست «اینترنت اشیاء»، کلیت این مفهوم رو به «اشیاء» و یا همون objects محدود کرده. در حالی که things و یا همون «چیزها» می‌تونه گلدون، یخچال و حتی سگ رو شامل بشه. یعنی فکر کنین سگ‌تون رو با یه چیپ دور گردنش بخواین به اینترنت متصل کنین و هر جا رفت، با دوربین گوشی‌تون از طریق اینترنت چکش کنین. همون‌طور که دیدین سگ جزئی از اشیاء نمی‌تونه باشه، ولی یک «چیز» به حساب میاد. پس اینترنت چیزها مفهومی به مراتب کلی‌تری از عبارت نادرست اینترنت اشیاء داره.
ارسال دیدگاه